Superhloubka Kola

54%

Komentáře a recenze 2

6
Rusko v poslední době filmově válí a Kolskaja sverchglubokaja je toho důkazem. Navíc Milena Radulovič je fakt pěkná ženská. Arseny Syuhin z režisérské židle výborně buduje atmosféru a napětí čemuž samozřejmě přispívá i místo děje. Být dvanáct kilometrů pod zemí je k posrání už samo o sobě. Vše je správně tísnivé a dobře se pracuje i se zvuky. Vůbec není potřeba vidět onu "příšerku" stačí jen z dáli slyšet kvílení obětí. Kdo viděl pochopí. Stále je zde však patrná inspirace západem a tak se ani zde nevyhneme určitým klišé,které snímek trochu sráží. Největším problémem však vidím v samotné délce,která atakuje dvě hodiny. Takovému typu hororu by slušelo tak o půl hodiny méně. V konečném výsledku se jedná o povedenou jednohubku.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7
I když se to často nabízí, nemám to srovnávání hollywoodské produkce se zbytkem světa rád. A zvlášť u ruských filmů. Jasně, občas to vypadá, že se snaží s Hollywoodem poměřovat pindíky a pouští do světa jen bizarnější verze amerických filmů. Takže pokud máte v tomto žánru nakoukáno, budou vám naskakovat asociace ke Smrtícímu parazitovi, nebo dokonce Věci: Počátek. Podle mě je to v tomto případě zavádějící. A to i když všechny tři spojuje nepříliš vysoké hodnocení diváků. Arsenij Sjuchin je šikovný režisér, vcelku dobrý scénárista, ale žije a točí v Rusku. Proto se dočkáme klasických propriet, které dokážou zničit sebelepší film. Blbé patetickopolitické plky, minulostí zatížená postava a neodbytné nutkání procpat lásku do jakéhokoliv žánru. Tohle zabije většinu ruských filmů spolehlivěji, než zombie houba usazená mezi mravenčími tykadly. Pokud se nad to dokážete povznést, nebo jste amatérští střihači, zůstane vám 80 minut vynikajícího hororu, který se opírá o neokoukané tváře, velmi atraktivní prostředí, ale hlavně o parádní atmosféru, která mi připomínala to nejlepší z Annihilation. Hodnotím vyšší známkou i proto, že jde o tvůrcův první velký film a přesto ve všech ohledech válcuje ony v úvodu zmíněné "americké bratříčky".