71%
Bílý tygr

Ambiciózní řidič bohaté indické rodiny využívá svůj důvtip a mazanost, aby unikl z chudoby a stal se podnikatelem. (Netflix)

Recenze: Bílý tygr

Kinobox.cz
70%

Nejsledovanější 'indický' snímek poslední doby tak bohužel nenabízí originální a autorskou iniciativu a v rámci životní retrospektivy užívá příliš obecných a popisných hledisek, které děj často zpomalují. Protagonista třímá veškeré trumfy, které mu mají dopomoci k automatické divácké přízni, ale jeho cesta ke kýžené satisfakci je v součtu lemována morálně pochybnými činy a v závěru divák neví, co si z toho všeho má primárně odnést. Depresi nad neobjevným zjištěním, jak to v Indii dodnes chodí? Nebo snad radost z rebelie hlavní postavy a jejího poplivání rodinných hodnot, jakkoli z pohledu západu zastaralých?

47 088 bodů
7.5
Před uvedením snímku Bílý tygr jsem častokrát četl přirovnání k nedávnému filmu Parazit. Po shlédnutí musím konstatovat ,že jsou tyto srovnání naprosto liché. Bílý tygr s jde svou vlastní cestou a já se při ní skvěle bavil. Jednu věc vím po shlédnutí stopro a to ,že do Indie bych nejel ani za zlaté prase. Tak reálně vykreslenou jsem jí neviděl pěkně dlouho. Příběh má spád a nechybí v něm dostatečná dávka napětí, dramatu a emocí. Výborný film.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Indický milionár z chatrče, ktorý sa z podaného sluhu vypracoval na vlastníka miliónového biznisu. Znie vám to až moc klišé? Možno budete prekvapení. Je super vidieť, že sa Netflix nebojí investovať i do Bollywoodu...
kknk2
kknk2
2 949 bodů
8
Pozůstatky indického kastovního systému v celé své kráse. Hned na úvod dostává Bílý tygr satirický nádech, může za to originální a zábavný styl vyprávění – životopis adresovaný čínskému premiérovi, to jen tak nenajdete. Příběh se odvíjí bez velkých spěchů, o to víc si zakládá na realistických detailech.

Dodatečné informace

Původní název:
The White Tiger (více)