Recenze Princezna zakletá v čase

Host
  • 80%
    0
    0
    23. 6. 2021
    Brenan88 (45573 bodů)

Wooow konečně kvalitní pohádka, která se svým zpracováním a námětem může rovnat světové konkurenci. Princezna zakletá v čase dodala přesně ten potřebný svěží vítr do zkostnatělých českých pohádek, které jakoby se bály přijít s něčím novým. Jako velké plus vidím i ve speciálních efektech, které na české poměry nevypadají vůbec zle. Pokud bych měl však jednu věc vytknout, tak by to byl Marek Lambora v roli prince, který mi jako herec absolutně nesedl. Za mne teda 80% a rád si počkám na druhý díl.

• 75%
    0
    0
    24. 4. 2021
    Pete69 (20699 bodů)

Konečně zase jedna pořádně natočená pohádka i když je to s větší porcí nadsázky 50x a stále poprvé v českém pohádkovém hávu. Zaujaly mě výkony hlavních hrdinů, promyšlený scénář, kdy se den ode dne princezna posouvá k poražení čarodějnice. Opravdu moc hezká podívaná, která mi vlila do žil naději, že bude o vánocích či jiných svátcích moci přibýt nějaká ta stálice.. doufám..

• 80%
    1
    0
    19. 6. 2021
    JosefTomas (8638 bodů)

Jasná vykrádačka odjinud, ale v tak milém balení, že jí to odpustím, stejně jako stopáž (115 minut je na pohádku dost). Zbytek ale šlape, jak má. Herci příjemný, scénář velmi (a to říkám u českého filmu málokdy) velmi vydařený a triky na naše poměry berou dech. Jasně, můžu tu kritizovat vykrádání, že neumíme natočit nic vlastního, ale poslední dobou (až na pár výjimek) neumíme ani točit. Snad takovýchto filmů, jako tento, bude víc. Jde to zlehounka, ale konečně to vypadá, že se u nás zase kinematografie někam posune. Začněme inspirací a postupně se dostaňme i k něčemu vlastnímu. Těším se na ten okamžik a doufám, že přijde brzo. Všem těmto tvůrcům, co do toho půjdou a prosadí si to, držím palce.

• 85%
    0
    0
    4. 1. 2022
    evismaior (4252 bodů)

Tak toto bylo pro mě veliké překvapení, vůbec bych nečekala, že se ještě celkem kvalitní fantasy v české kotlině někdy dočkám. Pěkně nasnímané lokace, slušné kostýmy, super hudba a dobrá variace na známé téma opakování stejného dne a zde hledání východiska z kletby, vylepšené navíc tím, jak hlavní hrdinka prochází vývojem od zmatení přes to, že si konečně jednou může užít života, následně znudění a pocit, co s tím takhle konečně něco udělat ("ty mě jako po tom všem pořád nemiluješ? :-)) a nakonec slušný quest za zničením čarodějky, co kouzlila jak dr. Strange. Mnoho dost vtipných scének založených na tom, že princezna dopředu věděla, co přijde, a posléze se s tím naučila dost slušně pracovat. Představitelé hlavních rolí docela neokoukaní (a taky mě bavilo, jak se Roman Zach v roli dvorního alchimisty místy tvářil skoro tak efektně jako Rutger Hauer v Blade runner), Ellena nepůsobila nijak křehce, takže jsem jí ty bojové pasáže i věřila, princ Jan teda asi mohl být mužnější, ale zachraňovala to kamarádka lučištnice a adeptka na alchimistku v podání Elišky Křenkové, které to hláškování opravdu sedlo. Když o tom tak přemýšlím, možná by bylo mnohem zajímavější opustit tu ohranou variaci na téma láska prince a princezny vyřeší všechno - možná jsem i tak trochu čekala, že se nakonec princ neplánovaně zamiluje do princezniny kamarádky a princezna svou obětí prokáže svůj charakter a také to, jak moc jí na přátelství záleží a jak má ráda tu výjimečnou dívku, která s ní celý život kamarádila, i když věděla, že je princezna stižena kletbou. Ale ať už tak či onak, na tuhle pohádku se určitě ráda znovu podívám a moc se těším na chystaný druhý díl. Kéž by u nás vznikalo víc takových věcí namísto těch desítek tak moc zbytečných filmů...

• 75%
    0
    0
    13. 6. 2021
    kknk2 (2257 bodů)

Po dlouhé době česká kinematografie vyplodila něco koukatelného! Bez naivních princezen, bez přiblblého humoru, bez přemrštěně originálního námětu – prostě zbavené všech stereotypů, jež mi znechucují tuzemské „fantasy“. Za úspěchem rozhodně stojí povedeně zpracovaná zápletka (opravdu jsem nečekala, že si Češi poradí s něčím tak vytříbeným) a svérázná hrdinka. Herecké výkony jsou chvályhodné, střih a hudba taky fajn. Někdo si může stěžovat, že se tvůrci až moc inspirovali zahraniční tvorbou, podle mě jde však o lepší směr než ten, kterým se ubírají „vánoční propadáky“.

• 60%
    0
    0
    27. 10. 2021
    aquiver (774 bodů)

Cool pohádka s fantasy prvky, bohužel scénář nedosahuje kvalit, jaké současné ohodnocení snímku slibuje. Především průhledná a předvídatelná šablona a množství vaty neumožní zapsat se do zlatého fondu československých pohádek.

• 100%
    1
    0
    18. 9. 2020
    martin-kovanda (463 bodů)

Prvně jsem zhlédl premiéru této pohádky. Dobre herecke obsazení, pekne efekty, kostýmy i kaskaderske výkony a skvělá práce se zvířaty od koní , pres harvrany až po sovu. Vyborne lokace od okoli hradu Bouzov a Krivoklad, pohádka hodně připomíná tak trochu Harryho Pottera a Pana Prstenu dohromady. Doporučuji skvela podívaná i samotna píseň Tam za řekou stojí za to jít do kina

• 90%
    2
    0
    17. 9. 2020
    gumoch (286 bodů)

Film přesně naplnil má očekávání. Byla to svěží, nová, "cool" česká fantasy (toto slovo je v kontextu velmi podstatné) pohádka, která má velkou šanci nadchnout děti, ale bojím se, že v očích staršího doprovodu se může trošku ztrácet. Princezna nabízí skvělé herecké obsazení, výborné vizuální efekty, nádhernou kameru a vynikající hudbu.
    S přihlédnutím k tomu, že Roman Zach může chvílemi působit jako Harry Potter senior, který se na stará kolena dal na dráhu Doktora Strange, to nejspíš televizní klasika nebude. Ale proč by taky měla být, těch tady máme už spoustu...
    Suma sumárum, doporučuji všem! Pohádka s Elvisem Presleym tady opravdu ještě nebyla.

• 95%
    1
    0
    24. 3. 2021
    HugoBoss (231 bodů)

Pěkná pohádka pro starší děti a i pro dospělé. Sem tam vtip. Jo dobrý kostýmy, herci atd. Člověk v tom vidí několik filmů - "na hraně zítřka", když kouzlí tak "Doktor Strange" atd. A princezna - v některých pohledech bych řekl, že je to teniska Kvitová a občas herečka Polívková.

• 100%
    0
    0
    21. 9. 2020
    libro-lojin (77 bodů)

Fantastické fantasy. Konečně mladá krev, co jde do sebe a dokáže natočit kvalitní film, který zaujme. Vše včetně hudby, výpravy, triků a lokací působí na diváka nesmírnou energií a i přes pomalý start jsme se dočkaly filmu desetiletí, co v čechách nemá obdoby.

• 90%
    0
    0