Bullet Train

81%

Komentáře a recenze 65

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 851 bodů
7
Filmy, ve kterých se postupně skládají osudy jednotlivých aktérů mám rád, ale Bullet Train je totálně přepálený zmatek, který se chce přiblížit "Tarantinovkám". Je to pěkná komediální akce plná nesmyslných náhod, ale jako popcornovka to funguje dobře - 70%.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 422 bodů
8.5
Filmová adaptace románu „Bullet Train“ literárního autora Kõtarõ Osaka se především honosí další hollywoodskou hereckou sešlostí v nejrůznějších rolích. Mnozí sice mají jen tzv. štěky, ale i to se počítá. Prostě tu jsou. Vizuálně úžasná podívaná v nejrůznějších neonových barvách přináší etudu probíhající během jízdy v japonském vlaku plnou nejrůznějších překvapujících zvratů a událostí. Už od samotného začátku sice přijde dějství značně užvaněné, ale vždy je to lemováno nějakou zábavnou dramatizací a hlavně akčními scénami, které i přes svoji drsnost a komiksové krveprolévání zobrazují různé bojové styly s odbornou choreografií. Každý zabiják má zkrátka svou zbraň a bojovou techniku. K tomu dobře načasované dialogy a vše svým tempem ve svém vývoji jede tak ten vlak. O lineární dějství zase až tak úplně nejde, takže je přítomna také retrospektiva, ale vsazena na ta správná místa. Snímek se takřka zdá být ve všem dokonalý, avšak i přesto všechno je tu také jedno tolik obávané „ale“. V celém podání je znát vliv Guye Ritche, Roberta Rodrigueze a hlavně Quentina Tarantina, i když nic proti Davidovi Leichovi. Už svou prvotinou „John Wick“(2014) udělal díru do světa a svým druhým snímkem „Atomic Blonde: bez milosti“ (2017) svůj um jen potvrdil. Tarantinovo dialogové mistrovstí, vždy ukončené šokujícím vyvrcholením, je prostě neoddiskutovatelně znát, jen tomu chybí právě ten Tarantinův tah na branku. Na druhou stranu je ale zase dobře, že je filmová tvorba Tarantinem ovlivněna. Po tvůrčí stránce se to alespoň posouvá dál. Děj se točí kolem určitého zabijáka a je to vskutku dějový veletoč, ve kterém všechno souvisí se vším a nic není omylem. Už od prvních minut je potřeba všechno pozorně sledovat, jinak se po divácké stránce prostě vyjede z dějových kolejí. Někomu může připadat účast až moc nejrůznějších postav, jejichž zásahy do děje se nejrůzněji se vším prolínají, ale mají zase své pevné místo. A hlavně svým charakterem a vizáží vzdávají poctu japonskému komiksu manga. Ryze popcornový film zajímavě si hrající se žánrem, vizualitou, dějem i s diváckým vnímáním. Možná snímek potřebuje kapánek uzrát, ale nedá se říct, že by zase prostou zábavu nepřinesl. Jen to všechno nebrat vážně.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
7
První čtvrthodinu jsem věděl, že ten film budu nenávidět. Velmi průhledná snaha být cool, cute a random, která v drtivé většině případů zpomaluje film, který bych proto i přes to, že se odehrává v svištícím šinkanzenu, nenazval svižným. Ale musím přiznat, že postupně si mě to docela získávalo. Když si vzpomenu na unuděnou zoufalost Gray Mana, tak tady do toho aspoň přítomní dávají všechno. Zatím dávám tři a kdo ví, jestli to zpětně nezačnu mít rád i na čtyři.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
8
Vlak a v něm banda zabijáků, kteří o sobě navzájem neví. Navíc každý dostal jiný úkol. Jako kdyby to točil divočejší Ritchie, skvělá akce, šílené hlášky (mašinka Tomáš!) a až na závěrečnou třetinu neskutečné tempo. 8.5/10
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
8
