70%
Zprávy ze světa
Texasan, jenž cestuje napříč divokým západem a přináší do měst novinky ze světa, souhlasí s účastí na záchranné akci unesené dívky.

Recenze: Zprávy ze světa

Kinobox.cz
90%

Jde ale rovněž o jasné vzepření vzývaných měřítek klasických westernů a poslední paralelu k Leonemu, jehož revoluční Tenkrát na západě bylo pro změnu pomalu sestříhaným rozborem mizanscény. A ne, nechci tu oba filmy srovnávat a tvrdit, že se Zprávy ze světa po letech ve svém odkazu legendární klasice vyrovnají...

7.5
Tom Hanks a Western? Ještě nedávno velmi zvláštní představa,která se naplnila v Greengrassových Zprávách ze světa. Tom Hanks je můj oblíbenec (koho také není,že?) a opět dokázal,že je schopen zahrát takřka cokoli kdekoli. Po stránce příběhu bych si dovolil mluvit o takové klasice v žánru Western. Putování po rozlehlých Spojených státech napříč divokou přírodou dlouho nebylo tak napínavé. Ačkoliv film nepřináší nic nového a neviděného,tak je po filmové stránce na tak vysoké úrovní,že si zaslouží minimálně 75%
29 851 bodů
7
Pěkná podívaná hlavně na širé americké pláně. Působí to opravdu realisticky. Jímavý příběh, který ale nepřináší nic nového, či dokonce převratného. Tom Hanks jako vždy nezklamal, trošku zbytečné mi přišlo tlačení na pilu z hlediska akce a to v tom směru, že v každém městečku musel člověk, který četl noviny a zprávy ze světa zažít přestřelku.
28 428 bodů
8
Filmový plakát jakoby dával najevo, že se jedná o další předělávku snímku ´True Grit´ (1969), ale není tomu tak. Dvojice podobná, ale s jiným osudem dívky. Tom Hanks si (na stará kolena) střihl westernový žánr, avšak se zachováním patřičné dramatizace, což znamená, že o tzv. rodokapsový příběh se tentokrát nejedná. Příběh je založený na základě románu Paulette Jiles vyprávějící dva příběhy, i když to tak nevypadá. První je o muži objíždějící města krátce po občanské válce, kde lidem za peníze předčítá novinové zprávy. Tento motiv je však použit takřka okrajově, tedy jen v zájmu charakteristiky muže k vědění, co je vlastně zač, ve spojení s příběhem druhým vyprávějící o dívce vychované indiány, která ztratila všechny své blízké a samotný muž ji doprovází ke svým posledním příbuzným. Toto dějství je už pevně středem zájmu celého vyprávění. Dva cizí lidé tedy cestující pospolu, čímž se postupně více sbližují a zažijí mnohé nemalé útrapy. Tempo je pomalejší, ale dá se říci, že vše funguje jak má. Ale jo, o přestřelku na správný western divák nepřijde, ale vyznívá spíše jako jen z úcty k žánru. Divoký západ je tentokrát vyobrazený podle nálady dějství. Chvílemi je až romanticky přitahován, chvílemi poukazuje na hodně drsnou dobu. Výprava je však uvěřitelná, oba hlavní protagonisté se po herecké stránce ukáží v dobrém světle, zkrátka, vše je jak má být. Jen neočekávat kolty proklatě nízko.

Dodatečné informace

Původní název:
News of the World (více)