To nic, drahá

68%

Komentáře a recenze 19

29 851 bodů
8
Bavilo mě to hodně.. sci-fi thriller že staré školy a to nejen dokonalým retro lookem.. ono to opravdu vypadalo do poslední chvíle, jako luxusní retro psychothriller.. lehce vykradený Matrix a Stepfordské paničky mi prostě sedly a čekal jsem na mírně předvídatelný závěr.. spokojenost.
6
Nefunguje to ani jako zajímavě zkonstruovaný fikční svět, ani jako Twilight Zone anekdota, ani jako alegorie. V ničem to vyloženě neselhává a tenhle typ filmů obecně mám rád, proto se vyškrábu k nadprůměrnému hodnocení, ale jinak hlavně asi teda zklamání. Olivii Wilde bych za to neplivnul do obličeje, ale ani moc nezatleskal teda.
6
Skandály kolem natáčení ověnčené psychodrama, které ale vůbec není tak špatné, jak by člověk po těch neshodách na place čekal. Lubetique kouzlí a Wilde mě za kamerou začíná zajímat čím dál víc. 7/10
6
Flm, který celou dobu krapet pokukoval po inspiraci Alfredem Hitchcockem v závěru působí jako film M. Nighta Shyamalana. Ten horší film M. Nighta Shyamalana. Olivia Wilde po režijní stránce uzrála.... zhruba o 10%. I když se z její režijní novinky nedá skákat radosti do vzduchu, minimálně schopní ručičky tam vidět jsou a i díky nim jí dá člověk příště přeci jen šanci. Její druhý režijní projekt je totiž minimálně v první polovině fakt velmi fajn retro s bravurní atmosférou, kdy dojem kazí jen postup vyprávění a výsledná katarze.... více zde
9 335 bodů
6
Snímek To nic, drahá se dostal spíše jiné pozornosti než, že by někdo vyzdvihoval jeho filmařské kvality. Jelikož především známý zpěvák Harry Styles si přímo na place začal s samotnou režisérkou a herečkou Olivií Wilde, a jak praví jedno moudro, tak jejich vztah nakonec začal být spíše proti prospěchu natáčení. Nápad spojit několik již fungujících střípků napříč legendárními a osvědčenými filmovými projekty pod novým kabátkem a leskem pestřejších barviček.. Tvůrcům se povedlo dát dohromady hodně zajímavou kombinaci herců, kdy všechny spojuje angažovanost na zajímavých projektech, ale přesto jako jednotlivci doposud čekají na něco většího. Především na Chrisi Pineovi jde znát, že si svoji roličku užíval. Nejprve skvělý atmosférický náhled do old-fashion padesátých let, který je podpořen poutavými kostými či parádním hudebním výběrem. Jenže stejně jako v Truman Show, což je jeden z filmů, kterým se insipirují, je ale vše tak okatě růžové, že to divákovi nedá a možná nakažen minulými zážitky, už zkrátka tuší nějakou boudu. Nikam se nespěchá a v tom mysterióznu se všichni důkladně rochní, jediný maják je Florence Pugh, která představuje divákovo zmatení a stejně tak samotnou touhu objevit, o co že hergot jde. Všechno je rozdané dobře, ale s rozrůstající stopáží a až arogantním přešlapováním na místě mám dost, o zhruba půlhodiny dříve než končíme. Příběh graduje, a pak si dá pauzičku a zase.. A když už to máme všichni černé na bílém, tak já stejně nejsem spokojený.. A mám pocit, že to ve finále připomíná jen nesestříhanou jednohubku z Black Mirror, které na podobném písečku tancuje pravidelně.. Není nouze o řadu pomrknutí po silnějších otázkách ať už rasových, tak především těch genderových, tady tomu není, jak je bohužel již zvykem, na škodu, ale dobře podporuje dobu, ve které se pohybujeme. Avšak vyjma jedné kratší konverzační přestřelky mezi Florence Pugh a Chrisem Pinem, jsme toho moc nedostali. Tudíž nejsem ve výsledku zase tolik spokojen, líbivé pozlátko jasně předčilo kyselý vnitřek.. Pomrkáváních po všech Shyamalanech nebo Truman Show, Ztracených atd. nevzniká tolik, ale pořád jde jen o lacinější a hloupější tajemnou jízdu než Vám může dopřád, kterákoli z těchto zmíněných značek. 60%
9 025 bodů
6.5
Dykeovi to jako obvykle bohužel scénáristicky nezvládají. Jejich příběh, pravděpodobně nesplněného snu, dobýt Hollywood, mi už u jejich kompromisního Titaniku II jasně říkal, že tímhle směrem ne. Naštěstí Olivia Wilde se může opřít o perfektní casting, (dokonce i ten Stylový Harrísek ujde), dokonalý vizuál a netypický hudební podkres. Jenže k čemu to, když expozice z počátku zajímavě, ale později až zbytečně dlouho mlží a do hlavy nasouká miliony otázek, na které až do midpointu odmítá odpovědět (a po konci se chce divák ptát o to víc). Bohužel je tak první půlka pocitově dvakrát tak delší, než by měla a v ten moment ztratí většinu svých diváků. Druhá půlka filmu už sice funguje o poznání lépe (třetí akt má dokonce neskutečný drive a zábavu), ale očekáváná katarze, climax, nebo aspoň nějaký epilog nepřijde, stejně jako konec mého
