Recenze BANGER.

Host
  • 90%
    2
    0
    14. 9. 2022
    gomacabeza (451 bodů)

Velmi zjednodušeně: taková "drobná" exkurze do toho, co dneska děcka berou... Úplně všechno bráško! Pokud možno dohromady najednou. Nejsem si vůbec jistý, jak tohle může fungovat mezigeneračně nebo jestli se vyloženě jedná o film, který se nejlíp užije generace Z, já jako post boomer (X) jsem se ovšem bavil náramně! Nicméně s mojí mámou bych to vidět fakt nechtěl! Tam už si myslím, že by byl problém i s přenosností jazyka (když odmyslím to, k čemu se dostanu níže), kterým postavy mluví, kdy se jedná o mix "čengliše" (je dost frekventované narazit na repliky, které jsou pouze anglicky a dokonale to vystihuje, jak dnes mluví nejen mladí, ale vlastně kdokoliv, kdo chce jít s dobou). Vzhledem k dosti výrazné postavě Láďy, zazní také dost romských výrazů, ale troufám si tvrdit, že to na srozumitelnosti tolik neubere a i člověk, který se pohybuje v diametrálně odlišné sociální bublině, by to měl z kontextu poskládat. Ještě k tomu jazyku, chci zdůraznit, není to otravné ani trapné, což píšu z pozice člověka, který s tím problém spíše má. Co by ještě vadilo mámě (a věřím, že daleko podstatněji:)), by byla častá explicitnost scén, takové to zvracení, rozbíjení obličejů, obnažování, místy až pornografické záběry, jakoby ovšem podtrhovaly charakter doby, který je definovaný z ohromné části digitálními technologiemi a dennodenním pohybováním se ve virtuální džungli internetu. Jedná se totiž o výběr, který vlastně určuje nejoblíbenější videa s největším počtem lajků, především na sociálních sítích. Tímto prostředím je "Banger" často prostříháván a velmi dobře to umocňuje průnik do oné společenské skupiny.
    Přiznám se, že bych asi těžko poznával "guerilla" styl natáčení na iPhony, po formální stránce mi to přišlo poměrně profi a jestli bylo záměrem vytvořit díky tomu autentičtější, syrovější, víc pouliční tvar, nejsem si jistý, nakolik toho bylo docíleno právě výběrem kamerování.
    Co se týče hereckých výkonů, za mě vycházel Mišík hodně naprázdno a závěrečná scéna, ve které dlouze pozoruje výjev, který je divákovi odkrytý až na samotném konci, ho bohužel prozrazuje jako nepříliš talentovaného herce, celkově je jeho projev drasticky nevýrazný.
    Jiný případ je Marsell Bendig v roli Láďy, tam je to daleko přesvědčivější, prodává ten komický ráz postavy naprosto samozřejmě a přirozeně. Další role už jsou vyloženě hodně okrajové a hodnotit takové herectví Jana Révaie opravdu nechci, protože se tam jen mihnul.
    Sympatický je rozhodně výběr naprosto neznámých tváří (předpokládám, že neherců), je to výrazně občerstvující zážitek v dnešní době neustálého omílání a protěžování stále stejného okruhu umělců...
    Líbí se mi dramatický oblouk vlastního vyprávění, jakkoliv nepříliš originálního a sám jsem si vzpomněl na své povzdechnutí při bilancování obsahu, který nabízí Netflix, HBO max apod., jestli už opravdu nejde točit o něčem jiném, než o drogách, sexu a rock´n´rollu, nicméně dobře napsaný scénář rozhoduje a příběh "nehotového" kluka, který musí projít nejen vztahovým peklem, aby mohl konečně udělat ten slavný "banger", mě rozhodně přesvědčil, že i 100x použitý narativ může výborně fungovat i po 101.

• 90%
    2
    0
    14. 9. 2022
    PinokKio (120 bodů)

BANGER. nasypal bílou lajnu fakt hodně vysoko. Myslel jsem si, že mě to tématem absolutně mine (teď už vím, kdo je Sergei Barracuda a Stacy Cruz), ale když pejsek s kočičkou řežou koks, tak je to jízda. Mišík a ochutnávač Bendig skvělej ..

