Diamanty jsou věčné

71%

Komentáře a recenze 12

47 083 bodů
7.5
Jedna z těch slabších Bondovek se Seanem Connerym. Opět zde nechybí povedené akční scény,sexy bondgirl a nějaké technické vychytávky,ale tentokrát je kamenem úrazu scénář,který byl spíchnutý velmi horkou jehlou. Navíc Connery působí dojmem jakoby ho to už ani nebavilo a chtěl si tento poslední díl v roli Bonda rychle odbít.
29 308 bodů
6
Dosti slabá bondovka a určitě ta nejhorší se Seanem Connerym. Můj oblíbený herec se s agentem 007 nerozloučil zrovna nejlépe. Příběh je zmatený, honičky autem, žádné velké bondovské hračky. Spousta scén nadbytečných, až mi připadá, že jsou tam jen proto, aby se nátáhla délka filmu na cca. 2 hodiny. Slabota.
28 305 bodů
8
V pořadí sedmá bondovka ve znamení návratu Seana Conneryho, což je překvapení. Namyšlený George Lazenby dostal padáka a protože producenti zřejmě nikoho vhodného nenašli, ukecali ještě Seana. Ale to je jen teorie. Pro něj je to šestá oficiální bondovská role. Ernst Blofeld zase kuje pikle, a dokonce si plastickou operací nechal změnit tvář. Bond se však přirozeně obelstít nedá. Rozehrává se další dobrodružství, ve kterém jsou v hlavní roli diamanty. Snímek se ničím nevymyká od předchozích, proto je to v jistém smyslu poněkud zklamání. Příběh se vine pomalu a to až do výbušného finále. Děj je jednoduchý, s mírnou atmosférou, ale šlape jako hodinky. Bond tu už sice tolik nehláškuje, jak jsme u něho zvyklí, i tak svým šarmem dokáže okouzlit. Sean viditelně stárne a dokonce i přibral. Zajímavé jsou dvě vraždící postavy se svými nejapnými komentáři. Téměř si dokážou svými přiblblými výrazy ve tváři získali divácké sympatie. Špatné zpracování to není, ale mohlo se přidat více temperamentu.
22 268 bodů
6
Conneryho šarm a pár skvělých hlášek jsou tentokrát tak překvapivě málo, že jsem se musel dlouho tlačit i k té třetí hvězdě. Skutečně velmi slabá Bondovka, nejslabší s Connerym. Mrzí mě, že Hamilton nedorovnal skvělého Goldfingera. S tímhle slabým dějem to ale utáhnout nešlo. Po chvíli jsem vlastně ani nevěděl, čeho chce Bond docílit.Neustále někam chodí, najednou se okolo něj lidé ohánějí dozimetry, pak zase točí přistání na Měsíci. Je to zmatené. A takhle zlikvidovat budovaný styl Blofelda - pche! A nevím, jestli ti dva side-kickové měli být vtipní, cool nebo snad děsiví, ale nejsou nic z toho. PS: Bondova exkurse s Blofeldovým komentářem po evil centrále je moc i na Bondovku. To snad nemysleli vážně!
6
7. bondovky s názvem Diamanty jsou věčné (ta vznikla dle 4. knihy Iana Fleminga) se ujmul režisér Guy Hamilton, který měl tou dobou na kontě zatím tu vůbec nejlepší bondovku a to Goldfinger. Původní plán byl takový, že se z předchozí bondovky Ve službách Jejího Veličenstva vrátí George Lazenby, půjde o přímé pokračování a celý film bude v podstatě snahou Jamese Bonda o pomstu za závěr předchozí bondovky. Lazenby měl tou dobou sice po svém prvním filmu smlouvu ještě na dalších 6 filmů, z role ale odstoupil a tak se s filmem muselo začít pracovat zcela od znova. Celý scénář si tak musel projít několika úpravami a především se musel najít nový James Bond. Tou dobou se uvažovalo i nad jmény jako Clint Eastwood, Adam West nebo Burt Reynolds, avšak všichni tito herci roli odmítli s tím, že americký herec není ideální volba pro Jamese Bonda. Roli později odmítl i Michael Gambon (později Albus Brumbál v Harry Potterovi 3-7/2). Nakonec už toho studio i producent Albert R. Broccoli začali mít dost a nakonec tak došlo na komplikované domlouvání, které vyvrcholilo tím, že se do role ještě jednou vrátil Sean Connery! Tahle bondovka sice ve skutečnosti není poslední bondovkou, která by obsahovala Seana Conneryho, protože si Connery o 12 let později Connery zahrál ve filmu Nikdy neříkej nikdy. Nikdy neříkej nikdy ale není řazeno mezi oficiální bondovky a tak jsou Diamanty jsou věčné poslední oficiální bondovkou s Connerym. A já si bohužel myslím, že 5. bondovka s názvem Žiješ jenom dvakrát bylo tím ideálním rozloučením Conneryho s Bondem a tohle je bohužel dodatek Conneryho éry, který bohužel Conneryho s (oficiálními) bondovkami nerozloučil v nejlepší formě. Je až s podivem, že právě Guy Hamilton, který v Goldfingerovi Bonda nakopl k cestě, kterou následně kráčel v podstatě 40 let natočil právě Diamanty jsou věčné, které mají sice pořád vysokou akční stránku, mají syndromy klasické bondovky a jsou pořád tehdejší ukázkou znamenité filmařiny. Jenže to už prostě není ono. Dost velký problém je možná to, že kdyby Connery nedostal trochu více peněz, tak by se už k téhle bondovce nevrátil. To neznamená, že by Connery nebyl ideálním ztělesněním Jamese Bonda, nebyl elegantní, stylový a sympatický. Jenže Connery celkově v té roli skutečně nepůsobí kdovíjak nadšeně. Skutečně máte