The Prom

55%

Komentáře a recenze 3

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 099 bodů
4
The Prom je muzikálem o tom, že být LGBTQ+ je vlastně super cool a nesmíš se bát to přiznat. To jestli bylo nutné, aby tento film vznikl je věc druhá. Je to kýč jak bič plný barev a přeslazenosti. Po tomto filmu budete zvracet duhu ještě půl roku. Osobně si nemyslím, že LGBTQ nemá dostatek prostoru, aby o tom vznikl film, ale dnešní doba je tak "jiná", že mne jeho vznik vlastně ani nepřekvapuje.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Ryan Murphy- Úspěšný seriálový tvůrce, scénárista a režisér, který má na kontě seriály jako Glee, American Horror Story, American Crime Story, Feud nebo nedávnou Ratched. Murphy měl ovšem sem tam i příležitost natočit celovečerní film, přičemž naposledy se to stalo v roce 2010 se snímkem Jíst, milovat, milovat, který byl víceméně fajn, Murphy se ale od té doby věnoval především seriálové tvorbě, jehož seriály se dali poznat podle podobného tónu, vypravěčských postupů, práce s vizuálem (především barvami) a faktem, že jakožto homosexuál se ve svých seriálech snaží o propagaci LGBTQ+. Po dekádě tedy Murphy natočil další celovečerák a to tentokrát muzikál The Prom, který vznikl dle stejnojmenného divadelního muzikálu a v hlavních rolí se objeví například Meryl Streep, Nicole Kidman nebo Keegan-Michael Key. Na standardy Ryana Murphyho jde ale ve finále o příliš poklidný muzikálový dýchánek, který ve finále rozhodně nebude řadit mezi nejvýraznější filmy roku. A to je na Ryana Murphyho prostě škoda. Seriál Glee mě nikdy kdovíjak nechytl (některá hudební čísla jsou ovšem opravdu paráda), právě seriály American Horror Story, American Crime Story či Feud ale z Murphyho udělali mého nejoblíbenějšího seriálového tvůrce, jehož antologické seriály fungovali jako někdy napínavá, někdy historický poučná, především ale vždy řemeslně zajímavá a především byli skutečně vtahující. Dalo by se polemizovat nad tím, že Murphy možná někdy šel až přes čáru, právě v tom ale tkvělo jeho kouzlo a třeba právě seriál American Horror Story již dekádu těží z toho, že nadále dokáže překvapovat i přesto, že můžete žít v dojmu, že již máte celý seriál prokouknutý. Možná i proto jsem od The Prom nečekal klasický muzikál a především vidím problém v tom, že bych velmi snadno uvěřil tomu, že tenhle film vlastně Murphy nedělal. V muzikálových škatulkách je totiž vlastně až příliš obyčejný. Některým číslům nechybí živelná taneční choreografie, některé písně zase mají skutečně chytlavý text. Ve finále ale žádná píseň jednoduše v hlavě neutkví a nepomůže ani to, že Meryl Streep nebo Nicole Kidman již mají s filmovým muzikálem své zkušenosti (Moulin Rouge, Mamma Mia) a své schopné hlasivky od té doby neztratili. Ani oni dvě a celkově velmi solidní casting (debutující Jo Ellen Pelman v sobě nemá určitě má), který čítá i Keegana-Michaela Keye v pro něj velmi netradiční poloze, klasicky nevýraznou Kerry Washington nebo až příliš výrazného Jamese Cordena nezachrání fakt, že je tenhle muzikál vlastně velmi snadno zapomenutelná záležitost a víceméně praštěná věc až trochu příliš. Dává ovšem smysl, proč právě tento muzikál tolik sedl Murphymu. Muzikál totiž pojednává o Coming outu a Murphy, který si tak kdysi prošel stejnou věcí tak tohle téma dokáže věrohodně zpracovat do filmové podoby. Díky faktu, že si najmul schopného kameramana Matthewa Libatiquea navíc tento film vypadá krásně, opět se tu neskutečně vyhrává s barvami a je to dost možná nejpestřejší film roku. To samotné ale ve finále stejně nestačí. Ve finále je jedno jestli si Libatique vyhrává s pozadím, nasvícením nebo kamerovými průlety, když ve vás stejně neprobudí pocit, že koukáte na muzikálovou filmovou událost roku. Nebo alespoň muzikál, který byste byli ochotni zkouknout kdykoliv znova. Na to je možná až příliš dlouhý (délka lehce přes 2 hodiny působí jako věčnost) a především mu víceméně po první velmi zábavné půlce (úvodní číslo naláká solidně) dojde dech. Tenhle muzikál navíc nemá kdovíjak zajímavé charaktery a těch postav je navíc možná tak moc, že jich je až příliš. A především vám snad skutečně krom první písně žádná neutkví v hlavě, což beru jako hlavní problém. Má to solidní vizuální stránku, choreografie je fajn, herci se snaží. Jenomže to celé je dohromady tak přepálené, že to nefunguje dohromady a především ten film nemá kdovíjak pamětihodné písně a ve finále ani samotné hudební pasáže. Chvílemi je to skutečně potěšujícím způsobem praštěné, ve finále je ale tenhle muzikál možná až příliš ukázněný a skutečně se na něj snadno zapomene. Netflix a HBO Max (Let Them All Talk) v jednom týdnu nasadili oba jeden film s Meryl Streep, HBO Max v tomhle ohledu vyhrálo a přesto tenhle muzikál bude pravděpodobně na Netflixu větší hit než Mank. To je prostě v prd...!