Všechno, všude, najednou

79%

Komentáře a recenze 42

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
6.5
Podle nadšených recenzí jsem čekal pecku která mě vystřelí z bot, ale ono to ve výsledku nebylo tak žhavé. Michelle Yeoh je v hlavní roli skvělá o tom žádná a příběh je vlastně taky docela dobrej, ale těch šíleností a nápadu na mne bylo prostě moc. Postupem času jsem se v tom už začal ztrácet a tak jsem si jen užíval všechny ty šílenosti co Kwan s Scheinertem ze sebe chrlili. Na jedné straně tady máme cestování v čase a disfunkční rodinu kde k sobě přes všechny ty dimenze hledá cestu matka s dcerou a na druhé straně je tady třeba scéna kdy si chce bojovník do zadku vrazit velké těžítko, aby se přepnul. no úlet prostě, který je tak nekonzistentní jak jen může být. Na jedno podívání dobrý, ale nic co by mne odvařilo.
Pete69
Pete69
29 851 bodů
7
Šílený ale zajímavý zmatek, na který se nelze dívat jinak, než s otevřenou pusou. Jamie Lee Curtis s pivní mozolem, milióny paralelních vesmírů a zmatek nad zmatek, který má na konci jakési "vyšší poselství". Rozhodně zajímavý snímek a scénárista se musel hodně zapotit, nebo užívat hodně podpůrných prostředků :)
hanys_
hanys_
18 771 bodů
4
Rozhodně originální, potrhlé a nevímcoještě scifi, které má ale šílenou stopáž, ve které se toho (když si člověk řekne na konci) zas tak moc nestalo. 5/10
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Režijní dvojice Dan Kwan a Daniel Scheinert (známí pod názvem Daniels) na sebe upozornila v roce 2016 svým celovečerním debutem Švýcarák. Pozornost se na něj strhla především díky faktu, že v něm Daniel ,,Harry Potter´´ Radcliffe ztvárnil prdící mrtvolu, ve finále se ovšem ze Švýcaráku vyklubala dostatečně fajn absurdní černá komedie, která rozhodně dokázala vyvolat v tom, co přesně Daniels předvedou příště. Termín absurdní černé komedie by šel bez problémů přiradit i k jejich druhému celovečernímu snímku s názvem Everything Everywhere All at Once, s tímto filmem je to ovšem celé složitější. Jde totiž o žánrově velmi naplněný balón, který je nejen černou komedií, ale i sci-fi, fantasy či filmem o bojových umění. Především jde ovšem o nejpovedenější film o cestování multivesmírem. Ano, lepší než poslední Spider-Man i poslední Doctor Strange! Everything Everywhere All at Once je přesně ten typ filmu, který dokáže v divákovi od počátku vyvolat pocit, že je svědkem něčeho speciálního a zásadního. Vypravěčskými postupy i vizuálním uchopením neskutečně zábavná a vtahující podívaná, která skutečně sází na mnoho absurdit, v průběhu pořád koketuje s chaotičnosti a ve finále přesto do sebe vše skvěle zapadne jako u té nejlepší možné stavebnice. Přitom všem prozkoumává podstatu existence a celé Everything Everywhere All at Once už teď může usilovat o získání titulu divoké filmové karty roku. Něco tak specifického se totiž skutečně nevidí každý den. Je to divoké, víceméně skutečně šílené, přesto v průběhu čím dál tím více lidské a hřejivé. Šikovný scénář u Everything Everywhere All at Once naprosto využívá předložené karty a potenciál cestování paralelními světy vytěžuje na maximum. Má štěstí ve vynikajícím castingu, především Michelle Yeoh v hlavní roli je naprosto vynikající a film tak skvěle funguje i díky jejímu výkonu. Everything Everywhere All at Once divákovi předává horskou dráhu emocí, kdy je snadné se smát, být dojat i zamyslet se nad