crube
1 409 bodů •
8
Rozhodně dobré, v brutalitě a násilnosti světa se subjektivně dostáváme zase o kus dal (a je to dobre), specifická poetika společnosti okorolé bojem o přežití se mě drží už druhý týden a zraje, a audiovizuálně se znovu jedná o vynalézavý, neotesaný a drtivý švédsky stůl - ale Furiosa bude mít cestu mezi každoroční playlistové stálice o něco těžší, než o dekádu starší bracha Max. Tam dala teprve opakovaná shlédnutí vyniknout množství geniálních momentů zapuštěných v náserové akci, a postupně si šlo všimnout i jiných motivací a pnutí , než jen rozmlátit všechno co jezdí - v každém momentě filmu si bylo co užívat, na různých škálách. U Furiosy platí stejné vizuální zahlcení (a tím pádem natěšení na další projekce) zejména u dvou opulentních akčních sekvencí, a nejde vyloučit, ze drahokamů k objevení se po celé stopáži válí bezpočet. Problém ale už ted vidím v prohlubování mytologie z Fury Road; ta, ač byla “jen” dvouhodinový infernální náhul, provedla z nuly na 100 lepsi worldbuilding, než jaky ze sebe teď sype Furiosa, přitom designovaná právě k tomu - zejména proto, ze Furiosa nesype worldbuilding prakticky žádný. Nebylo potřeba doslovně navštívit Gastown ani Bullet farmu, když se za triádou diktátorských fortů (fungujících na poměrně neobjevných principech) rozkládá mnohem lákavější Pustina. Místo pohledu za známý obzor jen Furiosa neobratně a na větším prostoru otrocky deklamuje totéž, co zvládly elegantní vizuální zkratky a náznaky už před 9 lety - a kromě Dementa toho vyloženě nového moc nenabízí.Chris Hemsworth je nakonec na filmu tím nejlepším a v závěru nejzajímavějším (a pokračuje v paradoxním faktu, ze poslední dva filmy jsou zejména o jedné vedlejší postavě, na úkor postavy titulní).






