Stín v oblacích

51%

Komentáře a recenze 7

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 088 bodů
5
Shadow in the Cloud je ten největší bizár,který jsem za poslední dobu viděl. A to jsem v poslední době viděl například Turbotarantuli,nebo Zombie Tidal Wave!! Prvních 30 minut byla taková mírná zívačka. Hodně sexistických a hloupých řečí narážející na chudinku holku uvězněnou dole v kokpitu. Z ničeho nic se z filmu stává nefalšovaný válečný film kdy hlavní hrdinka sestřeluje útočící japonské letadla. No a pak je tu ten šotek! Ten šotek! Co tam sakra dělal? Proč měl někde potřebu ho tam dát? No to je vlastně jedno,protože díky tomu dostal snímek opět zcela jinou tvář,která alespoň dokázala rozproudit divákovi krev a přinesla potřebnou akci se zábavou. Samotný závěr hraničí už s parodií,ale co na plat,když u toho Chloë Grace Moretz vypadá sakra dobře. Jako celek je to na mne až příliš velký mišmaš,který nefunguje tak jak si asi Liang představovala,ale já se i tak docela bavil.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 393 bodů
8
Obsahově určitá podivnost, kterou některé kritiky označují jako feministický film. Avšak proč? Protože je hlavní hrdinkou mladá žena? Protože je tu v plné palbě ukázán hrdý mužský šovinismus? Protože má hlavní hrdinka u sebe něco, co by snad nikoho nikdy nenapadlo? Ano, pod výmluvou převozů tajných materiálů v kufírku nese vlastní novorozené dítě, čímž se rychle dozvíme, že imigruje. Možná ano. Jedná se o současný pohled na svět a v rámci agitky a propagandy se to prostě cpe do filmu jak se dá. Možná ale také ne. Příběh se odehrává v době druhé světové války, kdy USA válčilo s Japonci a jak se ukazuje dobovými filmovými záběry během závěrečných titulků, i mnoho žen v té době působilo v letectvu. A to dítě? Hm… Jak moc známé historii? Co se týče sexistických mužských poznámek na mladou ženu, ty byly, jsou a budou. Muži to holt mají v genech. Podivný snímek je však svým rozsahem daných subžánrů. Pro Chloë Grace Moretz se tak jednalo o velký herecký rozsah, takže pro ní další příležitost ukázat, že po herecké stránce na to prostě má. Zahrála akční ženu, která si poradí se vším a za každých okolností a ještě stihne být dobrou matkou. Na začátku příběhu po několika málo minutách předvede po dramatické stránce hodně napínavé, jak by se dalo také označit, ´One Woman Show´, kdy se dozvíme i její srdcervoucí osud. Potom se to změní v akční jízdu v útrobách letadla, kde čelí nejen palbě z japonských letounů, ale také útoku nějakého monstra, který se objevil už v 'One Woman Show', snažící se ukrást to její nejcennější. I taková Ripley ze snímků 'Vetřelec' (1979) nad její aktivitou smeká klobouk. V tomto místě se tedy dramatické 'One Woman Show' mění v ryze popcornovou rychlou akční jízdu, kdy jeden ani nedýchá, co všechno se v rychlém sledu odehraje. Než divák stačí vydechnout, děj se přesune na zem, kde si to už krátce s jistotou sobě vlastní s monstrem jednou provždy vyřídí. Stručně, ručně. I Arnoldovi Schwarzeneggerovi při vzpomínce na Predátora, 'Predátor' (1987), zmrzne úsměv, jakým nenávistným výrazem a odhodláním po monstru šla a jak ho vyřídila. Vše je zakončeno mateřskou povinností a zazvonil zvonec a celému dobrodružství je konec. Vizuální stránka je výborná. I onen tvor nebudí pochybnosti. To se však nedá říct o scénáři. Jako obvykle je plný nejasností a podivností, ale při tak ohromné energii, jakou tento filmový počin má, nad tím asi málokdo bude přemýšlet. Příběh o ženě v mužském světě. Co jiného může čekat, než pohrdání a zesměšňování. Naopak muž ve světě ženském by nepociťoval nic jiného. Film však kupodivu zaujmout umí a uteče tak rychle, až to překvapí. Žánrový mišmaš nevzniká smícháním několik subžánrů do jednoho balíku. Je střídán postupně, takže je to, svým způsobem, důvod. že celý takový koncept funguje. Hlavní hrdinka čelí chmurné realitě