Ranařky

63%
Ranařky

Šestnáctiletá stydlivka, kterou štve toxická a sexistická atmosféra na střední, se nechá inspirovat bouřlivou minulostí svojí mámy a anonymně vydá školní plátek, který rozpoutá revoluci za rovnoprávnost. (Netflix)

Recenze: Ranařky

Kinobox.cz
70%

Snímek ve světě získává řadu různorodých názorů. To se ale vzhledem k jeho tématu dalo čekat. Jedna polovina lidí s feministickým postojem souhlasí, druhá jím opovrhuje. Co se ale týče zpracování myšlenky, tak s tou si obě tvůrkyně, spisovatelka Mathieu a následně režisérka Poehler, jež si ve snímku mimo jiné také střihla roli matky Vivian, rozhodně vyhrály. Ačkoli se rozhodně nejedná o snímek s nejsilnějšími hereckými výkony, nejzajímavějšími kamerou či kulisami, scénář je rozhodně zpracovaný velmi uspokojivě a svou hlavní myšlenku zachytil skvěle.

Marcos22
Marcos22
994 bodů
6
Ranařky jsou moderním –náctiletým silně feministickým flákem z amerického středoškolského prostředí, které řeší nejaktuálnější problémy, rezonující na školní půdě. Těmi jsou sexismus a genderová a rasová rovnoprávnost. Film poukazuje na důležitost a nutnost aktivního přístupu studentů v prosazení změn výše zmíněných problematik. Ranařkám se to daří po většinu stopáže především zásluhou vhodně zvolené dějové linky, která není ani přespříliš otravná, ani sladkobolná. Nicméně této přílišné „amerikanizace“ se režisérce Amy Poehlerové nepodařilo vyvarovat v závěru filmu, což jej ve výsledném dojmu značně sráží. I přesto však v divákovi zůstane po konci Ranařek pocit, že byla vážnost látky uchopena s velkým citem, nebyla nikterak zlehčována a ani zostuzována. Právě ve snímcích jako je tento či seriálový 13 Reasons Why vidím v netflixovské tvorbě ohromný potenciál. Vytvořit projekt s nepříliš velkým rozpočtem, avšak s významným poselstvím přesně zacíleným na problematikou nejvíce ohrožené publikum. Za legendární scénu s vygradovanou hláškou „I need a shitload of copies“ zasloužená tříhvězda. 🙂 (3.10.2021)

Dodatečné informace

Původní název:
Moxie (více)