Roztříštění

71%

Komentáře a recenze 5

28 428 bodů
9
Opravdu si myslíte, že to, co jste prožili, se skutečně stalo? A nebo je to všechno úplně jinak? Tak s takovou myšlenkou pracuje tento psychologický thriller, ve kterém se hlavní postava celého příběhu opravdu potácí mezi skutečností, naivitou, halucinacemi a zoufalém přesvědčení. A začíná to prostě. Během cesty autem se zraní šestiletá dívka, čímž s ní rodiče zajedou do nejbližší nemocnice. Otec zůstane v čekárně, matka s dcerkou jde do ordinace. A už se neshledají. Při pátrání kde jsou je neustále přesvědčován, že tam nikdy nikdo takový nebyl. A co teď. Nastává boj s časem, s ignorací a manipulacemi dané mysli, z kterého nakonec námětově vzejde odhalení, které sice taktéž dlouhodobě nepatří mezi originálnosti, ale v rámci příběhu stále vzívá divácky přitažlivého dojmu. Ono vlastně celkově nejde o originální námět, neb byl hojně používán převážně v hororových počinech. Pevně stanovený scénář, z vizuální progresí režiséra Brada Andersona, však slibuje vzrušující napínavou atmosféru, která diváka pohltí a do poslední minuty nepustí. Děj obsahuje spoustu zvratů skutečně přivádějící do stavu zoufalství. Pevně ztělesněné emocionální vlastnosti ochromého otce v zoufalých situacích skutečně nabírá na intenzitě reálné přesvědčivosti. Jedná se tedy o snímek, jehož hlavním zdrojem napětí je obyčejná lidská bezmocnost. A ve svém pevném jádru se jedná o hodně povedený snímek.
6
Další cvičky od netflixu. A s křížkem po funuse. Protože po všech těch mindfuc(k)ích, tohle asi málokoho překvapí, takže i ten závěr je vlastně čitelný dost brzo. A to je asi jediný větší problém, protože Anderson si fainově pohrává s atmosférou a Worthingtona vybičoval k nejlepšímu výkonu v kariéře.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
4
[ Upozorňujem ,že tento komentár je podaný sarkasticky s cynickým humorom takže berte s nadhľadom to o čom tu píšem ,a ak sa vám nepáči bež do prdele. ] Raz za pol roka sa mi vždy stane ,že sa mi podarí nájsť nejakú sračku ,na ktorú budem spomínať ešte pekelne dlho. Po Blade Runnerovi som čakal ,čo ďalšieho príde. A ta chvíľa práve nastala. Od filmu kde hrajú herci z Avatara (ktorého stále považujem iba ako audiovizuálne porno bez príbehu) som nečakal až tak moc ,len solídny triller. A ja miesto toho dostanem naservírované každé lekárske klišé ,ktoré sa vo filmoch objavilo. Pri pozeraní som si pripadal ,akoby som hral nejakú nemenovanú hru (po roku 2017) od TellTale Games - Vizuálne perfektné ,ale príbehovo a postavami umelé a fádne. Vďaka tomu mám pocit ,že sa pozerám na nejakú nedorobenú hru od Hidea Kojimy. Ale to je len začiatok všetkých problémov ,čo tento film má: 1. Dĺžka - vo filme ,ktorého 70% tvorí len atmosféra a vizuál je to pridlhé ,uťahané a nezáživné. Už v polke som s tým chcel seknúť ,ale opakovane som sa presvedčoval ,že to bude mať nejaký skrytý potenciál. Bohužiaľ som sa ničoho nedočkal. 2. Kamera - strašná ,stále naviazaná len na hlavného protagonistu ,chaotická - dokonca až tak ,že keď je tam nejaká akcia nemal som poňatia ,čo sa doprdele deje. Je blbo zaostrená a kameraman si povedal ,že bude zaostrovať na to ,čo práve v danej chvíli nie je dôležité. Ako napríklad ksicht Sama Worthingtona. Strihy a efekty sú skoro kategóriou samou o sebe ,pretože takto odfláknuté strihy som jakživ nevidel (z toho som bol fakt vedľa). Efekty svojmu nízkemu rozpočtu vôbec neodpovedajú. V roku 2019 už dávno neznamená ,že keď máte nízky rozpočet tak sa budete motať okolo troch scenéríi (nemocnica ,pumpa ,auto ,thats all) a mať efekty ako z 90. rokov (Odporúčam si pozrieť film Upgrade - so svojím rozpočtom hospodáril tak dobre ,že by ste nepovedali ,že sa jedná o nízkorozpočtňák) 3. Hudba - ta nie je zlá ,no mám s ňou podobný problém ako u iného filmu od Netflixu ,Death Note - hudba hrá v tedy ,keď sa nehodí a keď ju tam pustia tak vždy vyberú nejaký song ,čo sa tam absolútne nehodí (ako napríklad keď vopchali pomalý song do bojovej scény....To už aj mám učiť ľudí ,kde sa do filmu dáva hudba!? Plus si prirátajte k tomu to ,že tam tá hudba často nehrá a počujete čisto len hluk ,zvuky nemocnice ,alebo blbé ticho. Chápem ,atmosféra ,ale toto už preháňajú! 4. Postavy a herci - nevýrazní, nejak nezaujali len ma srali. dokážem pochopitť ,že na druhú kolaj posunuli vedľajšie postavy ,aby sme z toho mali rovnaký feeling ako Sam ,ale vážne bolo potreba z nich urobiť prázdne schránky bez duše? Keď som ich počúval pripadal som si ,akoby som hral Somu a počúval drísty okolitých robotov. A z hlavnej postavy som priam znechutený. Nezaujimavý psychicky nevyrovnaný outsider ,o ktorého by ste v živote nezakopli ,keby sa nesnažil predstierať ,že sa mu stratila rodina pričom ju zabil ,poskladal do auta a ,aby sám seba presvedčil ,že stále žijú rozhodne sa ukradnúť random operovaného človeka priamo z operačného stolu. Práve som vám ušetril 100 minút vašeho života. Niet za čo. Kategóriou samou o sebe je neschopný policajt ,ktorý sa po Samovi nevie ani porozhliadnuť a ihneď jak vijde von urobí tri kroky ,nikam sa nepozrie a odíde naspäť. Vracajú sa mi flashbacky z Power Rangers filmu na more :) 5. Logické kiksy - Ak by ste chceli vedieť ako efektívne zabiť človeka udusením ,len mu tak dve minúty držte hrdlo on sám upadne do bezvedomia ,z ktorého sa nikdy nezobudí. A ak by vám to nestačilo ,ak sa chcete zbaviť morfia streknite si do nôh 4 dávky Adrenalínu ,to vám zaručene pomôže (z toho posledného som sa válal po zemi od smiechu). VERDIKT: Fractured je pre mňa niečo tak strašne iritujucého ,že sa fakt divím ,že som mal nervy na to to dopozerať. Je pravda ,že som nemal vysoké očakávania ,ale z toho mi stúpla žlč v krvi. Dúfam ,že toto bol posledný film Brada Andersona. 48% - Mám lepšie veci na práci ako sledovať Netflixácke výplne k ich Blockbustrom.
kery-
kery-
3 671 bodů
8
Hodně váhám mezi 4 a 5 hvězdami. Jedná se o herecký orchestr, kde všichni hrají dokonale tak, že minutu od minuty divák vůbec neví, komu a čemu má věřit a tempo hezky upaluje. Abych otevřel pusu až takhle, to jsem teda nečekal. Thriller se pomalu ale jistě začíná stávat mým nejoblíbenějším žánrem.
SlavekMDFK
SlavekMDFK
1 021 bodů