podstatou svojí existence a osobní budoucností. Je to celé skutečně ulítlé, střelené, přesto neskutečně chytré. V průběhu se jen film více a více projevuje jako jeden z nejkreativnějších filmů za pár let, kdy Daniels skutečně nešetří nápady. Jde o ten ideální příklad toho, že film může být neskutečně divokou zábavu, přesto může souběžně servírovat důležitá moudra a poselství. To zvládl například James Gunn u obou Strážců Galaxie, svého Sebevražedného oddílu i seriálového Peacemakera, Daniels poté v tomto ohledu poté zacházejí ještě o ždibec dál. Everything Everywhere All at Once by do jisté míry vlastně mohli představovat dva odlišní žongléři: Jeden by měl na svých bedrech míčky, které skutečně kombinují pestrou paletu žánrů, druhý by měl poté na bedrech právě ono kombinování různých emocí. Jde přesně o ten typ filmu, který je sám o sobě vyšperkovaný, hodně mu ovšem skutečně přidává právě samotné divácké vnímání. Daniels celou dobu dokáží vyvolat pojem, že drtí možný potenciál naplno, dokáží ze slova bordel udělat lichotku a skutečně z každého člena obsazení vykřesat maximum. Kromě Michelle Yeoh především z Jamie Lee Curtis, Stephanie Hsu či vždy vynikajícího Jamese Honga. Everything Everywhere All at Once přesto vše ovšem zůstává především filmem, který nejde pořádně rozebrat. A to ne proto, že by to bylo vyloženě nemožné, ale proto, že tak horská dráha emocí se převypravuje těžko. I proto si nejlepší film o cestování paralelními světy za poslední dobou zaslouží diváckou pozornost, každý filmový divák by ignorováním Everything Everywhere All at Once ošidil především sám sebe. Rok 2022 sice ještě pořádně není ani v polovině, do konce roku ovšem nejspíš vznikne přinejlepším pouze málo tak výrazných a především fenomenálních záležitostí.....
hrumsrt
hrumsrt
9 335 bodů
8
Je-li někdo šílený, tak jedním ze znaků je i skutečnost, že svoji šílenost nepozná. Tedy má-li film šílenost v názvu, tak se dá čekat, že si tuhle vlastnost uvědomuje, tudíž nebude ze svojí podstaty opravdu šílený. Kam tím směřuji? Přece k letošnímu Marvel multiverse openingu Doktor Strange, který leč v mnoha ohledech uspokojil a stojím si za tím, že po letech šlo o MCU film, který mě potěšil, je pořád nic oproti tomuhle! Možná jsem takhle ujetý a kreativní film ještě nikdy ani neviděl. Neuvěřitelné jaká studnice nápadů a řady svérázných provedení to je. Malý film, který natrhl p*del velkému Marvelu. Malinko to působí jako samochvalná prohlídka ve stylu "podívejte tohle dokážeme, pak taky tohle, tohle a ještě tohle". Jenže ve snaze udělat z toho ten nejvydatnější sandwich, že tam dáte všechno možné se Vám zákonitě stane, že při zakousnutí Vám více než polovina vyjede ven a vy nakonec vlastně žvýkáte prázdnější pokrm, než kdyby se dalo rozumně od všeho. I když mi budete tvrdit, jaký větší rozměr ten film má, jak chytře si to hraje s tématem rodiny, tak já to v tom sice při velké snaze uvidím, ale stejně se mě to emočně nedotkne.. Jako ano při dalším shlédnutí to oceňuji trošku více, ale pořád u mě na plné čáře vyhraje ta nápaditá linka, kde tvůrci dokáží prodávat vesmíry, kdy mají lidi místo rukou párky anebo jsou naše ústřední postavy jen kameny.. Stejně tak mi tolik nesedí pořád pro mě přemrštěná stopáž, která mě někde uprostřed vyloženě ztrácí.. Takže proč si to vlastně zaslouží takové ovace a nakonec i moje uznání? Urve si to ten filmový background.. Profesní cestu Ke Huy Quana, který i po 38 letech má ten Kraťasův výraz a fanoušek Indiho pro to má svůj rozměr. A vypadá to, že po téhle roli bychom ho zase mohli v Hollywoodu vídat častěji. A pak Michelle Yeoh, která i přes obrovský hype na přelomu tisíciletí (Bodnovka, Tygr a drak) nenašla v branži na dlouhá léta svoje místo. Právě pro kvůli nim dvěma jde o něco více.. Ujetá uchylárna, která rozhodně pobaví. Vždyť, kde vidíte takové usilí narvat si kolík do zadnice! 75%
