Zprávy ze světa

70%

Komentáře a recenze 12

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
7.5
Tom Hanks a Western? Ještě nedávno velmi zvláštní představa,která se naplnila v Greengrassových Zprávách ze světa. Tom Hanks je můj oblíbenec (koho také není,že?) a opět dokázal,že je schopen zahrát takřka cokoli kdekoli. Po stránce příběhu bych si dovolil mluvit o takové klasice v žánru Western. Putování po rozlehlých Spojených státech napříč divokou přírodou dlouho nebylo tak napínavé. Ačkoliv film nepřináší nic nového a neviděného,tak je po filmové stránce na tak vysoké úrovní,že si zaslouží minimálně 75%
Pete69
Pete69
29 851 bodů
7
Pěkná podívaná hlavně na širé americké pláně. Působí to opravdu realisticky. Jímavý příběh, který ale nepřináší nic nového, či dokonce převratného. Tom Hanks jako vždy nezklamal, trošku zbytečné mi přišlo tlačení na pilu z hlediska akce a to v tom směru, že v každém městečku musel člověk, který četl noviny a zprávy ze světa zažít přestřelku.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 422 bodů
8
Filmový plakát jakoby dával najevo, že se jedná o další předělávku snímku ´True Grit´ (1969), ale není tomu tak. Dvojice podobná, ale s jiným osudem dívky. Tom Hanks si (na stará kolena) střihl westernový žánr, avšak se zachováním patřičné dramatizace, což znamená, že o tzv. rodokapsový příběh se tentokrát nejedná. Příběh je založený na základě románu Paulette Jiles vyprávějící dva příběhy, i když to tak nevypadá. První je o muži objíždějící města krátce po občanské válce, kde lidem za peníze předčítá novinové zprávy. Tento motiv je však použit takřka okrajově, tedy jen v zájmu charakteristiky muže k vědění, co je vlastně zač, ve spojení s příběhem druhým vyprávějící o dívce vychované indiány, která ztratila všechny své blízké a samotný muž ji doprovází ke svým posledním příbuzným. Toto dějství je už pevně středem zájmu celého vyprávění. Dva cizí lidé tedy cestující pospolu, čímž se postupně více sbližují a zažijí mnohé nemalé útrapy. Tempo je pomalejší, ale dá se říci, že vše funguje jak má. Ale jo, o přestřelku na správný western divák nepřijde, ale vyznívá spíše jako jen z úcty k žánru. Divoký západ je tentokrát vyobrazený podle nálady dějství. Chvílemi je až romanticky přitahován, chvílemi poukazuje na hodně drsnou dobu. Výprava je však uvěřitelná, oba hlavní protagonisté se po herecké stránce ukáží v dobrém světle, zkrátka, vše je jak má být. Jen neočekávat kolty proklatě nízko.
