Grónsko: Poslední úkryt

64%

Komentáře a recenze 13

29 697 bodů
7
Katastrofické filmy mám rád a Greenland nezklamal. Není to žádná pecka, je v něm spousta klišé typických pro většinu těchto filmů.. vše tak nějak vyjde na poslední vteřinu, rozhádaná rodina se spojí až při katastrofě.. hodně náhod.. ale co, zase to má opravdu dobré tempo, konečně zase nějaké ty "padající kameny" z nebe a člověk si uvědomí, jak je malý a může to tu skončit ve vteřině. Pěkný film.
4
Řada nešťastných příhod při útěku před apokalypsou. Je to spíš nuda a ty náhody nebaví (dáte důležité léky malému klukovi do batohu, který je samozřejmě ztratí, když si vytahuje sluchátka. A takových věcí tam je spousta). 5/10
6
Gerald Butler je pro mně jeden z těch Hollywoodských sympaťáků, kterému bych možná přál po 300: Bitva u Thermopyl tak trochu lepší kariéru s tak trochu lepšími filmy. Přesto má ale Butler většinou štěstí minimálně na fajn odpočinkové akční filmy, které jsou v lepším případě vlastně hodně fajn a v tom horším většinou skutečně jenom oukey. A po Pádu anděla si Butler očividně sednul s režisérem Ric Romanem Waughem, protože by se Waugh měl ujmout i režie Pádu 4, s Butlerem chystají akčňák Kandahar a ještě letos vyšel jejich film Greenland. Greenland: Poslední úkryt představuje velmi zvláštní ukázku katastrofického filmu. Jeho rozpočet nebyl největší (35 milionů dolarů) a podepsalo se to na faktu, že těch scén sázejících na digitální destrukci ve finále není tolik jako byste od filmu dle traileru čekali. Jenomže zrovna tohle není případ akčního filmu, který by měl silnou ruku v jeho velkolepých scénách. Překvapí má totiž Greenland velmi dobrý scénář. Waugh scénář sepsal společně s Chrisem Sparlingem a velmi dobře se jim překvapivě povedlo představit sympatickou rodinu, které fandíte aby konec světa přežila a ve finále se též překvapivě podaří prodat všechny momenty, které by měli být vážné a emotivní. A to je prostě nečekaně fajn. Butler o své charizma nepřišel a zrovna zde musí jít jeho akční poloha tak trochu do ústraní, čímž dokáže předvést, že v něm skutečně něco je. Morena Baccarin je též velmi slušnou castingovou trefou, dětský herec Roger Dale Floyd není herecké poleno a Scott Glen tu zase dostává pořádnou roli i když ho není tolik. I díky hercům ty scény sázející na emoční stránku fungují a především potěší, že zde Butler není za vyloženého spasitele vědce. Jde skutečně jenom o snahu jedné rodiny tuhle katastrofu přežít, což ve finále pomáhá i víceméně uvěřitelné předváděčce toho jak pravděpodobně by něco takového fungovalo. Když na tu destrukci dojde tak ve finále nevypadá bohužel nejlíp. Atmosféru z toho, že rodina může v destruktivních sekvencích zmizet z povrchu zemského se vyvolat nedaří. Zároveň je někdy té civilnější polohy možná až příliš, zvláště kvůli tomu, že ten scénář zase tak silný o sobě není. Především má ale Greenland v jedné věci- Velmi rychle se na něj zapomene! Vyloženě nepředvádí zapamatovatelný moment nebo až tak přesahový nápad, kvůli kterému byste si na Greenland měli vzpomenout na konci roku při vybírání nejzajímavějších zážitků roku. Je to ve finále prostě a jednoduše pouze fajn béčko, které vás asi při náhodném přepnutí na AXN ani podruhé vyloženě neurazí..... ale zase nebude moc důvodů, proč nepřepnout jinam. Po Pádu anděla prostě Butler a Waugh společně natočili další neurážející béčko, co může být rádo za dobré herce, dobrý scénář a prodání některých zásadních momentů. Zároveň ale tak trochu urazí akčními scénami a faktem, že z toho všeho možná fakt šlo vymlátit něco víc. Pomohl by mu filmu původně plánovaný Neill Blomkamp? Těžko říct, mohli jsme ovšem minimálně určitě dostat zajímavější film. Výsledný Greenland ale skutečně vyloženě neurazí......
avenis
avenis
8 056 bodů
7
Katastrofické filmy beru jako lék. Když mám pocit, že bych mohla být šťastnější, spokojenější, radostnější... Po takovém shlédnutí všeho toho zmaru, bezvýchodnosti a lidské ztrátě morálních hodnot si uvědomím, že vlastně JSEM dostatečně šťastná a je mi hned lépe. Tento film má všechny klasické atributy přípustné fikce a předvídatelného děje. Řemeslně asi dobře odvedeno. Přesto mi tam pár věcí vadí. Především ta snadnost, s jakou se hlavní postavy prodírají davem, který musí být namačkaný těsně na sebe. A jako obvykle mi hrozně vadí chování toho kluka, který jasně vidí, že z batohu vypadly jeho léky a nevrátí je tam, a pak sedí jak pecka a nevyleze z auta, když z něj ten chlap vytáhnul jeho matku.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 385 bodů
2
Butlerovská béčka jsou tak trochu moje guility pleasure, ale toto bylo hodně nepovedené.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Po sérii Pád jsem se prostě zamiloval do Gerarda Butlera, toho týpka žeru a tento film je výborný. Po delší době katastrofický film, který mě opravdu bavil a držel v napětí. Jasně příběh vás spíše nechává soustředit na problémy hlavní trojce, ale zkrátka je to napínavé. To jak se rozdělí, najdou společný cíl, plno problému co je potkají na cestě. Chvilka odpočinku a pak zase do práce pro záchranu životů. Celé to bylo skvělé. Katastrofický film, zaměřený sice na vztahy, ale podle mě skvěle předvedl jak byl fungovali lidé a jaká panika by celosvětově nastala.
