Princezna zakletá v čase

69%

Komentáře a recenze 29

47 084 bodů
8
Wooow konečně kvalitní pohádka, která se svým zpracováním a námětem může rovnat světové konkurenci. Princezna zakletá v čase dodala přesně ten potřebný svěží vítr do zkostnatělých českých pohádek, které jakoby se bály přijít s něčím novým. Jako velké plus vidím i ve speciálních efektech, které na české poměry nevypadají vůbec zle. Pokud bych měl však jednu věc vytknout, tak by to byl Marek Lambora v roli prince, který mi jako herec absolutně nesedl. Za mne teda 80% a rád si počkám na druhý díl.
29 697 bodů
7.5
Konečně zase jedna pořádně natočená pohádka i když je to s větší porcí nadsázky 50x a stále poprvé v českém pohádkovém hávu. Zaujaly mě výkony hlavních hrdinů, promyšlený scénář, kdy se den ode dne princezna posouvá k poražení čarodějnice. Opravdu moc hezká podívaná, která mi vlila do žil naději, že bude o vánocích či jiných svátcích moci přibýt nějaká ta stálice.. doufám..
6
Časová smyčka po padesáté. Lehká fantasy pohádka, ve které mě zaujal hlavně soundtrack, který by se možná neztratil ani ve velkolepější produkci...ale jinak vlastně nic, co by čouhlalo nad průměr (krom akčnějšího závěru) tady není. 6/10
9 279 bodů
8
Paráda... Konečně zase po delší době nějaká kvalitní česká pohádka! Já vždy říkám, že když je ve filmu časová smyčka, tak už je polovina cesty k úspěchu odbytá. Princezna zakletá v čase je výsledkem zajímavého castingu, kdy se upustilo od nových mladých divných českých herců, jak tomu novější pohádky dělají (když teda nepočítam Lamboru s Germani). Celkem zajímavý "zvrat" v původu smyčky, respektive takhle jsem to nečekal :). Co se povedlo, tak je zatraceně silný závěr, který mi i připomněl styl jaký razí Avengers a vůbec to nepůsobí lacině.. Zatraceně dobré efekty kouzel, kdy se omlouvám za přirovnání, ale zase mi to připomnělo Doctora Strange, což je zase extrémní pocta! Jsem nadšený z toho, co od nás vzešlo do filmového světa! Snad se úroveň českých pohádek zase vrací na výsluní. 80%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Pýtali ste sa akoby to vyzeralo keby sa film Na Hromnice o deň viac previedol do prostredia českých a slovenských rozprávok? Ja teda nie. Netušil som, ale ako nutne to potrebujem vedieť, dokým som nenarazil na projekt Princezná zakliata v čase. V jadre sa jedná o tradičnú rozprávku, ktorá si prechádza jasným obdobím dospievania pričom svojim rebelským spôsobom sa nebojí experimentovať a jasne to dať všetkým najavo. Vizuálne podmanivá výprava, ktorá mi v mnohých aspektoch pripomína Zaklínača (toho herného, samozrejme). Petr Kubík a spol odviedli neskutočnú prácu a tlieskam im za to, že dokázali nájsť zrnko originality aj v už tak zahltenom tuzemskom žánri. A že sa v dnešnej dobe dobré tuzemské filmy už netočia..
9 025 bodů
8
Jasná vykrádačka odjinud, ale v tak milém balení, že jí to odpustím, stejně jako stopáž (115 minut je na pohádku dost). Zbytek ale šlape, jak má. Herci příjemný, scénář velmi (a to říkám u českého filmu málokdy) velmi vydařený a triky na naše poměry berou dech. Jasně, můžu tu kritizovat vykrádání, že neumíme natočit nic vlastního, ale poslední dobou (až na pár výjimek) neumíme ani točit. Snad takovýchto filmů, jako tento, bude víc. Jde to zlehounka, ale konečně to vypadá, že se u nás zase kinematografie někam posune. Začněme inspirací a postupně se dostaňme i k něčemu vlastnímu. Těším se na ten okamžik a doufám, že přijde brzo. Všem těmto tvůrcům, co do toho půjdou a prosadí si to, držím palce.
avenis
avenis
8 056 bodů
5
