Strážci Galaxie: Sváteční speciál

74%

Komentáře a recenze 19

6
Zatím za 3, s tím že to má potenciál jít určitě nahoru. Prim tady hraje Drax a Mantis, která má zatím nejvděčnější scénky vůbec. 6.5/10
10
Na původní Star Wars z roku 1977 ihned o rok později navázal Vánoční speciál, který je dodnes černou kapitolou celé historie světa předaleké galaxie a sám autor světa předaleké galaxie George Lucas by nejradši předstíral, že se tento omyl nikdy nestal. O 44 let později poté v jeho šlépějích kráčí James Gunn. Ten již brzy dokončí svou trilogii Strážci Galaxie, aby se následně rozloučil s Marvel Studios a chopil se pozice vedoucího filmové a seriálové divize adaptací komiksů ze stáje DC Comics, ještě před vyvrcholením jeho trilogie ovšem dochází k vánočnímu speciálu, který se do jisté míry inspiruje právě neslavným Star Wars speciálem, především se ovšem opět projevuje Gunnův ideální cit. Vánoční speciál Strážců Galaxie nefunguje jako velký dílek do nové skládačky MCU, nestojí se tu proti nějaké nebezpečné hrozbě, hlavním cílem je tu především probudit ducha vánočních svátků. Gunnovi se přitom daří prodat vánoční atmosféru, přitom všem pořád nepostrádá svou slabost pro humor, který koketuje na hraně a především pro výstřední postavy, kterým ovšem opět dokáže dodat srdce. Vánoční speciál Strážců Galaxie totiž především prokazuje to, že Strážci Galaxie již nefungujou na principu týmu, ale principu rodiny. A Gunn zvládá nejen pobavit, ale i příjemně zahřát u srdce. Gunn se neštítí nějakého toho meta humoru, inspiraci oním neslavným Star Wars speciálem jde dohledat v animované vložce i hudebních vystoupeních, ale i speciálním hostovi. Kevin Bacon byl do scénáře vložen ještě před oslovením samotným Gunnem, který jednoduše doufal, že Bacon neodolá a sám sebe si střihne. A to se též stalo. Bacon je následně využit nejen k meta humoru a odkazování k jeho nejkultovnějším rolím, ale také především k vzpomínání na to, že nebýt jeho, Peter Quill by v prvních Strážcích Galaxie nebyl schopen zachránit galaxii. Footloose nikdy nebyl nejlepším filmem kinematografie, u nějakých lidí ovšem přeci jen může mít speciální místo. A je až zábavné sledovat, že sám fiktivní Bacon (nejspíš i pravý Bacon) si uvědomují, jak pokleslou záležitostí Footloose je, Bacon ovšem dokáže prodat emotivní dojetí z toho, že jedna z jeho nejslavnějších rolí dokázala skutečně oslovit jednoho z největších hrdinů galaxie. Kdekoho nejspíš pořád mrzí, že i když má postava Draxe potenciál být takovým vesmírným Barbarem Conanem, časem se z něj více a více stává komediální postavička, což mrzí i samotného Bautistu. Na druhou stranu to ovšem na Bautistovi není poznat, kdy má nejen komediální nadání, ale zdá se, že si dokáže svou odlehčenou polohu užít. Srdcem celého příběhu je ovšem Mantis v podání Pom Klementieff, která se též definitivně stala součástí vesmírné rodiny a dle nového náznaku bude mít stěžejní roli i ve vyvrcholení Gunnovy trilogie. Radost je ovšem sledovat i to, jak Gunn dokáže vytřískat maximum z minimálních momentů. Předávání dárků, kdy i Nebula v podání Karen Gillan dokáže překvapit a především skutečně emotivní momenty. Je přitom jasné, že tento speciál neměl rozpočet celovečerního filmu, přesto nikdy nedokáže působit vyloženě levně a například pasáže ve vesmíru dokáží působit přesvědčivě a nelacině. Několik momentů je snadné si pouštět pořád dokola, protože Gunn nepřestává udivovat svou rafinovanosti a především skutečně citem. Vánoční speciál Strážců Galaxie se mohl rozpadnout stejně jako svého času Vánoční speciál Star Wars, Gunn ovšem zůstal u scenáristického a režijního kormidla a ani tuhle odbočku nepodcenil. Je pořád vidět, že mu na jeho postavách záleží, snaží se zasít semínka pro finále v podobě třetích Strážců Galaxie a pořád dokáže balancovat mezi humornějšími dojemnějšími momenty. Přitom všem Gunn pořád zkouší hranice humoru, kdy je velmi snadné Vánoční speciál Strážců Galaxie obvinit z pár příliš infantilních a příliš divokých momentů, to je ovšem pořád snadné vnímat jako rukopis Gunnovy tvorby. V době, kdy se pořád vyčítá, že jsou všechny komiksovky jako přes kopírák, by se jeho očividně pořád zběsilá vize měla cenit. Vánoční speciál Strážců Galaxie tak dokáže nejen našponovat očekávání na vyvrcholení Gunnovy trilogie, ale též naservírovat velmi zábavnou vánoční podívanou, která působí realizovaná se srdíčkem a přitom pořád s Gunnovou nevyzpytatelnou vizí. Po hororovém speciálu tak Marvel naservíroval i bravurní vánoční speciál, který opět v rámci Marvel Cinematic Universe servíruje něco krapet jiného a bude zajímavé sledovat, zda podobně svěže budou pojaté i další speciály....
9 183 bodů
8
