Thunder Force
Ve světě, kde jsou padouši samozřejmostí, se dvě odcizeny nejlepší přítelkyně z dětství setkají poté, co jedna vymyslí léčbu, která jim dá moc ochránit své město.

Scénář:

Recenze: Thunder Force

Kinobox.cz
30%

Thunder Force nefunguje jako superhrdinský film, parodie na komiksovky ani bláznivá komedie. Zvolené témata zužitkovává matně a jakkoli vůbec nepochybuji, že se tvůrci při natáčení dobře bavili, podobně jako u posledních netflixovských komedií Adama Sandlera se vloženou energii do výsledného díla nepodařilo promítnout.

4
Zatímco Netflix kraluje na poli seriálu, tak u filmů to je zcela o něčem jiném. Ač do svých filmů cpou ty největší hvězdy a mají obří rozpočty, tak výsledky jsou spíše průměrné a podprůměrné. Thunder Force je toho příkladem. Na filmu je vidět obstojný rozpočet, v hlavní rolích dvě velice úspěšné a známe dámy a na postu režiséra Ben Falcon, který není úplně extra třída,ale kvality nějaké má. Tak proč se tento film pohybuje v rozmezích 30-40%? To je na zamyšlenou. Osobně jsem se u filmu nijak extra nenudil a dvakrát jsem se i zasmál. Rozhodně jsem viděl horší filmy. Jenže když mátev rukou takové karty, tak výsledek musí být prostě jinde. Takhle je to za 40%
29 851 bodů
5
Z počátku celkem zábavná slátanina se postupem času změnila jen ve slátaninu. Celý film udělala Melissa McCarthy, která ve své roli působila přirozeně a byla zábavná, ostatní postavy včetně Octavie Spencer mě nebavily vůbec o záporácích nemluvě. V první polovině jsem se občas zasmál, takže budu štědrý - 50%.
2
Před 3 roky do kin vrazil Black Panther. První (velkorozpočtová) sólovka afroamerického superhrdiny byla megahitem, která dohromady z kin vytřískala 1, 3 miliardy dolarů a dalo se čekat (což se dodnes potvrdilo), že se časem vlastních filmů dočkají i hispánští, asijští nebo homosexuální superhrdinové. A na rozdíl od spousty lidí s tím absolutně nemám problém a naopak to podporuju. To, že se ovšem nyní dočkáme filmu, kde superhrdinku hraje Mellissa McCarthy beru jako ono dno aktuální snahy o korektnost 21. století. Manželský pár ve složení Melissy McCarthyho se po sérii filmů (Tammy, Šéfka, Život je večírek, Superintelligence), které Falcone režíroval a McCarthy si v nich zahrála hlavní roli rozhodli natočit další film. Thunder Force se přitom nesnaží být parodií na superhrdinské filmy, ale klasickým superhrdinským filmem, který ovšem spadá do komediálního žánru. Přitom všem je důležité zmínit, že ve filmu hrají kromě McCarthy také Octavia Spencer, Jason Bateman, Bobby Cannavale, Pom Klementieff nebo Melissa Leo, tedy spousty kvalitních herců. A očividně to mělo nějaký rozpočet. A přesto je to téměř k nesnesení. Zkusme se vžít do situace, že samotný námět někomu přišel zábavný. A zaveďme do rovnice, že Netflix v podstatě odklepává víceméně vše. A přitom si taky uvědomme, že spojení slov ´´ superhrdina´´ a ´´ Melissa McCarthy´´ nutně nemusí automaticky skončit špatně. Když v roce 2015 dorazil velmi zábavný Špión, nikdo skutečně nečekal, že dorazí dost zábavná odlehčená variace špionážních filmů. A na podobném duchu se mohla nést i Thunder Force, přičemž ani Octavia Spencer není vůbec špatná herečka. Dvě talentované herečky tak v podstatě trpí příšerným scénářem, neskutečně líným tvůrčím uchopením a především s očividnou domněnkou, že to za pochodu vznikalo skutečně obstojí jako zábavný superhrdinský film. Jenže... no hádejte. Už způsob, jakým dvě hlavní hrdinky přijdou ke svým schopnostem musel znít na papíře jako nápad 12-letého kluka, který