Jako v bavlnce

71%

Komentáře a recenze 13

47 084 bodů
7
Na Rosamund Pike už se nikdy nebudu dívat stejně. Její výkon byl naprosto vynikající a bylo očividné, že si tu roli lidské hyeny užívá. Já jí to navíc sežral i s navijákem. To právě ona a její výkon dělá z tohoto filmu vynikající a hlavně černočernou zábavnou podívanou. Samotný závěr kvituji kladně jakožto logické vyústění předešlých činů. Jako v bavlnce je důkazem, že filmy nemusí být jen o kladných hrdinech, nebo hrdinkách, aby dokázaly zaujmout a přitáhnout diváky.
6
Vlastně celou dobu krásně cynické a nezabíhat to do těch absurdních scén a zvratů, tak bych chvíli věřil, že by to mohla být i true story. Jenže s přibývajícími minutami a čím dál šílenějšími twisty, nápady a scénkami se mi už ty absurdity začly přejídat. 6/10
8
Mix černé komedie a thrilleru Jako v bavlnce/I Care a Lot debutoval na podzim na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu a už tehdy zaznívali ohlasy, že Rosamund Pike po Zmizelé opět dokáže, že jí mrchy prostě jdou. Nakonec se film dočkává vydání v rámci streamu, přičemž si jednotlivé trhy rozdělili Amazon Prime a Netflix. A je to velmi fajn, protože díky tomuto rozhodnutí se nyní k mnoha divákům může dostat skutečně zábavná černá komedie s výtečným výkonem Rosamund Pike. Marla v podání Rosamund Pike je vyloženou sviní. V neskutečně přesvědčivém výkonu Pike hraje jednu z nejvíce opovrženíhodných filmových postav uplynulých let , přičemž Marla neustále dokáže překvapit a laťku divákova opovržení ještě posunout o trochu výš. Její šmejd v tom navíc očividně umí chodit, zatím se jí jednoduše daří a navíc má za přítelkyni Eizou González, což snadno v divákovi vyvolá pocit nesnášenlivosti vůči téhle bezpáteřní potvoře. Pike prostě tyhle role oficiálně sednou a je obdivuhodné, že zrovna taková sympatická herečka zvládne tak výtečně zahrát naprosté potvory. Jenže to právě jen podtrhuje její vysoké herecké kvality. Stejně tak mě osobně nadále dokáže překvapit pestrý herecký rejstřík Petera Dinklage. Nenechte se zmást jeho malou délkou, protože Dinklage je v roli ruského gangstera neskutečně přesvědčivý a nadále v mých očích dokazuje, že je výtečným charakterním hercem, který se do jakéhokoliv typu role dokáže výtečně ponořit. Eiza González je jako partnerka Rosamund Pike, která má se svojí polovičkou mnoho společného a je víceméně stejnou mrchou jako ona velmi fajn, Dianne West zase velmi dobře hraje na první pohled celkem milou starou paní, která je ovšem též schopna vytasit svou temnou stránku. Trochu mě mrzí, že skoro k žádné postavě se nedají vybudovat nějaké sympatie, protože jsou víceméně všichni tak trochu špatní lidé bez morálního kompasu, všichni jsou ale ve svých zlých pózách tak výteční, že se to dá velmi snadno odpustit. Celý scénář je velmi zábavný a výborně se mu daří pracovat s černým humorem a i napínavými pasážemi. V mnoha ohledech I Care a Lot představuje povedené balancování mezi odlehčenou a vážnou notou. Jen to finále je takové zkratkovité a vše se najednou vyvrbí v docela poklidném duchu, což v mých očích působilo nepřirozeně vzhledem k tomu všemu, co se před tím udalo. Jenomže úplný závěr je výtečný a líbilo se mi, že režisér a scenárista J Blakeson jím zřejmě naplno dokázat, že na každou svini se vaří voda. Což víceméně platí i o samotném závěru filmu. Blakeson, který 4 roky nazpátek natočil velmi průměrné sci-fi Pátá vlna