Klajnik
Klajnik
8 615 bodů
2
S tím, co o filmu napsal Psychor, se poměrně ztotožňuji. Ačkoliv "vyspělý film pátrající po smyslu existence napříč multiversem a promlouvající k divákovi pomocí symboliky" zní dobře, tak uznávám, že tvůrčím záměrem bylo něco jiného - snad něco více hravého a lidsky milého. To celé protkáno kreativní frenetičností a humornými absurditami. Námět bych mohl mít i rád, ale výsledný dojem z finálního produktu zazdilo něco, co považuji za nevkusné a otravné. Everything Everywhere All at Once je i přes množství poselství a obsahové rozmanitosti těžce prvoplánový a infantilní. Film tedy bude jistě bavit, protože je svižný, akční, zábavný a hravý. Když však protagonistka skočí do paralelního vesmíru, kde mají všichni místo prstů klimbající se nepoužitelné párky, přičemž to nedává z evolučního hlediska smysl (k čemu by živočišnému tvoru bylo mít nepoužitelné končetiny?) a zároveň je prostředí onoho jiného vesmíru totožné tomu našemu (proč by lidé s takovými končetinami uzpůsobovali své prostředí nám, které takové končetiny nemáme?). Když už tvůrci vymyslí tento koncept, měli by se nad tím lépe zamyslet. V opačném případě nikdo nemůže rozporovat tomu, že je to samoúčelné a prvoplánové. A protože je to takové, sledoval jsem ten "zábavný" film s kamennou a nezaujatou tváří. Můžete sice namítat, že se v tom příliš šťourám, ale já to odmítám, protože dobře vím, jak by to přispělo k uvěřitelnosti fikčního světa, která je silně svázána s mírou toho, jak moc dílo diváka dokáže pohltit. V tomto směru to považuji za odfláklé. Nepromlouvá to ke mně, nechává mě to chladným, ačkoliv si moc dobře uvědomuji, jak se mě film takřka neustále snaží bavit, rozesmívat či udivovat. Marvelovská pachuť (která spadá pod nevkus) je cítit a mě úspěšně kazí takřka každý film, který se onen specifický mix aspektů filmu, jež je ušit na míru mainstreamu, rozhodne aplikovat (viz. Don't Look Up). Postavy nám jsou na začátku filmu představeny jako komunita ekonomicky neprosperujících, užvaněných, potrhlých, arogantních, nedoslýchavých a zabedněných Číňanů. Přirozeně jsem si je neoblíbil, ale já mívám běžně rád filmy o zhovadilých lidech, když se k nimi přistupuje bez okolku tak, jací doopravdy jsou. Tyhle filmy ale vždycky použijou takovou optiku růžových brýlí, přes níž jde vidět, jak žádná charakterová vada nemá vážné permanentní důsledky a jak i ten neneschopnější člověk je schopen stát se svým nejlepším já. Protagonistce je ve filmu řečeno: "Dokážeš cokoliv, protože jsi ve všem tak špatná." To je něco, co jest nepřenositelné do reálného světa, ale možná bylo tvůrčí snahou dát svým divákům, kteří o sobě pochybují, trochu naděje, protože i tak špatný charakter, kterým protagonistka je, byl schopný stát se nejlepší verzí sebe sama. To je sice pěkný záměr, ale jelikož tento film není uměním, které má sílu hnout s lidským nitrem, ale jen plytkou "zábavou", tak to je celé řečeno tím