Díky za každé nové ráno

73%

Komentáře a recenze 6

Dle počtu bodů
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9
Opus magnum nejen Haliny Pawlowské a Milana Šteindlera (oba získali Českého lva), ale především skvostného Franciszka Pieczky v roli tatínka, ústředního hybatele veškerého dění. Sebeironie byla vždy silnou stránkou autorky scénáře, tady je skvěle zkoncentrovaná (a podtržená velice sebeironickou roličkou ukrajinské neteře Vasiliny). Jde vlastně o povídkový film složený z epizod členěných kreslenými předěly a slokami staré ukrajinské pijácké písně (zpívané rusínským sborem v čele se skvělou Marienkou Mačoškovou). Filmová hudba zkomponovaná Petrem Ulrychem získala poprávu Cenu Alfréda Radoka, Pieczka Českého lva, na kterého byl nominován, bohužel nezískal.
Pete69
Pete69
29 697 bodů
7
Rozhodně zajímavý film o nevšední Ukrajinské rodině. Nejlepší je svérázný a potrhlý otec, ale ani příběh dcery, není vůbec nezajímavý. Natočeno je to osobitě, absurdní humor, zajímavá hudba. Tento film není na našich stanicích moc vysílaný a je to škoda. Já ho viděl v době, kdy mě kinematografie až tolik nezajímala a tak mi neutkvěl v paměti. Dnes jsem si to užil.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
8
Jeden z těch lepších "porevolučních" českých snímků. Parádní scénář a výkony jednotlivých herců (obzvlášť nezapomenutelný je Francizszek Pieczka). 7/10
Matli
Matli
8 300 bodů
2
Toto fakt není film pro mě. Komedie? To těžko, žádná scéna nebyla ani k pousmání. Hvězdičku za ten výřad známých herců. 14%
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
7.5
Když člověk vidí víc věcí od Haliny Pawlowské, má pocit, že všechno je to "na jedno brďo". Tento film mi připadá nejlepší po všech stránkách, co se týče hereckých výkonů, hudby Petra Ulrycha, kamery Jiřího Krejčíka, apod. Nezařadila bych ho sice přímo mezi klenoty naší kinematografie, to si myslím, že tam máme klenoty větší, ale svou nezaměnitelnou poetiku nicméně má. A tatínek v podání Franciszeka Pieczky je fantastický! A za všechny dobré hlášky aspoň tuto : Olga: Můj otec byl chudý, ze své domoviny si donesl jen černý kabát. Za války si ho v něm spletli Němci i Židi. Otec ale neměl rád ani Němce ani Židy. Měl rád jen Oskara Kahlera, který byl ukrajinský Žid německého původu.
P.M.G.
6 bodů
Určitě jeden z nejlepších filmů brzké porevoluční doby, podle mě navíc bezesporu nejlepší dílo dvojice Pawlovská-Šteindler. Film skýtá zajímavé hlášky, které jsou mnohdy jsou opravdu nesmrtelné, stejně jako herecký výkon Franciszka Pieczky. Vynikající ztvárnění podtrhuje mistrná hudba Petra Ulrycha.