75%
K zemi hleď!

Pár astronomů se snaží každého na Zemi varovat před obří kometou, která zničí planetu během šesti měsíců.

Recenze: K zemi hleď!

Kinobox.cz
70%

Je fajn jednou začas vidět snímek s enormně důležitým poselstvím, který disponuje štědrou produkční záštitou a vedle vtipných dialogů v něm nechybí ani epické záběry na padající komety, startující raketoplány či ohromné exploze. Adam Mckay si zase jednou vyhrál, a byť se příliš schovává za slupku významného aktuálního námětu a skřípe mu rovnováha mezi čistě žánrovým a realistickým vyprávěním, výsledek je minimálně hodný pozornosti. Nutkání k dalším projekcím ale osobně nenalézám a nevěřím, že se na tom něco změní.

29 697 bodů
8
Tento snímek ukazuje možná největší problémy naší planety.. bohužel zbytečně teatrálním způsobem. Dezinformace, politikaření, vliv médií a sociálních sítí, lobing, to že se společnost více zajímá o celebrity sračky a vlastní popularitu a lajky více, než o fatální hrozby. To že na všechno existuje průzkum, ale vlastně nemáme pořádné informace a na jeden fakt existuje deset názorů odborníků a následně tisíce teorií v populaci.. Tento snímek si zaslouží 100% za scénář a poselství k možnému prozření lidstva ( čemuž já osobně nevěřím, že se někdy stane ).... ale vlastně mě i strašně nebavil a zpracováním mě hlavně první polovinu iritovalo. Závěr ale vše vynahradil.
8
"They're not even smart enough to be as evil as you're giving them credit for." Pěkný film, i když vykazuje typickou dramaturgickou rozklíženost dramatické tvorby Netflixu, kdy by prostě bylo lepší scénář ještě chvíli brousit a nakonec strávit o pár týdnů víc ve střižně. Ale jinak trefná, i když trochu mechanická a ne zrovna hloubková satira post-faktické doby. Jde spíš po kusých hlodech než systematičtější kritice, takže zaujme spíš kvantita satirovaného obsahu než sofistikovanost (plus je naprosto nezbytné k filmu přistoupit jako k silné nadsázce, na kterou nejde klást v žádném ohledu nároky na faktický, logický, logistický nebo psychologický realizmus, což si nejsem jistý, jestli ten film umí úplně jasně vykomunikovat), ale hej, Netflix stojí 150 Kč měsíčně... Tak asi ok. 3 a 1/2, zatím nahoru.
8
Vypadá to, že u McKaye chce hrát každý. Tady se mu zase sešlo plno výborných herců (i v menších rolích) a v kombinaci s jednoduchým ale chytrým scénářem je z Dont Look Up místy az nechutně přesná studie lidstva. Ikdyž se teda vydává za satiru. Sdílejte a lajkujte. 8.5/10

Dodatečné informace

Původní název:
Don't Look Up (více)