David Leitch a Chad Stahelski delší dobu působili jako kaskadéři (podíleli se i na druhém a třetím díle Matrixu), později se občas chopili režie druhého štábu a nakonec v roce 2014 došlo na jejich společný režijní debut s názvem John Wick. Kvůli přísným pravidlům Amerického cechu režisérů byl ovšem ve finále jako režisér uveden pouze Stahelski, kdy se následně duo vydalo svou vlastní režijní cestou. Stahelski prozatím zůstal věrný sérii John Wick, kdy už příští rok dorazí čtvrtý film ze série (poté by se měl Stahelski chopit režie Highlandera), Leitch se poté chopil režie větších blockbusterů Deadpoola 2 a Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw. Právě po Deadpoolovi 2, kde se v nezanedbatelné roli objevil Brad Pitt, se poté Leitch opět sešel s hereckou hvězdu, které dříve dělal několikrát kaskadéra (ať už v rámci Klubu rváčů či Tróji), kdy má nejnovější Leitchův film snad prozatím nejblíž k prvnímu Johnu Wickovi. Adaptace románu Kōtarō Isakiho totiž též představuje svět nájemných zabijáků, čekat ovšem vyloženou kopii Johna Wicka by byla chyba. I když se před počátkem natáčení uvažovalo o změně lokality, po vzoru knižní předlohy je děj zasazen do Japonska, kdy se většina děje odehrává v titulním typu vlaku. Těžení z japonské kultury a výpravy ve finále není tolik, důležité ovšem je, že má Bullet Train vtahující stylizaci, kdy se v průběhu více a více projevuje tvůrčí Leitchova hyperaktivita, která chvílemi připomíná to nejlepší od Guye Ritchieho, víceméně detektivní zápletkou poté i díky zasazení evokuje Vraždu v Orient Expresu a především je na filmu poznat ruka zkušeného akčního režiséra, který dokazuje, že Chad Stahelski a David Leitch byli tím svěžím větrem, který akční žánr potřeboval. Je tak velmi snadné zapomenout na nedávného The Gray Mana od Netflixu a užít si konečně akční film, do kterého někdo dává jasnou tvůrčí iniciativu, snaží se akci pořád v rámci možností posouvat a především Bullet Train nepůsobí jako pračka na peníze, ale přesně ten typ filmu, ve kterém je investovaných 90 milionů dolarů vidět do posledního centu. Bez znalosti knižní předlohy je pochopitelně těžké odhadovat, jak o moc vydařenou adaptaci jde a jak moc se jen scenárista Zak Olkewicz svezl na kvalitách knižní předlohy. Tak či onak je Bullet Train zábavnou akční komedií, která ovšem dokáže být v jistých momentech správně vážná a stát na postavách, kdy to celé funguje především díky skvělému obsazení. Kdekdo by mohl označit prohlášení o tom, že Brad Pitt herecky zraje za zvláštní, na odchod chystající se herecká legenda je ovšem skutečně každým filmem lepší a lepší, kdy se pořád snaží předvádět v tak trochu jiné formě a to i v tomto případě, kdy se nejen prokazuje, že by Pitt s klidným srdcem mohl být ideální akční hvězda (i proto, že si 95% kaskadérských kousků obstaral sám), ale především se prokazuje, že má Pitt solidní a nedoceněné komediální nadání. Tom Cruise je delší dobu pokládán za amerického nástupce tvorby Jackieho Chana, Pitt má ovšem v jistých momentech Bullet Train k Chanovi ještě o kousek blíž. Ne v rámci akce, protože akční sekvence, které by se rovnali šílenosti akčních kousků Toma Cruise ve filmu víceméně absentují, ale právě skrze ono komediální nadání, skrz něj se poté představuje svěží akční hrdina. Radost je poté snadné mít především z Aarona Taylora-Johnsona, který od prvního Kick-Asse ušel poměrně dlouhý kus cesty a i on se projevuje jako nadanější a nadanější herec, kdy při sledování jeho výkonu jasně dává smysl, proč se právě studio Sony rozhodlo pro Johnsona, aby se stal představitelem Lovce Kravena v jeho chystaném filmu (na druhou stranu výrazně propagovaný Bad Bunny si své obsazení do hlavní roli v El Muertovy bude muset ještě brutálně obhájit), protože má Johnson jako herec pořád neskutečné charisma. A stejně tak se dá chválit v roli Johnsonova bratra i Brian Tyree Henry, který dokáže divákovi předat informaci o tom, že je jeden nedoceněný dětský seriál klíčem ke klíčovým životním otázkám. A díky němu se již nikdy na tento seriál nebudete dívat stejně. Chválit samotný casting by šlo ostatně ještě hodně dlouho. Joey King dostala po trilogii Stánek s polibky konečně šanci prokázat svůj výrazný herecký talent, kdy si několik momentů dle dřívějších slibů krade prakticky pro sebe. Velmi fajn je pořád herecky nedoceněný Andrew Koji, známý japonský herec Hiroyuki Sanada dle očekávání nezklame a Michael Shannon dokáže předvést, že se pro role záporáků snad narodil. Rozebírat casting a chválit ho by šlo ještě hodně dlouhou dobu, jeho jediný brutálnější nedostatek tkví v tom, že sice