K2 vlastní cestou

?

Komentáře a recenze 7

4
Takhle. Nemám s tím problém, když má mamka od rodiny takhle divokého koníčka a plní si tímhle své sny. Ale vlastně nechápu co mi tenhle dokument měl dát. Jakože když se chce, tak to jde? Nebo nezdolná síla ducha atd? Myslím, že z těch hi-tech záběrů vzniklo fain video pro rodinu, známé atd, ale obyčejný divák /potažmo v kině/ bude asi lehce neuspokojený. 5/10
Riverdon
Riverdon
7 393 bodů
3
Bohužel jsem neměl z filmu dobrý pocit. Sledujeme sobeckou, věčně rozsekanou holku, která lže i nejbližším. Dokument by si spíše zasloužili šerpové, kteří bez nutného vybavení jako první navazují cestu na vrchol a obětují své životy.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Ale tak proč ne, že jo. Dokumentární kvalita nelze srovnávat s většími a zahraničními projekty. Český dokument ve kterém nejvíce oceníte samotnou Kláru, i když mi lezlo na nervy, že v každé druhé scéně bulí. Přičemž i samotný horolezecký výkon na dnešní ohledy není nijak výjimečný. Fixy měla natažené, takže prakticky jen jumarovala, měla dokonce svého vlastního šerpíka, který ji nosil většinu vybavení a na vrcholu ještě používala kyslík. Čímž nechci její osobnost žádným způsobem shazovat, přeci jen dokázala něco, co většina z nás za svůj život nezvládne. Ale v rámci lezecké komunity je výstup významný hlavně tím, že jde o první český ženský výstup na K2, něčím jiným moc ne. První část filmu se zaměřuje na pouto s rodinou a jak celou věc vidí. Jednalo se o fajn myšlenku ukázat pohled jednotlivých členů rodiny na Klářinu zálibu v horách, akorát občas to působilo zbytečně uměle a natahovaně. Druhá část, již z prostředí hor, je jednoznačně lepší částí filmu. Záběry hor jsou někdy naprosto úchvatné a patří k nejlepším záběrům, které jsem viděl ve filmu tohoto typu. Bohužel valná většina z nich byla vidět již v traileru. Nakonec si myslím, že by filmu prospělo více stříhat (občas ty scény byly fakt nepochopitelně dlouhé) a mít větší režijní vizi. Nechápejte mě spatně, vize režisérky ukázat osobnost Kláry a pouto s její rodinou je dobrá, ale přijde mi to trochu málo. Pěkná kamera, česká produkce (beru v potaz podobné české projekty) a horolezecké prostředí mi dá pěknou zaujatou rovnicí.