Mafia: Definitivní edice

85%

Komentáře a recenze 10

9 025 bodů
6
Psát komentář ke hře ihned po dohrání je sebevražedné zkreslení, jenž v případě nové Mafie může být způsobeno nostalgií a novým hávem technické vyspělosti. Nyní skoro po roce se vracím zpět, abych už vystřízlivěný z této euforie mohl konečně hodnotit trochu objektivněji. V prvé řadě je třeba říct, že hra je v dobrém technickém stavu. Mně osobně snímky na PS4 nepadaly a kamera i vizuál, minimálně v cutscénách, bere dech. Pochvalu zaslouží i kvalitní český dabing, jenž na zdejší poměry dopadl skvěle, navzdory minimálnímu času na samotné dabování. Ke scénáristickým změnám ale mám dost výhrad a začít musím s postavou samotného Tommyho. Tommy byl psychopat, kterému nevadilo zabíjet lidi. Původní Mafia ho takového brala a na konci ho za to ztrestala. Remake ale v tomto případě z Tommyho dělá hrdinu a jako by oslavoval to, co dělá, přičemž z něj na konci dělá chudáčka a očišťuje ho. Z hořkosladkého konce se stal přeslazený patos. Záporák, který si v původní hře šel tvrdě za svým, se stal karikaturou sebe sama a Sára, naivní blbka, která věřila, že její muž je vlastně "hodný zlý muž", se zde stává silnou ženou, co bojuje za práva žen, dokáže se o sebe postarat a je vlastně natolik inteligentní, že by se v reálu s někým, jako je Tommy, vůbec nepaktovala, natož si ho vzala. Neříkám, že původní Mafia je dokonalá hra, třeba některé dialogy jsou strašné, ale měly svůj účel a utvářely to, co dělalo Mafii tak geniální. Nová Mafie má sice uhlazenější dialogy, za kterými stálo zajisté víc lidí, než u originálu, který psal Vávra sám, ale ztratilo se v nich to, co dělalo z původní Mafie něco víc. To morální poselství, které nám připomnělo, v jakém světě žijeme a co žije kolem nás. A tvůrci předělávky to vůbec nepochopili, stejně jako většina hráčů. Proto musím říct, že Mafia: DE není špatná hra, ale vážně špatný remake.