platí staré známé není ,,malých rolí, ale pouze malých herců´´ a po těch v Bullet Train není vidu ani slechu, postav je ovšem ve finále jednoduše moct a ne každá díky tomu dostane výraznější prostor. Pokud se tedy někdo na Bullet Train vydává čistě a pouze kvůli svému potencionálnímu oblíbencovi, čeká ho ve finále dost možná nemilé překvapení. Film sice trvá 127 minut, dokáže si ovšem většinu času bez problémů udržet pozornost a to především proto, že pořád dokáže šokovat postupem děje, přijít s nějakou hezky zchoreografovanou a následně hezky sestříhanou fyzickou akční sekvencí, soundtrack Dominica Lewise následně solidně přispívá celé atmosféře na plátně a je to jednoduše pořád divoká, zábavná a očividně poctivě uchopená akční podívaná, která dokáže obstát i jako záplata na všechny ty Gray Many z uplynulé doby. Jak první John Wick nutně nevybízel ke kdovíjakému nadšení, pozdější tvorba Stahelskiho a Leitche napovídá, jsou to skutečně pánové, kteří byli k renesanci akčního žánru tak trochu potřeba. Což pochopitelně neznamená, že je Bullet Train film bez vad na kráse. Film se totiž v poslední třetině přetaví v tak trochu jinou podívanou, která trochu přitlačí na dramatu, osudovosti i přítomnosti CGI, které především v jeden stěžejní moment obnaží své nemalé mouchy. Celou dobu je jasné, že film spěje ke své katarzi, právě ta poté dodá tu největší atrakci filmu, která ovšem samotný film okrade o jeho největší kouzlo. Rázem se tak může Bullet Train skutečně jevit jako film, ve kterém se perou dva zcela odlišné filmy. Ve svém finiši se totiž Bullet Train tak trochu více blíží ke stylu Johna Wicka, kdy ovšem bylo celou dobu sympatické, že na to Leitch jde tak trochu jinak. Rozuzlení toho, jak jsou všechny postavy propojené ve finále není tak oslnivé, oslnivost ovšem pořád dokáže udržet právě onen solidní vizuál i pořád dostatečně kreativní a ve finále i správně brutální akce. V součtu je tak Bullet Train velmi příjemná akční extáze, u které by se ovšem nejspíš na rozdíl od Johna Wicka (i díky vyhrožování Brada Pitta s hereckým důchodem) těžce budoval nějaký zajímavý svět, který by dokázal utáhnout celou novou franšízu. Bullet Train je jasnou povinností pro všechny fandy akčního žánru. Nejen díky faktu, že navzdory přítomnosti CGI a modernímu stylu jde v jádru pořád o poctu staré akční škole. Vyplatí se tak vykašlat se na katalog zaměnitelných akčních fláků od Netflixu a zajít si konečně do kina na akční film, který má srdíčko. A dá se navíc i snadno uvěřit, že by se Bullet Train jednou mohl stát kultovní akční podívanou..... Viděno v kině: 2x
hrumsrt
hrumsrt
9 318 bodů
9
Málokterý režisér měl takový filmový debut jako právě David Leitch, ostřílený kaskadér, který se mihnul v několika známějších projektech, se na začátku minulého desetiletí rozhodl, že to zkusí i jinak a usedl na režisérské křeslo. Jeho režijní debut nastal v roce 2014 s filmem John Wick, kdy jde o geniální akční řežbu, která vrátila nejen lesk Keanu Reevesovi, ale hlavně zase ukázala, že akční filmy pořád ještě můžou vypadat nějak jinak, nějak líp. Osobně mám sérii o nájemném vrahovi, který se vzepřel systému opravdu rád, a co na té značce předvádí choreografové, je mistrovská práce. Od prvního Johna Wicka už uplynulo několik let a Leitch si do té doby zkusil pár dalších projektů a vždycky to za něco stálo. Letos vstoupil do kin s Bullet Trainem, aby se popral o ten poctivý letní biják, ale nakonec je z toho jeden z nejzajímavějších filmů vůbec celého roku. Co si budeme povídat, Brad Pitt je dost možná největší herecká osobnost posledních no klidně i 30ti let. Je tolik slavný a vyhraný, že nemá problém sám utáhnout snímek a zahraje si vlastně v čemkoli. Po celá dvě desetiletí byl jedním z nejhezčích herců na planetě a současně i jedním z nejobsazovanějších. Ale já zastávám názor, že až s přibývajícím věkem se z Brada stal jeden z nejlepších herců filmových dějin, kdo by zapomněl na jeho dvě spolupráce s Quentinem Tarantintem, které mu do životopisu přidaly hned dvě ikonické postavy. V pokročilém věku už Brad