X

64%

Komentáře a recenze 21

29 851 bodů
7.5
Krvavé, napínavé, erotické i zvrácené. X není horor pro nejotrlejší, je to softová záležitost, co se strachu týče. Zachází však za hranu vkusu nejednoho diváka a je to neskutečně napínavé s pomalu gradující atmosférou, která je hustá od začátku, až do druhé třetiny. Konec už je celkem předvídatelný. Pěkné.
6
Všechno v pořádku, všechno na svém místě, má to ale v robě na můj v kus "FX Show by Ryan murphy" čistoty a kalkulovanosti, takže to především adekvátně plní očekávání.
9 318 bodů
6
Natočit to v už v těch 70kách, tak je z toho dneska kultovní film, který by obstál třeba hned vedle Texaského masakru. První půle filmu se nese na totální atmosférické parádě! Nejde o to, jak vtipně to někdy působí, jak to satiricky naráží na téměř tabu žánr. Ovšem je to tak nevinný, až cítíte, že se to zákonitě musí pos*at. A když pak v druhé půli naplno dostanou prostor sešlí staroušci, ne a ne to stáhnout nohu z plynu! Už jen samotné záběry na ty ženskou jsou pro mě děsivý. Ale ona to posouvá dál a dál, když je zkrátka všude a ještě má tendenci se lísat. Každá další smrt dodá něco navíc, až to vygraduje do závěrečnýho aktu (a to bohužel i doslova! - jo tohle bylo mega creepy). Někdy je to už tak úchylný, že bych měl i opravdovou obavu i samotné tvůrce, zda jsou v pořádku. Trvat to o něco déle, rozpadlo by se to a neudrželo moji pozornost, ale vyváženo dobře, takže proč ne. Fajn retro záležitost, která rozhodně nerazí nějakou puritánskou vizi. 65%
8 590 bodů
0
Nechápu tyto zbytečné filmy. Myšlenku to nemá a zábavné to není též. Film začíná tím, co je chronologicky v ději poslední - Šerif přijde na místo činu, kde uvidí všude krev a mrtvoly, načež mu policajt přinese kameru a zeptá se ho: "Co si myslíš, že tam uvidíme?" načež šerif odpoví, že nějakej fucked up horror. To je meta-komentář samotného Ti Westa. Já bych spíš řekl, že je to jen nudnej zbytečnej horror. Pokud si myslí, že tohle je fucked up, tak bych mu doporučil nabýt nějaké srovnání. Formálně to vypadá relativně fajn, napodobuje to 70s, ale proč postavy musí být i stejně blbé jako tehdy? Dnes už se na to skoro nedá koukat. Podle traileru jsem očekával větší jízdu, ale v první půlce se prakticky nic neděje a zabíjení ve druhé sice odsýpá, ale není nikterak kreativní ani zábavné... Divák se u těchto propriet bavit prostě nemůže, protože to viděl už 100x a mnohdy i lépe. Teď k tomu, jak Ti West nedokáže ani vyždímat námět, který si sám zvolil. Pracuje tu s tím dějovým motivem, že ta vraždící důchodkyně se jakoby vidí v jedné mladé protagonistce. Současně se párkrát uchýlí k typu střihu, který jakoby problikává mezi dvěma scénami. Nechápu, proč těchto dvou propriet nevyužije, kompozičně to nesjednotí a formálně neukazuje podobnosti mezi těmi dvěma postavama...
slord
slord
3 832 bodů
8
Variácia na texaský masaker, ale so skvelou kamerou, strihom (prestrihy kde párkrát preblikne nasledujúca scéna než k nej nakoniec úplne prestrihne - pozerá sa to parádne), síce napokon smeruje to tam kam sa asi pri takomto filme dá predpokladať, ale to ako sa zo začiatku k tomu pristupuje bolo dosť osviežujúce. 7,5/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
Texas; domorodiště největších serióvých vrahů, pervezáků a samozřejmě taky rednecků, vyznavačů kravského masa a jižanských kaubojů. Je to věru zajimavé, ale všechny slavné řezníky jako Jason Vorhees, Kožoksicht, Dům tisíce mrtvol, Vyvrženci pekla, a určitě se najde ještě někdo takovej, všichni pocházejí z Texasu, taky jako největšího státu JÚ-ES-EJ, kde se odehrálo nejvíc zaznamenaných případů útoku teroristických útoků, školních masakrů a hromadných zabijaček. Tak hlavně, že Bůh žehnej americkému snu. Tento horor neoplývá zrovna hororovou atmoškou, ale vzdává poctu béčkovým až céčkovým hixploitation filmům, a určitě nedělá ostudu. Film není zbytečným, jak tady pár lidí inscenuje. Režisér stejně debilní, jako žánr, dialogy a 70's filmy samotné, ale co neudělá nám zarytím puritánům nejlépe? A kdo má rád zvířatka, užije si i krokouše Dundeeho, a ukáže se, kam aligátor patří k žebříčce potraviné pyramidy. Kozičky, bobřátka, prostě pro milovníky učiněný ráj.