• 80%
    2
    0
    14. 9. 2022
    vladka-dina-tachovska (109 bodů)

Jediné, co bych filmu vytkla je způsob natočení. Jako starší generace to nechápu, kazí mi to dojem. Pro mladé je to asi in, točit na iPhone. Já si spíš myslím, že než jako umělecký záměr je to spíš kvůli tomu, aby byl snímek nízkorozpočtový, ale je to můj názor. Jinak zajímavý příběh, dokonce se mi líbila i hudba a velmi kvalitní výkon mladšího Bendika. Mišíka bych poslala na logopedii

• 100%
    1
    0
    22. 9. 2022
    Marcos22 (107 bodů)

Svěží proud do stojatých vod české kinematografie přináší svým druhým celovečerákem Adam Sedlák. V tom podává strhující herecký výkon duo Adam Mišík - Marcel Bendig, kteří se tak doslova sami stávají přes noc BANGEREM, a zároveň hlavními adepty na triumf na březnovém udílení 30. Českých lvů v kategorii nejlepší herec v hlavní a ve vedlejší roli. Tenhle BANGER., řešící problematiku slávy a drog, a s nimi souvisejících témat, si máte chuť nechat servírovat opakovaně. Originální close-up kameru podporuje fantastická hudba a po audiovizuální stránce se jedná o jeden z nejlepších filmů, který byl kdy v tuzemsku natočen. Velká raketa a plná palba. Emoce v divákovi zůstanou ještě dlouho po projekci. 100% (13.09.2022, Kinobox projekce)

• Originalita
    • Výkon herecké dvojice Mišík - Bendig
    • Styl kamery
    • Hudební složka filmu
    • Několik nedotažených příběhových linek
  • 65%
    0
    0
    13. 10. 2022
    aquiver (1019 bodů)

Nenudil jsem se. Pro cílovou skupinu je to mega cool. Ovšem scénář je příliš prostý. A dramatický oblouk, který velebí všechnu tu vzácnou politickou nekorektnost, se stejně uzavře tak konvenčně...

• 85%
    0
    0
    10. 10. 2022
    Milena107 (638 bodů)

Tento film natočený na mobil od režiséra a scenáristy Adama Sedláka s vynikajícím Adamem Mišíkem a stejně tak vynikajícím Marcelem Bendigem byl opravdu skvostný a nezapomenutelný nejen svým obsahem, ale i velmi uvěřitelnými výkony hlavních i vedlejších protagonistů. Odnesla jsem si neuvěřitelný zážitek, který ve mně rezonuje i po delší době a nenechává člověka chladným.

• 85%
    0
    0
    5. 12. 2022
    cirkusačka (388 bodů)

Tento film jsem měla možnost vidět v Edisonu v rámci premiery a nic jsem od něj nečekala. Musím říci, že jsem byla filmem nadšena, nejen že jsem se vtělila doprostředí v němž se pohybuje dnešní mládež ale zároven jsem se i pobavila vtipnými scénami a v některých momentech jsem byla i dost napnutá Film rozhodně doporučuji

• 100%
    0
    0
    22. 9. 2022
    polopaticky (361 bodů)

Svěží proud do stojatých vod české kinematografie přináší svým druhým celovečerákem Adam Sedlák. V tom podává strhující herecký výkon duo Adam Mišík - Marcel Bendig, kteří se tak doslova sami stávají přes noc BANGEREM, a zároveň hlavními adepty na triumf na březnovém udílení 30. Českých lvů v kategorii nejlepší herec v hlavní a ve vedlejší roli. Tenhle BANGER., řešící problematiku slávy a drog, a s nimi souvisejících témat, si máte chuť nechat servírovat opakovaně. Originální close-up kameru podporuje fantastická hudba a po audiovizuální stránce se jedná o jeden z nejlepších filmů, který byl kdy v tuzemsku natočen. Velká raketa a plná palba. Emoce v divákovi zůstanou ještě dlouho po projekci.

Hodnocení a recenze BANGER.

80 73 ?
jak hlasovat?