téměr nezklame a svými pohyby a hereckým umem dělá z každého filmu lepší. David Leitch si z něho tentokrát udělal nájemného vraha aka Berušku a on zase jen otvírá ústa dokořán, jak geniální výkon předvádí. Celý snímek je precizní filmařina té nejvyšší úrovně a těm několika osvíceným jasně evokuje styl, kterým se ve svých filmech prezentuje Guy Ritchie, jen teda tady ještě vyšperkovali tu akční stránku. Partička nájemných vrahů v uzavřeném jedoucím vlaku, kde každý plní svůj úkol, každý si prošel jinou cestou, ale všichni míří vlakem do podobného cíle. Neuvěřitelně vtipný a nápaditý snímek, který přesně ctí balanc na tolika vrstvách. Geniální příběhová struktura, která přes všelijaké skládačky a odbočky utváří neuvěřitelně funkční dějový arch. Dlouho jsem se u akčního filmu tolik nepobavil, jde o permanentní zábavu, kterou doplňuje bezchybná technická stránka. Není nouze o několik nápaditých příběhových oblouků, kde se mimojiné moc dobře pracuje s pořád exotickým japonským prostředím. Z obsazení samozřejmě kraluje Brad Pitt, coby Beruška, který zvládá jak akční tak humorné scény a není jen lákadlem celého projektu, ale i opravdu tím nejlepším. Vedle něj si ještě dovolím zmínit Aarona Taylor-Johnsona, kterého mám na očích už pěknou řádku let a jasně potvrzuje, že nejen šarmem ale hlavně herecky je připraven zařadit se mezi velké hráče. Ale celé herecké osazenstvo předvádí vynikající výkony, ať už co do akčních sekvencí, tak i do vyšperkovaných dialogových pasáží. Souboj o něco tak banálního a tolikrát použitého, jako je kufřík, nebyl nikdy takhle cool. Ať už se rozvíjí našlapané dění v jedoucím vlaku, nebo se vykrasluje pozadí postav či příběhu jako takového, ani na chvilku jsem se nenudil. Přestože to v samotném závěru malinko ztratí a ve snaze dovršit celý šílený příběh do zdárného konce, to stáhne nohu z plynu, nic to nemění na tom, že jde o jeden z nejlepších a nejpoutavějších filmů letošního roku. Zábavná stylová velkofilmová podívaná! /viděno v kině/ 90%
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
7.5
Obdiv Davidu Leitchovi, že se dokázal z John Wick série vymanit a odpíchnout dál. Jen mu u toho pokaždé něco nevyjde (lepší scénář Atomic Blonde), někdy něco chybí (u Hobbse a Shaw nevím kde začít) a jindy přebývá (Deadpool a jeho CGI). Nejde ovšem upřít snahu, energii a zábavu, kterou Leitch zvládne pokaždé do svých filmů vložit a zvládá to i v tomto případě. Jen u toho bohužel opět odškrtal všechny zmíněné neduhy předchozích děl, takže Bullet Trainu sice nechybí cool momenty, fantastický vizuál, vynikající akce, ani památný casting (včetně cameo rolí), ale chvílemi postrádá logiku, lepší scénář v druhé půlce a CGI finále (plus některé momenty) vypadají hůř než Mission Impossible z šestadevadesátého. Nutno ovšem říct, ten film je pořád zatraceně zábavný a nad zmíněnými negativy jde poměrně snadno mávnout rukou, že jsem v tomto případě opatrně spokojený. Z dlouhodobého hlediska se však cesty, kterou se Leitch ubírá, trochu bojím.
Klajnik
Klajnik
8 590 bodů
0
Není to vtipné (ale naštěstí to není ani neúnosně afektované a infantilní jako jiné filmy tomuto podobné) a akce je průměrná (tzn. není napínavá, ale koukat na to jde). Nechápu, proč Leitch kašle na kvalitní choreografii, když v Atomic Blonde prokázal, co dokáže. Ve výše zmíněných dvou bodech film tedy spíše selhává a na ničem jiném ani postaven není. Příběhově to diváka nijak nezainteresuje, protože příběh je jen plytkou kostrou, na níž tvůrci věší vtípky a akci...
avenis
avenis
8 137 bodů
10
Fakt je asi nejlepší, když si pustím film a vůbec nic o něm nevím. Jako tenhle Střelenej vlak. Miluju absurdní chytré komedie a proto jsem se královsky bavila. Líbilo se mi, jak se postupně a pomalu skládá skládačka jednotlivých osudů a návazností, jak zvrat střídá jiný zvrat, jak náhoda zmizíkuje plán a jak si to ti herci všechno krásně užívají. Rozhodně se k tomu musím ještě vrátit.
Riverdon
Riverdon
7 390 bodů
9.5
Nejlepší akční a zábavná jízda vlakem ve stylu Kill Billa a vlastně všeho od Quentina Tarantina.