Sweet Girl

55%

Komentáře a recenze 8

29 308 bodů
5
Čistě průměrná záležitost s průměrným a okoukaným scénářem i zpracováním. Jason Momoa je sice charismatický, ale není to tak dobrý herec, aby film "udělal". Divák se tak dočká tuctového snímku s pár dobrými akčními scénami, většinou však s klišé a scén málo uveřitelných až naivních.
28 305 bodů
6
Klasický příběh o pomstě za úmrtí vlivem nepatřičné politiky farmaceutické společnosti, mající tentokrát o něco akčnější atmosféru na úkor všelijakých moralizačních rozprav o činnostech proti smrtelně nemocných pacientů a politické korupce. Opomenuto to však samozřejmě není, neboť bez toho by příběh postrádal smysl. Obojí jen působí jako nutný doplněk. Na rakovinu zemřela matka od rodiny a to jenom proto, že byl stažen jediný lék, který by ji mohl pomoci. Motiv je tedy dán. Následující události tak vezmou za své, avšak v jádru věci přeci jen tentokrát krapet jinak. Otec hromotluk, který vypadá, že na něj nikdo nemá a po jeho boku dcera, která spíše působí otravným dojmem. Děj příběhu sleduje především veškeré jejich počínání, které po divácké stránce ke konci překvapuje jistě nečekaným zvratem. Takový zvrat však není ojedinělý. Dříve se používal převážně ve slasherech, jako třeba ve snímku ´Noc s nabroušenou břitvou´ (2003). ˇSladká dívka´, jak zní originální název v překladu, se dotýká tématu zdravotnictví v kapitalismu a korupci živenou politickým lobbingem, ale do hloubky toho vůbec nevyužívá. Děj jen převážně sleduje osobní vztah mezi otcem a dcerou během cesty k pomstě. Jedná se spíše o dramatizaci, kterou naruší sem tam nějaké kratší akční scéna. Po jistě nepředvídatelném zvratu se koncept najednou jeví, jako by se již jednal o zcela jiný film. Dramatizaci chybí dramatický ráz a akční scény patřičnou hloubku. Jedná se o režijní prvotinu scénáristy a producenta Briana Andrewa Mendoza, který na představitele hlavní role Jasona Moma jakoby nedal dopustit. Tento snímek je již třetí, který zaštítil svou produkcí. V jádru věci by nebyl špatný, ale v tomto případě působí jednoduchým dojmem nejednoznačnosti. Chybí tomu zkrátka řádný tah na branku. Shlédnutelný snímek určitě je, jen od toho raději nic neočekávat.
avenis
avenis
7 963 bodů
7
Dlouho jsem si říkala, nic moc... až do chvíle, kdy přišel zvrat. Tohle jsem fakt nečekala. Celkově klasická střílečka a hub rozbíječka. Ovšem s hořce smutným podtextem. Nehledám logiku, nenašla bych ji. Spíš hledám podobnost se současnou situací ve farmaceutickém průmyslu... Čistě náhodná? (26.8.2021)
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Jeden z nejvíce očekávaných filmu roku. Alespoň pro mě. Kombinace herců Momoa a Isabela Merced, prostě wow. Za mě osobně kombinace herců, které bych si dohromady úplně nedokázal představit a najednou mi to tady fungovalo fakt pěkně. Ten zvrat na konci byl pro mě taky překvapením a to se mi nestává často. Možná jsem byl zaslepený sledováním nebo to mělo jiný důvod, ale už jen to překvapení mi vždycky dá důkaz, že mě film bavil. Přesně to se mi tady stalo. Byl to pro mě opravdu skvělý zážitek a velmi rád se na to někdy podívám znovu.
slord
slord
3 832 bodů
4
Typická netflixárna, ktorá neponúkne nič zaujímavé a pozeranie celkom bolí. Jason Momoa sa síce snaží, ale jeho herecký výkon za veľa nestojí, Isabela Merced je síce sympatická, ale herecky ma tiež moc nezaujala, najviac ma bavil hlavný zabijak Manuel Garcia - Rulfo, ktorý bol veľký sympaťák a jeden z mála svetlých bodov na filme. Ale finálny zvrat to u mňa zabil úplne, dementne urobený a držal som sa za hlavu a opakoval WTF??? Netflix neprekvapil a opäť naservíroval nezaujímavý a fádny film, pri ktorom som zíval a čakal na vytúžený koniec. 4/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Bajka o pomstychtivém ploutvonožci, nebo spíš o mořským panicovi, který se chce pomstít fermaceutickým korporátním žralokům, co vysávají z peněženek šupinky, od blbých delfínů na osud mořských životů, když si budou do sebe píchat to žluklé zlo, a aby se v tom jen nenašel háček, a nevylovila je krvežíznivá zubatá, a nebo třeba takový P. Šermen. Těm mafiánským piraňím, jako je Andrej Ploutviš, a Roman Langusta, je se potřeba dost dobře pomstít, a to o holou ploutev. Oproti Hledáním Nema, těžký hovno. Rutinný pásový zKurvisácký produkt na zakázku blbým kapříkům a úhořům, a hlásit jim slanou vodu z mrtvého moře, a žrádlu pro akvarájní Dorotky. Momoa, ať si je takovým přerostlým svalnatcem z Havajské plantáže, jak chce. Sympatii má, asi stejně jako Skála. Uvidíme, jestli se z Aquamena za pár let stane Poseidon, Bohem a Vládcem moře, nebo spíš podmořským dnem dabovaní animovaného korýše v nějaký ultra korektní Diznyovce, kde bude Ariel snědá, a toho raka radši taky natřou nejlépe načerno. Isabelka, jako vždy na levelu znásilnění, a anální felaci.
Marcos22
Marcos22
988 bodů
2
Sweet Girl je filmem o duševně narušené osobě, snažící se vzít zákon do vlastních rukou. Přes velmi dobrý úvod natočený ve stylu bournovského soft špionážního thrilleru, ve kterém by měl film sílu, se ze Sweet Girl záhy stává utahané rodinné melodrama, využívající motiv odplaty. Ten však v globálním měřítku absolutně neobstojí a divák tak po scénáristické stránce dostává totální mozkový výplach a je mu naprosto lhostejné co se stane s hlavními postavami, poněvadž ty víc povrchově napsat nešlo a chybí tak naprosto základní premisa pro úspěšný film. Sweet Girl bohužel nepomůže ani zajímavý twist ve své druhé polovině, který naopak snímek po fyzikální rovině zcela sráží a svůj absurdismus korunuje bojovou scénou ve vodě. Film se po interesantní úvodní pasáži potopil do netflixovského podprůměru a ani líbivé scenérie pensylvánského Pittsburghu ho od jednoho z největších propadáků roku neuchrání. Hlavním lákadlem pro mě byla účast Jasona „Aquamana“ Momoy, u něhož si nyní dám předem pozor, jakému projektu se upíše. Snímek osciluje mezi jednou a dvěma hvězdami. Za absenci vykreslení postav, absenci kvalitní hudby, fyzikální přešlapy a žalostný scénář víc než jednu hvězdu nedám. 👎 (21.09.2021)