se najednou jako tvůrce zcela upgradeoval a tentokrát nenatočil vyloženě nezajímavou podívanou. Naopak má I Care a Lot velmi pěkný vizuál, kde kameraman Doug Emmett výborně pracuje s barevnými kompozicemi, osvícením a neonem a mnoho pasáží má jednoduše styl. Soundtrack Marc Canhama sám o sobě kdovíjak zajímavý není, vyloženě ale též neurazí. Celý je to vlastně fakt chytře napsaný, potenciál svého tématu to celkem v pohodě naplňuje, jen si to chvílema vlastně není jistý, zda to chce být spíše černá komedie nebo spíše thriller. A ve finále to díky tomu nefunguje zase tak výborně jako komedie a ani ne zase tak výborně jako thriller. Blakeson sice výtečně umí měnit náladu dle aktuální situace ve scénáři, chvílemi to ovšem možná přece jen působí, že vlastně sám neví, čím by měla jeho novinka úplně být. Divák to poté má o poznání těžší, protože vlastně neví, jak má k celému filmu přistupovat a dost možná tak záleží čistě na jeho úhlu pohledu. Já osobně jsem v průběhu film definitivně začal vnímat prostě jako černou komedii s thrillerovým nádechem, která ví, kdy má v pravou chvíli vytasit drápy. A byl jsem ve finále spokojený, i přesto, že tomu v poslední třetině začne trochu docházet dech. Ale pořád je to dost fajn. V kostce prostě opravdu velmi fajn černá komedie, která dokazuje, že Rosamund Pike mrchy od přírody umí a Dinklage je výtečný charakterní herec. Blakeson má v malíku vizuál, daří se mu prodat komediální i napínavé momenty a napsal skutečně dobrý scénář, dle kterého poté natočil velmi zábavný film. Ten v součtu nebude bourat žádné milníky, Pike je ovšem nadále výtečnou mrchou, která dost možná bude za 2 měsíce již podruhé bojovat o Oscara. A i přesto, že rok 2020 zná i silnější ženské herecké výkony (Frances McDormand, Vanessa Kirby), Pike je v téhle roli tak výtečná, že by mi její případná výhra opravdu nevadila......
9 279 bodů
8
Marla je tady jako bezcitná mrcha s dokonalou taktikou a posláním... Užíval jsem si tu lehkost v její práci, jak vlastně jednoduše zbavuje nic nemohoucí, ale třeba naprosto zdravé, starší lidi úplně všeho jakoby nic. První půlka je vynikající, ale jakmile se do toho vloží rusáci, tak to trošičku přejde k takové Richieovské gangsterce, což obecně není na škodu, ale nemá to už ten absurdně jednoduchý a elegantní drive. Samotný závěr je až tak snový, že si Marle totálně spadl do klína... Rosamund Pike v té svojí bezcitnosti dovedla snímek k něčemu zcela pohlcujícímu. 75%
8 584 bodů
2
Rosamundu Pike v roli svině mám moc rád. Taková pozice ji věru sedne, avšak I Care a Lot není kvalitní film jako Gone Girl. Od úvodního dialogu to působí plytce a celé je to protkáno průměrností (viz. "Existují dva typy lidí. Oběti a predátoři." Holt to není pravda a hlavně jsem to slyšel už tolikrát). 2/5 dávám filmům, které příliš nebaví, ale mají nějakou hodnotu, ač třeba tolik nebaví. Dle mého toto není důvod vidět ani točit. Postavy příliš nehýbou dějem, není tam žádný charakterový vývoj a samotné dění si užívat taky nelze, protože mezi postavami není chemie. Celé je to navíc natočeno tak nezáživně a schematicky, jak je mnoha filmům z produkce netflixu podobné. Čest výjimkám. I Care a Lot mezi ně fakt nepatří. Přitom námět by to fungovat mohl. Já bych třeba protagonistce vtiskl víc charakteru tím, že bych jí napsal odpor ke starým lidem a důchodcům. Film by se takto stal daleko více cynickým, zábavným i obsahově plnějším.
