Armageddon Time

64%

Komentáře a recenze 4

15 251 bodů
8
Příjemná alternativa Spielbergových Fabelmanů. Tentokrát víc o rasismu, ale rovněž o vnitřním boji aspirujícího umělce v nepřejícím prostředí. Nejste-li obeznámení s tvorbou Jamese Graye, jenž i velké výpravné příběhy vždy uměl podat psychologicky a způsobem odporujícím hollywoodskému mainstreamu, Armageddon Time vás možná ničím extra neosloví. Jde o film, jehož sdělení se může jevit jako plytké, pokud publikum tradiční motivy o rodinné konsolidaci a síle přátelství nedokáže plně asociovat s dobovým rámcem a osobností autora. Pokud jste však viděli alespoň dekádu starého Imigranta, jehož Gray zasadil do 20. let k uprchlické vstupní bráně Ellis Island, snímek na vás zapůsobí jako naturalistické a nevyhnutelné pokračování. V doprovodu hudebních dobových hitů a proslovů Hopkinse, jenž na menším prostoru rozehrává důležitou morální autoritu, nahlédneme nejen do duše Jamese Graye, nýbrž celých Spojených států na úsvitu reaganovských 80. let. Není to pohled nejveselejší, ale filmařsky mu většinou není co vytknout.
mojmir.sedlacek
6 172 bodů
6
James Gray vzpomíná na své dospívání v trochu privilegované, trochu utlačované rodině, a to na pozadí počátku Reaganovy éry. Vyhýbá se nostalgii a patosu, ale opět i emocím obecně a předkládá zručně natočené, ale přece jen nikterak objevné vyprávění o společenských nespravedlnostech.
Krupe
Krupe
2 313 bodů
6
Vleče se to jako sopel, nudné takové nic. Hodnocení u mě stouplo jen a pouze díky Hopkinsovi, který je bohužel jen jeden...
martin2560
martin2560
846 bodů
8
Dobrý,moc dobrý.Pohled na život dospívajícího kluka, který hledá svou budoucnost.Setkává se s rasismem 80.let v americe, poznává svět plný zklamání i naděje.Rodice s přísné židovské rodiny od něj čekají jen to nejlepší a jeho děda (Anthony Hopkins)jako protipól jeho rodičů mu vysvětluje že nejlepší je to co si přeje člověk sám.Bohužel smrt jeho dědy ho nechá ve světě kde i později u rodičů vidí že vše není fér , že život není fér a on se s tím musí prostě poprat