šovinistických mužských postojů a subkultur, podivného monstra obléhající letadlo, aby se nakonec ukázalo, že jedno je pravděpodobně metaforou druhého. Japonský letecký útok je jen takovým malým podkresem pro doplnění v rámci doby, kdy se to celé odehrává. Suma sumárum, režisérka a scenárista Roseanne Liang vše pojala jako nadstandardní experiment, který spojuje spoustu subžánrů a porušuje tolik fyzikálních zákonů, jak je to jen možné. Je to snímek, který se nemůže brát vážně. Jediné co nefunguje je fakt, že to má sloužit jako pocta žen v letectvu v době druhé světové války. Byly sice hrdinky ale ne superhrdinky. Film je tedy třeba brát okem shovívavým a jen se bavit nad danou fantazií. Nic víc, nic míň.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
7
Tři různé filmy v jednom. Buď člověk přistoupí na tu hru s otáčející se mincí a začne se tím bavit, nebo ho zvolený přístup otráví a autoři ho ztratí. V rámci přijatelnosti je zřejmě nejvděčnější první třetina, která si podává ruku s úspornými thrillery alá Telefonní budka a Pohřben zaživa. Pak film přešlápne směrem k Overlordu, ovšem za pomoci twistu, který se nedaří tak úplně hladce prodat. Není složité pochopit, proč ho scenáristé zvolili jako motivaci pro hlavní hrdinku, jen to zkrátka úplně správně nezaklapne. A pak přijde finální fight, který je něčím jako... Rambo pro moderní svobodné mámy? Wow. Ve finále už film tak tlačí na pilu, že vlastně jen chybí, aby skřet sundal masku a pod ní se ukrýval Nicolas Cage. JENŽE já měl vždycky slabost pro akční osmdesátky a Shadow in the Cloud na mě působí jako jejich ozvěna v ženském uchopení. Vždyť to, jak si na konci utrhne hrdinka rukáv, než jde na věc, v případě takového Slye bychom kdysi řvali nadšením. Tak proč potlesk za pět minut akční slávy nedopřát i Chloë Grace Moretz, která je v hlavní roli výborná. Roseanne Liang se každopádně nepředvedla ve špatném světle. Scénář je diskutabilní, ale její režie je vážně hodně dobrá. Takhle nějak bych si představoval, že by se měla pumpovat energie do Wonder Woman. Ve výsledku určitě rozporuplný film, ale v jednotlivostech natolik našlapaný, že mu to rád odpustím. A soundtrack Mahuia Bridgman-Cooper nejlepší za hodně dlouhou dobu.
blazma
blazma
4 928 bodů
4
Jakože jenom proto že jsem v období kdy koukám na filmy s Chloe Grace, tak jsem nějak narazil i na tuto tak trochu novotu. Musím říct, že kombinace války z minulosti a sci-fi příšerek, do toho tajný baliček v tašce. Klaustrofobie a máme tady zajímavé story, které prostě nedává smysl jak, jak někoho může takový příběh napadnou a proč si myslí, že to bude zajímavé? Tohle prostě není zajímavé, nic nedává smysl, Chloe je super herečka, ale tohle ani ona nezachrání.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
kdo by tě nechtěl vojet Kloíno. Po minulý eskapádě šoustání s androidy, (a bohužel i černochy..), byl film osvěžující koktejl na mokrým písku. Jak jinak, tvůj píseček voní nejvábněji, čičinko.. [bonusový bod za electronic ambient cyberpunk music, jinak takovou šílenost vůbec hodnotit kladně se jinak nedá..]
naineko
naineko
1 505 bodů
7
Bavil jsem se, takže asi nadhodnocuju. Svižná jednohubka lehce v duchu druhoválečných animáků okořeněná notnou dávkou dnešních témat. Zápletka svým zbůsobem tuctová. Trochu zabolí pár vnitřních nesouvislostí (ty zjevné nesmysly zas tak moc nebolely). Odvyprávěno svižně a zajímavě. Škoda, že Hitgirl se nedostává místa i v něčem pořádnějším.
jakub-fabry
93 bodů
4.5
Snímek nejdřív vypadá jako super thriller,no po vystoupení chloe ze spodní věžě už film jde do kytek. Nereálná scénka,která udělá z hrdinky filmu tak trochu supermana + pád letadla v neslutečnè rychlosti bez jakékoli újmy na zdraví.Opravdu jsem si myslel,że to bude dobrý film jenže konec mě přesvědčil o opaku.Přijde mi,že v poslední době režiséři chtějí dělat z každého filmu film o superhrdinách..zbytečný