si z nějakého důvodu takto představuje ideální superhrdinskou podívanou. Thunder Force je vyloženě hloupý film. Postava Octavie Spencer Emily má alespoň zajímavě načrtnuté pozadí a je podstatně zajímavější, než postava McCarthy Lydia. Lydia je nezodpovědná, Emily je zase jejím pravým opakem. Na jednu stranu by se tak vlastně dvojice mohla zajímavým způsobem doplňovat, bohužel Falconův scénář s touhle dvojicí též kdovíjak zajímavě nepracuje. Thunder Force jsou navíc tak trochu nesourodí v tom, jakým filmem vlastně chtějí být. Chvíli se tváří jako film, který je především o stmelování dvou přítelkyň skrze potírání zla a najednou je z toho něco úplně jiného. A přitom je pochopitelně možné, aby film mohl fungovat ve svých odlišných rovinách. Jenomže v tomhle ohledu nefunguje a působí jako ještě výraznější bordel. Člověk by od režiséra, který je zároveň komikem čekal fungující a zábavné gagy. McCarthy v podstatě hraje již ohraný typ postav, které předtím hrála a Spencer na ten bídný scénář prostě nestačí. Především je zarážející, že i když je film o dvou hlavních hrdinkách, Spencer je výrazně McCarthy upozaděna. Což je smutnější právě i díky tomu, že je postava Emily o poznání zajímavější. Film se přitom tváří jako superhrdinský origin, kdy se dvojice musí sžít se svými schopnostmi, vyjít spolu a následně porazit zlo. Jenomže tahle základní kostra je roztažena na velmi nesmyslnou podívanou, která je příliš dlouhá i v rámci délky 100 minut. Pom Klementieff, Jason Bateman ani Bobby Cannavale ze svých záporáků bohužel také moc nevytáhnou, ovšem jsou v nich vlastně celkem fajn a minimálně Bateman je v téhle částečně úsměvné roli skutečně výrazný. Přitom žádný z těch padouchů ovšem nefunguje jako reálná hrozba a momenty, kdy se Thunder Force snaží z odlehčené zábavy tak trochu přejít k osudové superhrdinské záležitosti jsou opravdu tragické. Melissa Leo je z celého obsazení nejlepší, ve filmu jí je ale po čertech málo. Falcone ani nezvládá to, že by vytvořil funkční rozpolcení postav před závěrem, kdy všechny hádky musí jít stranou kvůli spáse světa. Nefunguje to po emocionální stránce, ty postavy nemají šanci kohokoliv zajímat a do toho je tu Falconeho režie. Už dlouho jsem neměl pocit, že bych viděl tak nekreativní režii. Dokázal bych přežít fakt, že Falcone nezvládá natočit akční scénu, protože pro to ve své kariéře ještě neměl příležitost. Jenomže on v podstatě nezvládá téměř cokoliv. Jsou na tom vidět řemeslné kvality, očividně to stálo několik milionů a i to CGI je v podstatě alespoň podprůměrné. Jenomže to ve finále nedrží pohromadě a to i díky tomu, že v případě nefungujícího scénáře se z toho alespoň dělá film dělá prostě těžko. Nemám nic proti tomu, že na place nejspíš byla zábava. Chápu, že se Falcone a McCarthy mají rádi a očividně je spolu baví točit. Jsem si ochoten představit to, že nenáročné publikum bude spokojené a klidně si dá za pár let nášup v podobě pokračování. Jenomže zábava na place nedělá dobrý film, láska v tomhle případě nevytvořila dobrý film a na nenáročné publikum se ten film zase o něco snaží. To, že ten film není zábavný, nefunguje jako akční podívaná a ani v něm nefunguje snaha o nějaké drama dohromady tvaruje film, který selhal prakticky ve všem. Má sice světlé momenty, herci nehrají příšerně a k filmové pohromě extrémního kalibru to má daleko, jinak je to ale celé vlastně opravdu vyloženě dementní a nedovedu si vlastně představit, komu Thunder Force doporučit.......

Dodatečné informace

Původní název:
Thunder Force (více)