lamps
lamps
15 156 bodů
9
Ano, News of the World rozhodně je zajímavý snímek a NE, určitě to není western v tom pravém slova smyslu. Westernem nebylo ani Tenkrát na západě, které rozložilo klasický svět drsných kovbojů divokého západu zapojením modernity na úrovni tématu i filmové formy - Greengrassův snímek je oproti tomu opět rychle sestříhán a vzbuzuje dojem o dost dravějšího tempa, než jaké příběh skýtá. A jestliže 'westerny' většinou cílí na jasný cliffhanger a vedlejší témata okolo soužití s indiány či železnice se podřizují vyprávění, zde se jede po kružnici, kde se vzájemně dohání jen zdánlivě oddělené historické etapy (oddělené Občanskou válkou, během níž se otroctví sice zrušilo, ale v myslích hlavně jižanských občanů se nic nezměnilo) a z níž se ústřední dvojice snaží uniknout - posunout se dále. A v mých očích posouvá tenhle snímek dále také možnost přemýšlení o 'westernu', který už dávno není striktně etablovaným žánrem, nýbrž spíše jakýmsi svobodným projevem nadaných režisérů, kteří v něm spojují vlastní historickou reflexi a autorské formální uchopení, v tomto případě určitě ozvláštňující a podnětné. Je to dílo, které se nepodřizuje (podobně jako svého času Tenkrát na západě), ale které konceptuálně přepisuje. A má můj plný obdiv.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
8
Režisér Paul Greengrass patří mezi nejvýraznější filmaře Hollywoodu, Tom Hanks zase nadále mezi nejlepší herce Hollywoodu. Když se tyhle dva v roce 2013 spojili, stálo to jednoduše za to. Jejich Kapitán Phillips byl byla adrenalinová thrillerová jízda u které nutně nevadilo, že jsou karty předem rozdány a Greengrassovi se veškerou tu atmosféru přesto podařilo prodat. Hanks zde navíc klasicky předvedl silný výkon a tahle dvojice si očividně sedla. Platí to i díky faktu, že jsme se dočkali jejich druhé spolupráce s názvem News of the World. Po letech dabování kovboje Woodyho v sérii Toy Story se tak Tom Hanks definitivně přesunul na Divoký západ a zahrál si hlavní roli ve stejnojmenné adaptaci knihy Paulette Jilesové. Greengrassova novinka je poté v rámci jeho kariéry něco zcela nového a natočil film, který na rozdíl od Bourneova mýtu, Letu číslo 93, Bourneova ultimáta, Kapitána Phillipse a Jasona Bournea sází na trochu pomalejší tempo a v rámci své kariéry neobvykle nevsadil na kameru z ruky, kterou tolik vynikli právě jeho Bourneové nebo Let číslo 93. Dává to ale v tomto ohledu smysl, protože kameramanem filmu se stal Dariusz Wolski a jeho obrazová kompozice a hrátky s vizuálem (kterými například tolik vynikli původní tři díly ze série Piráti z Karibiku) jsou i nadále jednoduše masáží pro oči. Nový Greengrass je tak vizuálně strhující a i přesto, že absencí ruční efektivní práce s kamerou víceméně přichází Greengrass ve svém novém filmu o to co ho dělalo v rámci Holywoodu tak specifickým a jeho filmy to dělalo tolik stylové, díky té jednoduše překrásné vizuální stránce se to dá naprosto jednoduše odpustit. A o to více zamrzí, že kvůli době COVIDOVÉ nebude mít mnoho diváků tenhle film vidět na velkém plátně. Většinu času je totiž zcela očividné, že nový Greengrass vznikl cíleně pro kina. a mohl v nich působit ještě skvostněji. James Newton Howard složil jeden ze svých nejlepších soundtracků v uplynulých 10 let. Nejenom, že dokonale sedí k atmosféře Divokého západu, zároveň ale v divákovi probouzí ty adekvátní emoce, které by v něm zrovna měli probíhat a společně se soundtrackem k Duši a Tenetu patří soundtrack tohoto filmu do TOP 3 nejlepších soundtracků uplynulého roku. Nový Greengrass nepostrádá akční pasáže, při kterých má Hanks šanci ukázat, že nehraje typický typ role ´´hodného strejdy´´, jinak jde ale skutečně o pomalu plynoucí dobrodružství při kterém se funkčně buduje vztah Hanksova Kidda a dívky Johanny. Hanks je klasicky super a zároveň mu film umožní zkusit tak trochu jinou polohu, ještě výraznější je ale Helena Zengel. Její výkon je naprosto famózní a Zengel je důkazem, že se nadále dá najít schopný dětský herec a Zengel ve finále předvádí dost možná i jeden z nejsilnějších hereckých výkonů v rámci uplynulého roku. Greengrassova novinka sází na trochu pomalejší vyprávění s pomalejším tempem. Někde uprostřed je i přes snesitelnou délku (téměř 2 hodiny) poznat, že si dramaturg možná přece jen vzal během služby pár minut šlofíka, jeho finále má ale to správný náboj a ve finále jde v rámci Greengrassovy kariéry o další trefu do černého. Na první pohled sice postrádá jeho klasické trademarky a navíc se nejedná o zásadní filmový milník, který by přepisoval zavedené pořádky, pořád je ale mnoho důvodů k tomu si nový Greengrassův film zamilovat. Je vizuálně skvostný, má velice příjemnou komorní atmosféru, sympaticky buduje vztah dvou hlavních postav a svojí myšlenku prodává se ctí. Je předvídatelný, chvílemi přece jen tempově zbrzděný, jinak jde ale skutečně o vysokou filmařinu, která svou komorností a víceméně jednoduchostí bude dost možná pro dost diváků trnem v oku. Jinak si ale jednoduše nejde nového Greengrasse (alespoň trochu) nezamilovat..........
