64%
Výbuch
Když po úderu neznámé pandemie začnou studentům na škole doslova vybuchovat hlavy, Mara a Dylan bojují o život ve světě, kde doslova každý moment může být jejich posledním.

Recenze: Výbuch

Kinobox.cz
65%

Máte-li rádi komedie z prostředí středních škol a nepravděpodobné romance mezi outsiderem a sympatickou dívkou, která nepatří k nafrněným primadonám, Spontaneous vám nabídne obojí a navrch přihodí krvavou zápletku, jejíž uchopení se napříč filmem pohybuje od skvělého přes nepřekvapivé až po bezradné.

28 422 bodů
6
Sociální výpověď o zmatenosti současné dospívající generace v současném světě? Děsí je život kolem tak moc, že z toho až pocitově vybuchují? Filmová exkurze do mysli dospívající mládeže na základě románu Aarona Starmera, který smíchal fantasy motiv s milostnou etudou, ukazující především jaké nebezpečí může číhat v tomto věkovém rozhraní. Zvýšený tlak ve škole, sexuální dospívání, problémy s vrstevníky, sociální sítě. To způsobuje uzavírání se do sebe, kde se tlak kumuluje do takové fáze, že dotyčný sakrálně vybuchne. Jen je to ve snímku prezentováno takovým způsobem, že je divák naprosto zmaten nad tím, co se to vlastně děje a proč. Ve školní třídě prostě exploduje dívka, ze které zbudou jen krvavé stříkance na spolužácích a místo ní zůstane na židličce kaluž krve a to všechno zcela bez vysvětlení. No, tady to chce hodně přemýšlet nad danou situací. Tragický realismus coby portrét hlavní hrdinky ztělesňuje její ztrátu a zoufalství, které se samozřejmě snaží kompenzovat drogami a alkoholem. Realita všedních dnů mnohé mládeže vedoucí jen k neporozumění ze strany rodičů a vůbec celého okolí. Je tu jisté morální varování ve víru hlubokých nepochopitelných záhad, což právě vlivem neznalosti působí snad jako metafora temné sociální satiry. Snímek atmosféricky vyznívá spíše nudně a svým způsobem dost zmateně. Je tak prezentován život mládeže v normálním nebo obyčejném spektru? Nebo v tom je právě ta zmatečnost v duši jednotlivce, které ani rodiče nedokáží prohlédnout, vedoucí k celistvým problémům? Máme tu tak pátrání po příčinách zoufalství soustředíc se převážně na následky. Je jednoduché přijít o život a to bez ohledu jakým způsobem. Onen výbuch je jen neutrálním zpodobněním dané vážnosti.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Mám jedinou otázku, Co to sakra bylo? :D Tohle bylo tak, tak... ani nevím co. Jsem rád že to neskončilo nějakým stupidním vysvětlením, Katherine byla fakt super, Charlie Plummer je pro mě úplně neznámý herec takže jsem z něho měl smíšené pocity. Spousta lidí asi bude mít řeči stylu další film kde super pěkná a sexy holka začne chodit s naprostým outsiderem o kterého by si nikdo ani kolo neopřel, že tohle se v reálu stát nemůže. Jenže ono se to stát může, jen se třeba nebát. Pro někoho mohla být největší zajímavost ta ''explodující'' podívaná, mě spíš víc zaujal samotný postoj a pohled těch středoškoláků, který se v tom filmu objevil. Snažili se vystihnout jak by se k tomu tato věková skupina postavila a nemyslím si že to bylo až tak mimo, spíš naopak a to mě na tomto snímku zaujalo. Zakončení, kde nám hlavní postava promlouvala do duše, byl možná až trošku extravagantní, ale proč né. Finální verdikt? Bylo to šílené a nechápu jak taková zápletka někoho napadla, nic méně to bylo tak šílené až se na to fakt dalo koukat.

Dodatečné informace

Původní název:
Spontaneous (více)