Nemohu sdílet nadšení, protože u pohádek preferuji klasické pojetí, tedy alespoň při volbě jazykového stylu. Soudobé výrazy, jako "Mějte se" nebo "Jsi v pohodě?" by neměly vůbec zaznít. Feministické vyobrazení princezny Elleny i alchymistky Amélie mi prostě nesedí stejně jako paruka Veroniky Freimanové. Počáteční nic neříkající rozjezd s nudnými dialogy přejde v zajímavější část, jakmile začne působit magie. A prostředí zatopeného žulového lomu u Lipnice je úchvatné. Tím je asi má pochvala vyčerpána, protože herecké výkony nejsou nikterak převratné, hudba je zjevně inspirována od Hunger Games, kostýmy jsou historicky nezařaditelné a korunka nekorunka, nebo snad tiára netiára na Ellenině hlavě mě přímo dráždí. Myšlenka opakování jednoho dne je sice v pohádce originální, ne však ve filmu jako takovém. Chybí jen svišť. Oko modré a hnědé asociuje Grindelwalda (aspoň vyměnili pravé za levé), hůl Archivaldova je patrně dědictví po Gandalfovi. O magických obrazcích vykroužených rukou ani nemluvě... patrně letní kurz u Prastaré.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Děkuji. Po dlouhé době Česká pohádka co se něčím odlišuje. Časová smyčka je super, ikdyž děj kopíruje snad všechno co se ve filmech s časovou smyčkou dá dělat. Pořád je super že i Češi si na to troufnou. Bohužel opět, je to pohádka pro pěti leté děti a dospělí si ten film naplno díky tomu nemůžou užít. Prosím udělejte někdy pohádku pro dospělé. Ve stylu Zloby třeba.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Tak toto bylo pro mě veliké překvapení, vůbec bych nečekala, že se ještě celkem kvalitní fantasy v české kotlině někdy dočkám. Pěkně nasnímané lokace, slušné kostýmy, super hudba a dobrá variace na známé téma opakování stejného dne a zde hledání východiska z kletby, vylepšené navíc tím, jak hlavní hrdinka prochází vývojem od zmatení přes to, že si konečně jednou může užít života, následně znudění a pocit, co s tím takhle konečně něco udělat ("ty mě jako po tom všem pořád nemiluješ? :-)) a nakonec slušný quest za zničením čarodějky, co kouzlila jak dr. Strange. Mnoho dost vtipných scének založených na tom, že princezna dopředu věděla, co přijde, a posléze se s tím naučila dost slušně pracovat. Představitelé hlavních rolí docela neokoukaní (a taky mě bavilo, jak se Roman Zach v roli dvorního alchimisty místy tvářil skoro tak efektně jako Rutger Hauer v Blade runner), Ellena nepůsobila nijak křehce, takže jsem jí ty bojové pasáže i věřila, princ Jan teda asi mohl být mužnější, ale zachraňovala to kamarádka lučištnice a adeptka na alchimistku v podání Elišky Křenkové, které to hláškování opravdu sedlo. Když o tom tak přemýšlím, možná by bylo mnohem zajímavější opustit tu ohranou variaci na téma láska prince a princezny vyřeší všechno - možná jsem i tak trochu čekala, že se nakonec princ neplánovaně zamiluje do princezniny kamarádky a princezna svou obětí prokáže svůj charakter a také to, jak moc jí na přátelství záleží a jak má ráda tu výjimečnou dívku, která s ní celý život kamarádila, i když věděla, že je princezna stižena kletbou. Ale ať už tak či onak, na tuhle pohádku se určitě ráda znovu podívám a moc se těším na chystaný druhý díl. Kéž by u nás vznikalo víc takových věcí namísto těch desítek tak moc zbytečných filmů...
slord
slord
3 832 bodů
8
Aj keď sa nevyvaruje klišé a diálogy občas pokrivkávajú, tak na poli českých rozprávok ide o dosť dobrý počin. Časová šmyčka je tu použitá dosť fajn, postavy sú celkom sympatické a nasnímané to je tiež fajn. Proste celé to bolo také pohodové a celkom som sa bavil. 7/10