Mission: Impossible Odplata – první část

81%

Komentáře a recenze 43

29 851 bodů
8
Mission Impossible mě opět nezklamalo.. totálně přepálená akce, kterou očekáváte, když chcete MI vidět. Tom Cruise stále v dobré formě. Virtuální záporák je dobrý nápad, zvlášť když jeho nohsled je také výrazný záporák. Honičky autem, vlak, motorka, souboje.. vše v neskutečně rychlém tempu, až člověk nemá možnost chvíli vypnout. Těším se na druhou část. Film přesně splnil moje vysoké očekávání.
9 335 bodů
9
Nová Mission Impossible je tady! A po covidové odmlce, po dalších šrámech při natáčení se po šesté vrací i Tom Cruise ve své nejikoničtější roli, která lemuje pomalu celou jeho kariéru - Ethana Hunta.. Celou sérii jsem si doháněl barbarsky až letos a i když si nemyslím, že je kdovíjak perfektní a spíš jsem asi čekal trošku ještě něco více, tak si ohromně vážím, že ještě něco takového vůbec vzniká. Akční filmová série, která každým dalším pokračováním přidává něco navíc a vysmívá se všem moderním značkám, které musejí sahat k digitálním efektům.. Tohle je pojetí, o kterém jsem vždy snil, že bude mít agent 007, tohle je filmová nádhera, do které všichni zúčastnění dávají naprosto všechno a Tomík i v 60ti letech předvádí jeden z žánrových vrcholů.. Mission Impossible jako série má svoje vzestupy a pády, kdy především trvá než jde opravdu o něco více než jen o ambicióznější béčko, kam podle mě spadají první dva filmy.. Ale pak přišli správní tvůrci a nakonec i osudová spolupráce s McQuarriem, který si sedl s Tomem Cruisem natolik, že jeden bez druhého už nedají ani ránu. Série dostala elegantní styl, přehršel nápadů a především každý její další kousek byl kombinací tolika diváckých kroucení hlavou nad tím, jak jen tohle může někdo tvořit.. Ethan Hunt je zpět se svým zajetým týmem starých známých, aby rozklíčoval další spiknutí, další neřešitelný problém.. Očekávání diváka, který už si dokáže dopředu domyslet, kdy postavy na scéně jsou jen tradičním podvrhem v podobě používání věrných masek, není jednoduché překonat. Ale s radostí říkám, že sedmá M:I to dokázala! Finále je tady a celý příběh se trošku zacykluje a snaží se ukázat, že Odplata tu s námi osudově být měla. Stejný tým lidí hlavních hrdinů, které pomalu nemohou zklamat, doplněn o naprosto okouzlující Hayley Atwell.. Příběh, odkrývající krásy dalších evropských velkoměst, propojující jednu zapamatovatelnější akční sekvenci za druhou a přesto každá má neodmyslitelně vlastní styl.. Adrenalinová automobilová honička v úzkých italských uličkách, naháněčka na letišti, neonový klub, to vše by v normálním filmu byl totální highlight, ale tady jen pochoutkový předkrm, který odpálí až našlapané finále okolo vlakového zasazení.. Film, kde prakticky každý jednotlivý záběr nutí diváka slintat. Akční scény, které podtrhávají myšlenku, že Tom Cruise zastavil čas.. Aby něco bylo i s šestým nášupem pořád chutnější a nutilo pořád žádat o přídavek, to jsem možná ještě nezažil. Někdy to možná bylo o špiónech, kteří se nenápadně spouštěli do trezorů, ale tady je pomalu skákání na motorce málo.. Úspěch skoro ve všem, co tvůrci zamýšlejí. Tu se má tlachat, tu slzet a tady zase zápasit. Spokojenost, jakou jsem nikdy z M:I neměl. Zbývá jen zvládnou druhou půli konečného dílku a tohle finále bude nesmrtelné. Ambice tedy rozhodně nechybí.. Čekal jsem ledacos, ale že si mě někdo na dvě a půl hodiny takhle ukradne pro sebe ne.. Za necelých 12 měsíců na viděnou! /viděno v kině/ 90%
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
5
Co začne jako Hon na ponorku se v italských ulicích přepne do Malérů pana účetního a poté přijde Oko dravce, rámované prázdnými dialogy jak z druhého a třetího Matrixu, a podtržené vykradeným Zimmerovým batmanovským soundtrackem. A k tomu řada wtf momentů, ať už obecně zbytečných (infiltrace do velína, ze které Hunt nic nezíská a tudíž ji nemusel podnikat), nebo jen dramaturgicky mizerně vystavěných a tedy bez funkčního napětí (letiště, kde se nebojíme, protože logicky víme, že s Huntem uvnitř neexploduje, honička s Fiatem, kde nefunguje návaznost ani pocit rychlosti a v trailerech propagovaný seskok z motorky aneb největší oslí můstek filmové historie). Scéna ve vlaku už pak byla ryzí parodie. Atwell, ta jediná obhajuje existenci sedmičky. A minimálně zajímavé mi přijde, že už jde po Mumii o Cruiseův druhý film, který okatě vykrádá herní Uncharted. Každopádně dobře pro ty, co si Odplatu užili. Pro mě podivnou atmosférou, matným záporákem a nedotažeností scénáře na úrovni dvojky.
