61%
Slečna bestie
Středoškolačka si náhle vymění tělo se sériovým vrahem a má jen 24 hodin na to, aby záměnu stihla zvrátit, než bude permanentní.

Recenze: Slečna bestie

Kinobox.cz
70%

Ideální oddechovka do nelehké doby s přesnou režií, hezkou Newton a vtipným Vaughnem, která navíc do budoucna slibuje tuplem hravý experiment - Landon se totiž nechal slyšet, že se to celé odehrává ve stejném filmovém vesmíru jako Všechno nejhorší. Na výměnu identit v časové smyčce a snad i v rámci různých dimenzí se tak začínám pomalu hodně těšit.

8
Scenárista a režisér Christopher Landon je znám především díky dvojici filmů Všechno nejhorší. Landon se u těchto filmů projevil jako člověk, který celkem obstojně zvládá kombinovat hororové a komediální prvky, dokáže si z jistých žánrových klišé celkem slušně utahovat, má v rukávu plno zajímavých nápadů a celkem si u toho umí i ohlídat vizuál. Jeho dvojice filmů Všechno nejhorší ale strádá v tom, že Landonovi u jeho filmů většinou chybí kreativnější a efektivnější uchopení, větší prodání veškeré té série bezpochyby zajímavých nápadů a přece jenom byla dvojice filmů Všechno nejhorší pořád tak trochu slušná zábava, která ale velmi snadno mohla zapadnout. Landon ale u studia Blumhouse dostal možnost prosadit svůj nový horor, který opět napsal (společně s Michaelem Kennedym), zrežíroval a do hlavní role získal Vince Vaughna, který už několikrát dokázal, že je schopný se herecky neskutečně vyřádit (tu šanci dostal například v 2. sérii Temného případu, Hacksaw Ridge nebo dvojici filmů Craiga S. Zahlera Blok 99/Na špatné straně). Do druhé hlavní role poté byla zvolena Kathryn Newton, sympaťačka, která ale na pořádný průlom ještě pořád čeká a celkově trailery slibovali, že se opět půjde na klasické hororová/slasherová klišé tak trochu jinak a Vince Vaughn a Kathryn Newton dostanou pravděpodobně možnost se neskutečně herecky vyřádit. A ve finále je to i výrazně zábavnější film než dvojice filmů Happy Death Day. Freaky AKA Slečna bestie je fenomenální zábava, která bravurně kombinuje prvky hororu a komedie a dokazuje, že tyhle dva protichůdné žánry jde nadále velmi hravě a inovativně kombinovat. Teprve až zde Landon skutečně dokazuje, že má skutečně talent tyhle dva protichůdné elementy zkombinovat a pojit velmi zábavné scény k popukání s povedenou hororovou atmosférou a též gorovými momenty. Celkově tak následně působí dvojice filmů Všechno nejhorší jako nedotažený rozjezd Landonovy kreativity, protože právě Freaky v následném kontrastu jako maturant zábavných horor filmů. Pořád se sice dá polemizovat nad tím, zda by z toho přece jen někdo nevymlátil víc a zda furt některé ty nápady nejedou tak trochu na půl plynu. Jenomže právě u Freaky k té vyloženě dokonalosti zase tak moc nechybí. Postavy jsou bravurně napsané, vizuál je celkem vymazlený (především osvícení) a především skutečně máte pocit, že koukáte na něco, co klidně může za pár let být nová slasher klasika. I přes to, že si pořád především z klasických slasherů tak trochu utahuje. Úvodní scéna, která funguje jako expozice toho jak moc velký magor Řezník je jednou z nejpůsobivějších, které byste v žánru slasheru hledali a přitom pořád se dá zasmát nad tím, jakými nástroji vlastně zabiják zabíjí. Dojde na sklenici vína nebo tenisovou pálku, teče u toho spoustu krve a Vince Vaughn toho magora prostě zvládne podat skvěle. Především je ale tenhle film taková ukázka toho, že tenhle film bude skutečně brutální a přitom pořád zábavný. Velmi výrazně Slečna bestie občas pracuje s vyloženým černým humorem a následně tak záleží jenom na přístupu diváka k téhle zábavné šílenosti. Jestli ale kouzlu tohohle snímku propadnete, máte velmi slušnou šanci si ho fakt užít. Vince Vaughn a Kathryn Newton jsou jednoduše parádní a Vaughn si ve finále nejen velmi solidně střihne totálního psychopatického řezníka...... ale neskutečně si užívá pózu náctileté dívky. Vaughn vyloženě hraje náctiletou dívku, kdy je v menší přehrávanosti v téhle roli jeho síla a především platí, že jeho snaha o ztvárnění náctileté dívky je těžištěm neskutečně humorných a zábavných momentů. Newton si poté vyloženě dává psychopatickou slečnu a kontrast