Destoroyah
Destoroyah
3 573 bodů
7
Tento film by som rozdelil na dve polovice. Prvá je atmosféricky užasne urobená a druhá je jedno klišé za druhým ktoré však vôbec nekazí výsledný zážitok z filmu. Skôr naopak. Hodí sa to tam. Film X je pekným príkladom ako má vyzerať slasher, nie vždy je to však ukážkový príklad ale vo väčšine prípadov je. Začíname neobyčajne točením po*na, a ďalej pokračujeme točením po*na, ale to ku niektorým hororom patrí tak mi to nevadilo. Sympatický herci, výborné scénky a kvalita kamery tak tiež. Druhá polovica je už o niečo zaujímavejšia pretože sa tam toho deje naozaj veľa a je tam aj dobre urobený gore ktorý je niekedy naozaj dobre natočený (Hlavne rezanie hrdla pred svetlami auta.). Vraždy nie sú vôbec originálne, ale ako som na začiatku povedal ku tomuto filmu sa to hodí pretože sa to odohráva v roku 1980. Perfektne budovaná atmosféra a to čaro osemdesiatych rokov vo mne vyvolalo nostalgiu na staršie horory. HODNOTENIE: 7,5/10
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
7
Návrat ke klasickému slasheru, který by v jiných rukou byl průměrnou záležitostí. Avšak obsazení, masky a hlavně režie se střihem a kamerou z toho dělají neobyčejně nepříjemný zážitek na sledování, který se vám dostane pod kůži. Film si dává krásně na čas, než začne vražděníčko a nebojí se, že by diváky unudil. Jedinečné zasazení a postavy společně s provedením vás udrží celou dobu zažrané a budete jen čekat, kdy a co se pokazí. Autoři totiž zvládají mít skrze film velmi nepříjemnou atmosféru, pomocí znepokojivých obrazců a záběrů. Záživný kousek, který mě napínal a bavil až do samotného konce a zanechává vás nahlodané několika myšlenkami, hlavně těmi ústředními. Avšak bych si přál, aby hlavní postava byla výraznější, mnohem víc mě zaujala postava Ortegy, protože si projde určitou změnou (minimálně převrátí očekávání na hlavu) a kdyby byla ona hlavní postavou, asi bych si to užil ještě o něco víc. I tak se jedná o zábavný, místy vtipný, ale hlavně o krvavý, poctivý slasher!
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
6
Skvěle budované první části snímku bohužel chybí jakákoliv výraznější gradace v té druhé, kterou nezachrání ani skvělá technická stránka. Smrti jsou odbyty rychle a vcelku bez nápadu. Situaci zároveň nepomáhá, že místo opravdových důchodců, byly do rolí obsazení mladí herci, namaskovaní v důchodce, což jde vidět a docela to vytrhává z příběhu.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
7
Příjemný ne úplně typický slasher, který je ale tomu žánru docela dost věrný a kombinuje umělecky střih s klasickými statickými záběry a dobovou kamerou. V první hodince vypadá výstavba opravdu vábně a scénář si společně s režií připravuje místečko na velké vyvrcholení. Úmyslně ještě jednou říkám VYVRCHOLENÍ, které je naprosto správně bizarní, přesto má své momenty. Výpovědní hodnota ve finále sice seje trochu do prázdna, ale tady jsem schopen odpouštět díky dobře odvedené práce až právě téměř do konce. Mia Goth je bohyně, Ti West tak trochu hovado s citem pro um a x faktor vidím především u jeho režie, která je na poměry žánru bohatá a nebojí se v zajetých kolejích trochu odbočit a snažit se o evoluci. Landslide od Fleetwood Mac potěšilo, je to nejhezčí píseň na světě.