avenis
avenis
8 145 bodů
10
Zatím absolutně nejlepší MI všech dob. Ethan Hunt je už sice hodně unavený, že ani nemůže pořádně vyslovovat, ale pořád je v dobré fyzické kondici. Na novou členku týmu si musím zvyknout, moc sympatická není, ale v komických polohách je celkem snesitelná. Hlavní téma umělé inteligence je dnes bráno jako "co by se stalo, kdyby...", ale já jsem přesvědčena, že za pár let se tyto chmurné vize naplní...
slord
slord
3 832 bodů
9
Ethan Hunt a jeho tím sú späť a opäť to stojí zato. Pri tejto sérii je to už hádam istota, McQuarrie to proste vie a spolu s Cruisom tvoria výborné duo, ktoré servíruje poctivé akčné remeslo, s ktorým mi robia radosť. Či už je to naháňačka v Ríme, či súboj v uličke alebo vyvrcholenie vo vlaku, všetky tieto sekvencie majú náboj, napätie, ktoré sa dá krájať (hlavne na konci s vlakom som ani nedýchal), takisto chválim prácu s kamerou, ktorá správne vtiahla. Ústrední tím má ako zvyčajne veľmi baví a ta dynamika medzi nimi šľape na jednotku, a čo sa týka nových postáv som tiež spokojný, Hayley Atwell vyčnieva určite najviac, jej Grace som si rýchlo obľúbil a chémia s Huntom je skvelá a ich vzťah sa počas filmu dobre buduje. Zaporák je dosť charizmatický a spoločná minulosť s Huntom mu celkom pridáva (hádam v druhej časti sa to backstory viac rozvinie), no a s hlavným zlom sa pracuje veľmi účinne, v rukách niekoho iného to mohlo pôsobiť nie úplne šťastne, ale MQ to zakomponoval vkusne. Tento diel mi prišiel masívnejši a hrozba globálnejšia ako kedykoľvek predtým, ale keďže toto je prvá časť a ešte mnoho otázok zostáva nezodpovedaných, tak to nepôsobí tak ucelene, ale napriek tomu bol koniec vlastne uspokojivý, a na vyvrcholenie na budúci rok som už nedočkavý, už aby to tu bolo. 9/10
kknk2
kknk2
2 949 bodů
7
Lehké zklamání z předposledního filmu série nelze zapřít, přesto mě neopouští naděje, že si autoři nechávají to nejlepší na konec. Dead Reckoning Part One stojí na autentickém zpracování klasických akčních scén, jako jsou automobilové honičky (žlutý Fiat mě dohnal až k záchvat smíchu), časovaná bomba nebo nezastavitelný vlak. V kontrastu s tím stojí velmi aktuální zápletka s umělou inteligencí. Škoda, že převládá ta nostalgie. 70 %
JaraSlama
JaraSlama
1 966 bodů
9
První část vyvrcholení Tomovi akční série je tu a opět přináší dechberoucí zážitek! Akce se stupňuje a stejně jako u Johna Wicka si říkáte, že už to přeci nemůže být lepší. Jedna bitka tří lidí v úzké uličce si strčí do kapsy většinu velkých blockbusterů. Takový děj nikdy nebyl primárním zájmem MI série a spíše se sází na reálné kaskadérské kousky, kde vám opět bere dech, že tam ten Tom Cruise povětšinou opravdu je! Stopáž by se dala trochu zkrátit, protože 2 hodiny a půl na vyprávění první části filmu je přeci jen dost. Naštěstí děj není ukončený tak otevřeně jako u minulého Spider-mana.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Poctivý blockbuster, který potěší sadou kaskadérských kousků a překvapí, dost možná nelichotivě, výrazně digitálnějším závěrem. Ústřední hrozba je méně hmatatelná a nereprezentuje fyzickou hrozbu, za to ale krásně koresponduje s dnešní dobou a s přimhouřenýma očima lze říci, že by tento „sci-fi“ prvek nemusel být až tak nereálný.
virgoii
virgoii
1 458 bodů
7
Akční jednohubka která pobaví.
HNTR
HNTR
1 031 bodů
8
Když něco ukážete osmkrát, prostě se to ohraje… To však není případ aktualně nejnovějšího dílu MI. Tom Cruise opět sešlápne plyn naplno a řeší zápletku s aktuálními tématy. Film je koukavý, akčně poutavý a pořád se v něm něco děje, občas je tam ale tolik postav, že působí až chaoticky.