mezi dvojici Vaughn/Newton je jednoduše úžasný. Ten film hodně těží z totální castingové trefy ohledně dvou hlavních úloh a těžko byste vlastně do těch rolí hledali kohokoliv jiného. Ten film má zároveň překvapivě velmi dobře napsané vedlejší postavy. Například kamarádi hlavní hrdinky, její matka, její sestra nebo její crush jsou dobře napsané postavy, nejsou vyloženým chodícím klišé a role jim skutečně sednou. Především ale ty role mají nějaké opodstatnění, svojí úlohu a neplatí tak například fakt, že dva nejlepší kamarádi hlavní hrdinky musí být gay a černoška. V tomhle případě tu poté jsou jisté vtipy, které pramení z faktu, že je jedna z ústředních postav gay, tyhle fóry ale vyloženými urážkami vůči LGBT rozhodně nesmrdí a zastánci rovnoprávnosti práv tak můžou být ohledně Slečny bestie rozhodně v klidu. Je to skutečně brutální, umře překvapivě dost velký počet lidí a to velmi odpudivým způsobem. Přesto všechno ale veškeré ty brutální vraždy mají nápaditost, nevypadají jak z béčkových pokračování Noční můry v Elm Street nebo Pátku třináctého a především jim pořád nechybí jedna zásadní věc- Nadhled! Celou dobu jsem se skutečně nezbavil pocitu, že z toho šlo vytěžit přece jen ještě trochu víc, Vaughn a Newton mohli dostat větší příležitost pro větší herecký koncert a že samotná myšlenka přece jen kdovíjak dokonale zpracovaná nebyla. Ale přesto jsem si ten film užil, miloval jsem jeho velmi uvolněnou atmosféru, vlastně jsem si ho fakt strašně užil a především jsem fakt neskutečně umíral z hereckého výkonu Vince Vaughna. Ten film je prostě a jednoduše solidní zábava. Je to málo? V tomhle případě vyloženě ne, především i proto, že jde o jeden z nejlepších projektů studia Blumhouse. Nepůjde o film, který se zapíše do análu hororového žánru, v rámci slasherů je ale neskutečně unikátní a vyloženě je velmi snadné přijít jeho specifickému kouzlu na chuť. Nemusí to platit pro každého a někdo dost možná veškerou tu kreativitu, nádech a roztomilého Vaughna neocení. Ale já do téhle kategorie prostě nepatřím a budu doufat, že nebudu v těžké menšině......
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Scooby-Doo a záhada zmizeného Van Goghova ucha. Víte, jak je těžké něco sepsat u filmu, který vás vůbec nezaujal? Víte, jak je už těžké, ze sebe vymáčknout ten poslední ždibek kreativity, abyste se v tom i neopakovali? Napadlo mě, že tu přeložím recept na buchty s mákem, ale víte, z čeho jsem byl natolik odvařený? Začátek mi dost nastartoval adrenalin, že jsem na chrupání levných krekrů z Tesca, neměl čas, a moje pérko natolik mravenčilo, jak tenkrát když jsem viděl hada se svlékat. Nepřináší to nic nového, ale vraždění prostě bylo při nejmenším zajimavé. Jinak samo sebou, že jsem i pro tentokrát fandil Řezníkovi, protože vraždit ty teplé instačuráky je už potřeba, a utnout těm hnusným týnedžerkám kšandy s opaskama, kde bych v místě bobra, našel jen bakteriální organismus. A jinak, aby mě dokázali vzhledově uspokojit ty vnadné kravky, musím vidět víc než jen kůži, třeba takové játra nebo žaludek, pěkně zvostra, vy kurvy!! Žáby k zahubení dvojka. Ty doby, kdy ještě Jason patřil k elitě, a zabíjení bylo to hlavní, na co se nejvíc těšilo, a doby, kdy byl Vincent charismatickej herec, jsou sem a tam. Je fajn vidět opět Vincenta v odhlehčené komedii, ale buď se rozhodne stát ve stínu Adama Sandlera, nebo šlépějích Roba ßnajdera.
Marty McFly
Marty McFly
3 554 bodů
4
Zbytočne dlhé, nudné a trápne. Tento film je ďalší z "hororov" pre deti ktoré nie sú skoro ničím zaujímavé, musia mať v sebe aspoň jedného homosexuála a hlavne trápne hlášky. Prvých 10 minút je paráda. Vraždy sú úžasné a atmosféra tiež. No potom to už ide niekam do hlbín a film začína strácať všetko čo si predstavíte pod slovom horor. Výnimkou sú vraždy ktoré zostávajú a sú dosť krvavé a podarené. Pozerať sa na Vincea Vaughna ako sa hrá na šesťnásť ročné dievča, správa sa ako gay a bozkáva sa s tínedžerom bolo definícia slova utrpenie. Ku koncu som si myslel že filmu dám aspoň tri hviezdičky ale keď spomínam na tento film tak myslím väčšinou na to negatívne. HODNOTENIE: 4/10

Dodatečné informace

Původní název:
프리키 데스데이 순한맛 (více)