slord
slord
3 832 bodů
6
Nebolo to také hrozné, ale na katastrofický film som myslel, že tam bude tých katastrôf viacej. Trošku sa to hrá na Emmericha, ale tu tá samotná hrozba je v úzadí. Polovicu film sledujeme Butlera hľadajúceho svoju rodinu, a to ma moc nebavilo. Nebolo to také hrozné ako Geostorm, ale ani žiadna výhra. 5,5/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
U podobných katastrofických filmů mám tentýž problém - logiku. Vemte si, že se vžiju do hrdinovi kůže. Hmm, jsem Gerard Butler, co má na svým švýcarským kontě miliardu dolarů, každou noc mám v posteli jinou ženu, bydlím v luxusní vile, s městkým bazénem uvnitř, velkou skluzavkou, k snídani mám ovesné vločky s kaviárem, a kuchaře mi dělá nahá latino prsatka. Hmm, ano, ten film je naprosto dokonalým příkladem, když velkému herci chybí nějaký ten groš do šrajtofle, a nemám moc velké herecké ambice, a stačí mi že se vrhnu do něčeho, kde budu prezident Spojených srátů Ameryckých bojovat s nebezpečnýma teroristama, nebo Geolog, co musí bojovat za celou planetu Zemi. Teď mám ale slabou chvilku, tak si jí zlepším tím, že budu dokonalý otec od rodiny, co bojuje nikoliv pro blaho lidí, planety nebo vesmíru, ale pro svou rodinu, se sexy opotřebovanou matkou, a synátorem u krku, co asi každou chvili zkolabuje na nedostatek inzulínu. Už to mám jako v živé paměti, kolik komplikací to jen přinese, aby se to zbytečně natahovalo do obludných dvou hodin, aby si kocourek při té nudě nezačal počítat chloupky na ocasu. Logiku? K čemu! Pokrm, za který bych se v luxusní snobské restauraci styděl, místy trochu tužší, strouhanka mírně namokralá, semtam kost, ale jak už jsem psal, žrát se to pořád dá!
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7.5
Gerard Butler a katastrofický film? Okamžitě mi naskočila vzpomínka na pekelně špatný Geostorm: Globální nebezpečí, díky kterému jsem si Geralda zařadil do škatulky: toporný odvar Russella Crowea. Asi je jasné, že takto předpojatý divák má jen dvě možnosti. Polovinu filmu halekat...já to věděl! Já to věděl, že to bude zase kravina! Nebo může být příjemně překvapený. Před jedenácti lety vyrukoval Roland drtizemič s katastrofičností 2012. Tenkrát jsem do komentáře napsal, že bych se bez té opulentní zkázy a destrukce klidně obešel a bohatě bych si vystačil s dramatem, kde se řeší koho zachránit, koho ne...prostě bych rozvedl poslední třetinu filmu. Než megatsunami a bortící se mrakodrapy, bych raději viděl film o lidech, lidství, lidstvu na prahu vyhynutí. Ne že by Greenland tento motiv nějak zvlášt vytěžil, ale něco z toho tam je. Skrze rodinu, která se snaží zůstat spolu a zachránit se, tvůrci ukazují velmi realistický pohled na chaos, bezmoc i čistě pudovou potřebu přežít. Samozřejmě to není nic nového, viděli jsme to ve Válce světů a vlastně ve většině katastrofických filmů. Ale zatímco ve většině z nich to byla záminka pro digiorgie, tady je to ústřední motiv. Takže spíš než na CGI, stojí celý film na ústřední trojici. Baccarin i Batler působili díky civilnějšímu pojetí věrohodně, scénář jim do pusy necpal patetické bláboly a napětí po většinu filmu nechybělo. Škoda že se po skvělé první půli nepokračovalo v podobném duchu a film postupně sklouznul do klasicky hollywoodského klišna. Důvod proč nedám lepší hodnocení je i stopáž, díky které se to ke konci táhlo a také kvůli absenci něčeho výjimečného, co by mě přimělo pustit si takový film třeba za měsíc znova. Přesto jsem spokojený...jak jsem zmínil...příjemně překvapený.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7.5
To by bylo, kdyby zrovna rok 2020 neměl aspoň jeden katastrofický film. Greenland vlastně nedělá v žánru žádnou velkou revoluci, mnohé aspekty si vypůjčil z filmů jako Drtivý dopad a 2012. Nicméně stojí za zmínku, že se tolik nepředvádí s onou ničivou podívanou, jako to dělal právě Emmerich. Místo toho se snaží více zaměřit na zoufalou a emočně nabitou situaci lidí, kteří se narůstající katastrofě snaží uniknout. Pro mnohé diváky to může být nuda, ale osobně jsem to vlastně dost ocenil, protože si tím snímek hezky vyšlapal svou vlastní cestičku, plus svým způsobem sledovat skupiny vyděšených lidí, kteří jsou ochotni udělat cokoliv, aby se dostali do bezpečí, je vlastně i děsivější. První polovina fakt dost dobrá, druhá už je nudnější, ale ono stupňující se nebezpečí dobře udrží divákovu pozornost. S ohledem na zobrazení samotné katastrofy je Greenland vlastně relativně průměrným filmem, ale s ohledem na zobrazení efektu na lidi, kteří si jsou vědomi přicházející katastrofy, to je vcelku kvalitní pokoukáníčko. Ve výsledku příjemné překvapení.