Na dvou frontách excelující James Gunn se rozhodl, že kromě trávení velkého sousta, jaké dostal od DC, ještě zkrátí fanouškům MCU čekaní na třetí Strážce Galaxie. A rozhodl se to udělat stylem Vánočního speciálu, čímž dokazují i třeba svoje místo univerza v kinematografii, jelikož kdysi dávno v jedné předaleké galaxii tohle zkusili taky (akorát ti Wookieové nikoho nebrali)... Parádní marvelácká jednohubka, a dokonce asi i nejpříjemnější projekt, jaký jsem od téhle značky dostal. Mám rád vánoční filmy, miluji tu atmosféru a zkrátka něco to pro mě znamená. Tohle je ve všech ohledech nádherné pošimrání ještě se ani neprobouzející vánoční nálady. Úvod s tím songem pro Quilla je láhůdka! Možná jen škoda, že ten největší prostor si tady odnese Drax a Mantis, kteří si půjdou pro Kevina Bacona.. Od nich víte, co čekat a mně ten jejich humor je předem jasný a spíše bych si ten návrat na Zemi chtěl užít Peterovýma nostalgickýma očima (tak snad příště!). Je to ale moje nové MCU guilty pleasure! Totálně to miluji... Dali ty nejstřelenější postavy do tak legendárně oddychové jízdy.. Ach ty songy! Oh, ten nakorbenej Groot (kterej je prostě pořád úplně top postava)! Emoční jízda, která nabídne tolik prvků, které mám na filmech tak rád, že jestli byl SW Vánoční speciál sebevíc špatný, tak renomé těhle speciálů je okamžitě napravený.. A MCU bude mít rázem problém, jelikož já něco podobného budu chtít každý rok.. Suprová epizodka, která tolikrát mile pohladí, dýchne vánoční náladou, jen nakonec uteče až moc rychle. 80%
blazma
blazma
4 928 bodů
2
Taková krátká Vánoční blbůstka a konečně se Peter dočkal setkání se svým dětským hrdinou. Příjemné, ale pořád blbost bez které bych se obešel.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Kevin Slanina měl hrát Thanose, ale byl pro tu roli moc dobrej, proto ho odmítli. Možná nemám vkus a nadhled [u Marvelu nikdy], ale Jakubko střílel trochu slepýma kullkama. Na rychlo splácená jednokvažka, otrok moderního konzumního přejídaní mu z těch kilech sraček ani nepříjde, že by bylo něco na těch junkfilmech něco jalového a nezdravého, a zdegenerovaným mozečkům to bude bohatě stačit. A Baby Groota bych hodil do kompostu.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 311 bodů
8
James Gunn vrací úder a před plnohodnotným třetím dílem strážců nám dává předčasný Vánoční dáreček v podobě speciálu. Tato čtyřiceti minutová blbinka, je o výprávě Draxe a Mantis na zem, sehnat Quillovi perfektní Vánoční dárek, aby jej rozveselili a zachránili pro něj Vánoce jako takové. Vánoční speciály vesmírných dobrodruhů mají teď spravenou reputaci. Tohle je typická kouzelná Gunnovina, funkční díky těm skvělým postavám, tvořící kvalitní humor a dojemné chvíle! Sváteční speciál je tedy idealní podivaná pro fandy Marvelu s Vánoční náladou, která zahřeje v chladných prosincových dnech. Zároveň tu Gunn dokáže kvalitně rozvíjet vztah mezi členy týmu a představuje i nové členy a zasazení pro Strážce. Kdyby jen trochu vtipněji a lépe spracovali shánění darku samotného a trochu víc využily tu premisu, tak by šlo o perfektní podívanou.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
5.5
Speciál, který nenadchne ani neurazí. Jako je v něm spoustu blbých momentů, na což jsme od Gunna zvyklí, ale odpad jak čtvrtý Thor to rozhodně není. Mělo to vzniknout? Těžko říct. V jistém smyslu to vysvětluje pár věcí, které ve třetím filmu už asi budou samozřejmostí, jako jsou zapojení Cosmo, Quillova spřízněnost s Mantis nebo přežití Sběratele a odkoupení Kdovíkde. Zaměření na Draxe a Mantis mě moc nepotěšilo, z týmu jde asi o nejhloupější postavy a taky to tak dopadlo. Při nějakém Marvel Marathonu si to třeba znovu pustím, ale jinak podle mě nemá příliš smysl na to koukat. Hodnocení: 55 %
Marchikt
Marchikt
1 569 bodů
8
Příjemný vánoční speciál, který naladí na tyto svátky a ještě zvládne malý set-up pro třetí Strážce galaxie. Inspirace Hvězdnými Válkami a jejich vánočním speciálem je cítit, přesto to má James Gunn pevně v rukou. S postavami se pracuje pořád s citem, někteří dostávají více prostoru (Drax, Mantis), někteří méně (Rocket, Groot), ale ve výsledku se na nikoho nezapomíná. Příběhová kostra nepředkládá nikterak překvapivý děj, naopak je dosti jednoduchý, ovšem pro 40 minut dlouhý speciál ideální. 8/10
ondy9
ondy9
1 420 bodů
10
Příspěvek obsahuje spoiler!
SirAduard
SirAduard
1 402 bodů
8
Měl jsem velké obavy, neboť většina děl se slovy "Holiday Special" v názvu ve mně vyvolává nepříjemné věci (viz. Star Wars Holiday Special), však tento speciál se nemá za co stydět. James Gunn jak jinak, než skvěle kombinuje šílený sci-fi svět s vánoční atmosférou a do toho nápaditě odvypráví vtipný příběh, který příjemně pobaví a na konci i krásně emočně sepne. Našli se i problémy, které se převážně týkaly akce a scény na Zemi, však nikdy mi tyto nedostatky nebránily, abych si tuto netradiční vánoční komiksovku v klidu užil. Takže ve výsledku spokojenost. (P.S. Ta hudba je fantastická! Nechápu, kde ji furt bere?! :D). [80%]