nejhorším možným způsobem a já pochybuji, že to k někomu doopravdy promluví. Tvůrci ale předpokládají, že k těm postavám budu shovívavější a že si je oblíbím, protože se dostávají do podivných situacích, na které "vtipně" reagují (což na mě, jak už jsem psal, nefungovalo) a nakonec jistě překonají své osobní neduhy, ujdou svou cestu hrdiny, porazí zlo a najdou způsob, jak spolu navzájem v míru a lásce žít a prosperovat. Kde jsem něco podobného už viděl? Jo, už vím! V každém druhém filmu... Půl hodiny před koncem a běží srdceryvná woke scéna (katarze), kde nám/protagonistce je kladeno na srdce, že když nevíme, co se děje, když jsme ztracení a vystrašení a zdá se nám, že na ničem nezáleží, tak máme být hodní, že je v pořádku, že jsme malí, hloupí a narušení, že vždy je tu něco, z čeho se radovat... Člověk by si tím i souhlasil, však to jsou banální prohlášení, ale je to tak úmorně vykresleno, že veškeré nadšení ze života ze mě momentálně vyprchalo. Vůbec se mě to nedotklo. Považuji to za naprosté selhání a nejúmornější sračku, kterou jsem během několika posledních měsíců viděl.
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
6
+střelený nápady -lesby
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
8
Název rozhodně nelže, jelikož režijní a scenáristické duo Danielů skutečně servíruje dlouhatánskou smršť trailerově sestříhaných vjemů, které jsou efektní, poutavé a bizarní zároveň. Rámcový příběh sleduje generační propast mezi hlavní hrdinkou v okouzlujícím podání Michelle Yeoh a její dospívající dcerou, vyprávění se však nevyhýbá velkému množství podzápletek. Existenciální rodinná vztahovka zdůrazňující překryvy čínsko-americké kultury a způsobu života je navíc obalená spoustou audiovizuálních atrakcí napříč žánry. Drama, komedie, sci-fi, kung-fu mlátička… Na co ukážete, to tu najdete. Kvůli přetažené stopáži je ten příval energie a nápadů místy úmorný a (v souladu s jedním z ústředních témat) zahlcující, i tak se ale jedná o jeden z nejzajímavějších filmů roku. Více zde.
slord
slord
3 832 bodů
10
Film plný všemožných kreatívnych nápadov, ktoré vďaka skvelej réžii a scenáru od dua Danielov skvelo funguje. Emočne to tiež veľmi dobre funguje, postavy sú veľmi dobre vykreslené a záleží vám na nich. Michelle Yeoh si to dáva parádne a aj v tých najabsurdnejších scénach pôsobí ako ryba vo vode, aj keď som síce nevidel toľko jej filmov, tak z tohto si ju budem pamätať asi najviac. Viac takýchto originálnych a autorských filmov by som poprosil. 10/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
0
Těžce nestravitelná, a zdravě závadná sračka, která se jen tak nezakousne. Obvykle nedávám na to, když něčemu asijskému dá verbal odpad, ale výjimečně si ho zastanu, protože Nekonečný příběh se oproti tomuhle jeví jak Příběh bez konce. Hláška "What the fuck..??" by nejlepe odpovídala všemu, a "Go to hell.." zase ničemu. Pokud se ze třech tisíc dementzí najde kocour, co napařil pét hvězd, a zůstali mu obě varlata, a třetí bradavka na bradě, uvěřím tomu, a klidně si dojím saténovou rtěnku na nočním stolku. Příště, když si budu myslet že na 139 minutách něco nesedí, přestanu váhat a dám na svůj kočičí instinkt, že tohle bude pěkně smrdět po čínským kim-chči. Odpad jen z povinnosti, a Švýcarák to odnese za dva. Všechno je lepší, všude se najde nějaký pedofil, najednou mě začalo bolet oko. Dávám si další hekec od filmů, aspoň na týden.