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
je to pomale a prestrelkove finale pride v troch tretinach filmu, ale i tak ide o prijemne westernove dobrodruzstvo s nadhernou Wolskiho kamerou, vynikajucim nemeckym objavom Helenou Zengel a vzdy spolahlivym Tomom Hankson (neoficialnym kralom vsetkych DAD MOVIES). hlavne posolstvo filmu je priehladne (a trocha naivne), ale mozno prave naivita je to co clovek cas od casu potrebuje...
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
8.5
No tak nemusí být v každém westernu Clint a přestřelka za přestřelkou. Tady se zkrátka hlavní hrdinové pomalu šinou krajinou Texasu a prožívají cestu světem, který se probírá po občanské válce (a je to sakra nepříjemný probírání). Greengrass to opět zvládl, Hanks také. Jen mi připadá že Tom Hanks v posledních filmech hraje stejné typy (aby se nám nezaškatulkoval). Ne že by to vadilo, hraje je dobře. Casting se vůbec vydařil (T. F. Murphy, F. Hechinger), ale perfektní je Helena Zengelová. Ta je i přes své mládí zkušenou herečkou a bez obtíží drží krok s Tomem Hanksem. Dalším obrovským kladem je hudba. Do filmu zapadá a Howard stvořil perfektní kousek. Takže fandům westernu vřele doporučuji.
  • Zengelová, Maislerová, Howard
Floridsky
4 376 bodů
8
Kdepak zklamání. Skvěle natočený western se skvělým obsazením. Příběh je sice jednodušší, ale lepší jak 100x omílané téma pomsty, které je ve westernech velmi hojně. Hanks předvádí opět úžasný herecký výkon a slečna Zengel v roli indiánské dívky mu značně sekunduje. Výborná kamera a hudba. Problém jsem měl jen se CGI, které v pár momentech vypadalo fakt otřesně.7/10
slord
slord
3 832 bodů
6
Film Paula Greengrass, ktorý vôbec nevyzerá ako od neho. Dve hodiny sa celkom tiahnu, film je priemer, ktorý ako tak zachraňuje štandardne dobre hrajúci Tom Hanks a hudba J.N.Howarda. Príbeh bol celkom o ničom a nebavilo ma jeho plynutie, ktoré nebolo nijak originálne a aj keď v súčasnej dobe je dobrých filmov ako šafránu, tak bohužiaľ tento mi z hlavy určite rýchlo vyšumí. 5/10
InJo
InJo
1 832 bodů
7
Nikoliv zásadní či výjimečné, ale rozhodně příjemné, poutavé, chvílemi vyloženě skvělé (návštěva "bizoního" městečka je až mccarthyovsky temná a deziluzivní). Nezvykle umírněný Greengrass v pro něj nezvyklém žánru, koncept a zápletka jsou sázkou na jistotu, ale jestli pro tuhle (anti)westernovou road-movie o sbližování dvou cizích lidí existuje cílovka, já do ní nepochybně patřím. Hanks hraje přesně to, co čekáte, ale dělá to (opět) dokonale, a Helena Zengel uhraje většinu svých scén jen prostřednictvím subtilní mimiky a gest. Jejich zásluhou je snadné přilnout nejen k jejich postavám, ale i k filmu samotnému.