avenis
avenis
8 056 bodů
8
Zdařilá krimikomedie, kdy jeden antihrdina střídá druhého... S kým vlastně sympatizovat? A proto je to tak poutavé. Rosamund Pike dokazuje své zrající herectví a přerod z chladných krásných mrch ve zralé, stále krásné a lesbické mrchy. :) Peter Dinklage patří k mým oblíbencům už od prvního "Horší než smrt" a jako Tyriona už ho budu vnímat navždy. Nicméně postava ruského mafiána mu sedla též. Dianne Wiest umí nádherně mluvit očima. A vůbec, taky ji mám ráda. Bavila jsem se a bavil se dokonce i můj muž. (23.2.2021)
Jamie76
Jamie76
4 268 bodů
7.5
Bál jsem se, že to bude totální blbost, nudná, samé kecy, ale nakonec jsem musel přiznat, že jsem se zmýlil. Film je originální, celý film se střídají vaše pocity ohledně hlavní postavy, nejste si jistý, jestli jí chcete fandit, nebo jí zabít. Rosamund Pike zde podala velice dobrý výkon, takže i obsazení je více, než dobré. Petr Dinklage je herec, u kterého nikdy předem nevím, jestli to bude dobré, nebo ne, občas je vážně dobrý, a občas ne, ale tady se mi líbil. Takže s filmem jsem byl spokojen, jen to mělo skončit, o 5 minut dříve, právě v moment, kde skončil rozhovor mezi postavami, které hráli Rosamund Pike, a Peter Dinklage, zakončení způsobilo, to, že jsem odebral 5%
slord
slord
3 832 bodů
8
Rosamund Pike v úlohe mrchy, ktorá kašle na všetky morálne zásady a ide si urputne za svojím. Tejto úlohy sa zhostila skvelo a človek jej to žral. Prvky čierneho humoru sú tu fajnové a hodia sa k celkovému vyzneniu filmu. Veľmi podarená Netflixovka, ktorá ma celkom prekvapila a nenudil som sa pri nej. 7,5/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
Někdy musí bejt člověk hold svině, a teď nemyslím, aby byl vyžranej, jak naprcanej krocan bramborovým salátem, ale aby se pro jednou zachoval jak sobecký kretén, to si dnešní společnost vyžaduje! A kurva, když si po těch letech řeknete, a to mě Pán Bůh chraň, že bych to někdy ze svých úst vyslovil, že si možná ten Net.. Netffff. Do hajzlu, to prostě nejde vyslovit bez nějaké posměšné zkomoleniny, Netfkus, ano, KurvFix, nezapl. Mimo přehrabávání se v hovnech trapných komedií a lesbickým seriálech, se tu po dlouhý čase najde zajimavý film. Tak, a teď schválně, kdybych se o tohle snažil i já, si založit svůj rozbíhající byznys, v pletení pletěných košíků na vajíčka, co proto musím všechno udělat? Musím být vypočítává svině, nebo spíš vepř, hrnout se do toho hlava nehlava? Mám být takový rebel, a uličník, že nemám v šalině starší a schnilý báby, dovolit si sednout na mý místo? Ne, že bych to normálně dělal i ve skutečným životě, ale budu dostatečně před lidma vypadat jak stvůra? Mám začít srát na to, až se mi kelímek, v automatě na kávu, vyteče celý, nebo to mám vytrhnout, ba se mi už nechce čekat? Fuck off, srát na systém, do píči! Začnu chodit na červenou na semaforu, já nebudu žádnej slušňák! Když si někdo kýchne, já neřeknu na zdraví, já prostě budu necharakterní kriminálník, až za hrobem. Mě nezastavíte! Jinak Rosamunde Pilcher, teda Pajková, jako chladná mrcha bez výčitek, bez soucitu a bez žlázových vajíček, jí někdo přišil kulky k vagíně. A skřet Dicklange, si ze šmoulí vesničky vycupital až na hrad! Když je tak malej, dostával v cateringu minirolky nebo baby carrotky? Když jede do Mekáče, dává si dětskou porci Happy Mealu, protože by pro něho bylo obyčejné Big Mac Menu, logicky moc velké? Když jede autem, musí sedět na dětské sedačce, aby se počas jízdy nezranil? To jsou otázky, které mi nedají v noci spát.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7
Super nápad, skvělé obsazení, odsýpalo to, postavy byly dobře napsané...vysloveně jsem se těšil, kdy a jak těm sviňuškám s sukních někdo přistřihne křidýlka. Jenže tvůrci v polovině filmu přehodili výhybku a najednou se z opatrovnic staly nehorázně sebevědomé a schopné válečnice proti ruské mafii. To jako fakt? Přitom to mohl být zcela luxusní thriller o bezskrupulózních mrchách, které zneužily systém a parazitovaly na starých lidech. Mohl ukázat snahu nějakého Pepíka, dostat z té pasti milou stařenku. Nebo klidně i zápornou postavu...třeba tchýni, to už je jedno. Místo toho se ale příběh posunul někam, kde nenajdete nikoho, komu by jste mohli fandit. Až do poslední chvíle to bylo v duchu women power, cynického velebení lvů, kteří požírají ovce... . V posledních vteřinách ale tvůrci přece jen vyměkli, aby divákovi suše sdělili: karma je zdarma. A to je mimochodem i jedinou pointou tohoto filmu. Za první hodinu bych dal vysoce nadprůměrné hodnocení, ta druhá mi ale zkazila dojem z celého filmu. Můžete udělat film o podvodníčkovi, který se dostane do potíží, prezentovat ho jako skorokladnou postavu, které přejete aby z toho vyvázla. Ale v tomto filmu nikdo takový nebyl. Bylo to jako sledovat zápas Trumpa a Zemana v blátě. Ten nápad vás pobaví, ale pravá zábava by byla, kdyby jim někdo to bláto vytunil bednou zrezivělých hřebíků.