8 590 bodů
0
Když totiž divák zjistí, co za touto variací na Stepfordský paničky jest, tak je to natolik trapnej, že ho to nepřekvapí ani citově nesevře. Postavy, ani jejich vztahy mě vůbec nezajímaly. Zbytečnej film. Ztráta času. Možná jsem ale prostě jen muž, kterej nedokáže docenit tu hluboce prozíravou reflexi toho, že muži chtějí své manželky jen držet v kuchyních. Neříkám, že to téma není irelevantní a nemůže být zpracováno dobře. Může - ale tady se to nepovedlo. Mnohem lépe člověk udělá, když se podívá pouze na trailer. Ten se docela povedl.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Chaos je nepřítelem pokroku a v sebeovládání je krása, káže uhlazený Chris Pine (který je mimochodem rok od roku podobnější Jeffu Faheymu) ve své variaci na krále incelů Jordana Petersona. Antiutopický obrázek umělé společnosti ve stylu Stepfordských paniček se po necelé půlhodině začne povážlivě rozpadat, když si dosud spokojená ženuška Florence Pugh začne všímat podivností, jež se v tomhle středostavovském ráji odehrávají. Hranice mezi realitou a psychotickými halucinacemi se postupně stírá, a přestože film do konce spíše doklopýtá, rozhodně stojí za pozornost. Během sledování se totiž v určitých momentech sympaticky přibližuje znepokojivé atmosféře Uteč, Truman Show či bytovým hororům v čele s Hnusem. Postupem času je však stále jasnější, že režisérka Olivia Wilde společně se scenáristkou Katie Silberman chtějí předat sofistikovanější poselství, než jakého jsou reálně schopny – a tak snímek dál a dál vysvětluje a podkopává si nohy. Stejně jako předchozí dílo této dvojice Šprtky to chtěj taky se i To nic, drahá řadí k filmům, které svůj žánr (nyní tedy antiutopický thriller) nijak zásadně neproměňují, jsou však jeho zajímavým a audiovizuálně vtahujícím příspěvkem.
slord
slord
3 832 bodů
6
Zaujímavý film, ktorý to mal u mňa slušne našliapnuté, avšak potenciál, ktorý mal naplno nevyužil. To budovanie napätia a neistoty, s ktorým film pracuje ma veľmi bavilo, a rovnako ako aj hlavná hrdinka, ani ja som nevedel čo sa to vlastne deje. Pochváliť môžem ešte vizuál a atmosféru 50. rokov, ktoré do tej doby preniesli, no a v neposlednom rade Florence Pugh, ktorá dokazuje, že herecky je na vysokej úrovni. No ale u Harryho Stylesa musím povedať, že jeho hranie má celkom medzery a nie vždy mi jeho výkon prišiel dobrý. Avšak to celkové odhalenie toho čo sa deje ma vôbec na konci neuspokojilo, pretože film veľa vecí len tak nahodil, ale už s nimi moc nepracoval. A vlastne toto neučesané finále s množstvom otáznikov a predčasne useknutým koncom mi zanechalo pachuť v ústach, je to veľká škoda, dalo sa z toho vyťažiť oveľa viac. 6/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Stepfordští panicové jsou jen emancipovanou slůžkou hluboce zmražených kolektivních stereotypů, kterou jsou zakořeněné, defacto od jeskyně. A pokud přehlížíte fackt, že to jen mastně kopíruje už onen zmiňovaný film, co už je dnes běžnou praktikou, ale někdo talentovaný to dokáže uchopit, a udělat z originálu jen film pro pamětníky, a vytvořit tím novou verzi pro všechny. Tahle verze si krade pozornost výkony a zvučnějších jmén herců, jinak to nemá co nabídnout. I když, pokud má prkenná a slizská blondýnka, s natahovací pičkou co nabídnout, tak to asi silně pochybuju. To stejné platí i pro ambiciózní, a asertivni režisérku Olivku, jako nástroj moderní zkázy Hollywoodu, kde se dámské umělkyně budou jen zaměřovat na emancipaci, a rovnováhu ženského publika. Ono, když už filmu není čemu vytknout, tak nejlépe se strefuje do sexypílu hereček, co doma mají Kena v saku a kravatě, a kreditkou která nejlépe ještě patří jemu.. ty recenze už nestojí za nic, kocoure. I guess. [ony taky někdy za to stály..?].