pocit, že se s touhle rolí rozloučil už pár let nazpátek a aktuálně víceméně předvádí reflexivní pohyby mrtvoly, kterou se někdo snaží oživit. Connery už zde své hlášky neprodává tak stylově, v akci to už taky není ono a Conneryho Bond alespoň nepřišel o to automatické charizma, které z Conneryho pořád jednoduše čiší. V tomhle ohledu je tak skutečně potěšující, že tohle byla (víceméně) poslední Conneryho šichta, protože představa, že by se do téhle role v této formě ještě nutil pár dalších filmů je hodně děsivá. Na dlouhou dobu šlo o poslední film ve kterém se objevil záporák Blofeld, který musel být pochopitelně být opět přeobsazen a tentokrát ho ztělesnil Charles Gray. Problém by nebyl v tom, že je Grayova inkarnace Blofelda první, která není holohlavá (je to alespoň věrnější předloze, holohlavý Blofeld v knihách neexistuje), jenomže Gray postrádá charizma, není kdovíjak výrazný (působí jako bratr Goldfingera, přičemž se původně kdysi plánovalo, že by byl záporákem filmu opravdu bratr Aurica Goldfingera) a především se zde skutečně přišlo o geniální kontrast Bonda a Blofelda. Konec předchozí bondovky připravil geniální půdu pro závěrečnou konfrontaci s Blofeldem, která je zde víceméně rychle smetena ze stolu a zároveň víceméně o pár minut později opět přivedena do hry. Jenomže téhle konfrontaci chybí osudovost, napětí či cokoliv, proč byste měli u téhle bondovky zatajovat dech. To je prostě omyl. I hlavní bondovka tohoto snímku Tiffany Case v podání Jill St. John patří mezi nejslabší Bond girl všech dob, dvojice záporáků Kidd a Wint jsou ale přece jen nějaký důvod proč si tuhle bondovku pamatovat. Tohle slizké duo je velmi snadno zapamatovatelné, výrazné a i když ve finále nejsou zas tak obtížnou protivnickou sílou, právě oni strkají Blofelda v rámci záporáků do kapsy a to je jen další úkaz toho jak s Blofeldem tenhle film vytřel podlahu. Tahle dvojice je odpudivá a zábavná zároveň a právě ona je světlým momentem tohoto filmu. Právě i díky faktoru zapamatovatelnosti, který tahle bondovka postrádá. Diamanty jsou věčné skutečně pořád mají klasické bondovské trademarky, začínají už zde být lehce zábavně přepálené (faktor, který především těží éra Rogera Moorea) a pořád jsou v mnoha ohledech vrcholnou ukázkou akčních filmů své doby. Jenže povedené akční sekvence jsou k ničemu, pokud je provádí nezáživný protagonista nebo necharizmatické postavy. Celkově je celý scénář strašná splácanina a zamrzí, že cena za Conneryho návrat byla takto velká. Hlavní představitel, kterého jeho role už nebaví je prostě problém. Zamrzí, že se Guy Hamilton po Goldfingerovi, který v hierarchii Jamese Bonda ztělesňuje zásadní milník nepřevedl trochu víc a natočil bondovku, která patří zcela jednoznačně mezi ty nejslabší. Kvůli právním sporům navíc tahle série na nějakou dobu přišla o Blofelda (což ale nebránilo jeho neoficiální roličce v bondovce Jen pro tvé oči) a definitivně navíc i o Conneryho. Jenže Guy Hamilton si stejně jen tak odsoudit nezaslouží. Proč vlastně? Protože v následující bondovce Žít a nechat zemřít naopak Bondovi s tváři Rogera Moorea vdechl nový život! Ale to je zase jiný příběh...... PS: Píseň Diamonds Are Forever mi nikdy k srdci nepřirostla, stejně jako úvodní titulky této bondovky
6.5
Jeden z klasických 'starších' bondů.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
9
"Zabil jste Jamese Bonda!" - "To byl vážně on? To dokazuje, že nikdo není nesmrtelný." Charismatický Sean Connery jako agent 007 pošesté. Epická, drsná bondovka, kde chce Blofeld prachy nebo zničí svět. Scénář perfektní, hudba perfektní, bondgirl Jill St. John v bikinách rajcovní. "To rozkošné malé nic, co máte na sobě schvaluji." - "Pro nádeníky se neoblékám." Vypíchnu i 2 uchýláky, kteří mají vlastní osobitý styl. "Stáhl ocas mezi nohy a radši zmizel." Film je natočený velmi dobře a stylově. - 90%.
kawa
3 388 bodů
6.5
Poslední klasický Bond s Connerym. Velmi slabý příběh. Opět i efekty slabé. Jen ta hudba stále vynikající. Několikerý pokus zabít Bonda už připadá trapně. Ale nakonec vše se v dobré obrátí a Bond vyhraje.
skylark13
skylark13
2 084 bodů
4
Connery se vrátil, ale do své nejslabší bondovky, akce nic moc, padouch slabý, honička s lunárním vozítkem k smíchu..
Volpe
Volpe
1 731 bodů
4
Přestože mám filmy s Jamesem Bondem hodně rád, herce jsem si nikdy nekanonizoval, tudíž mohu s klidným srdcem říct, že toto je jeden z nejhorších dílů série. Hlavní postava filmu DIAMONDS ARE FOREVER prapodivně osciluje mezi machistickým Bondem předchozí dekády a žoviálním Bondem následujících dvou desetiletí a tato ambivalence tomu dost ubližuje. Podobná rozpolcenost se pak promítá i do celého příběhu a vyprávění, kdy druhá polovina znatelně zaostává za tou první (i když tedy objímání sebe sama taky není moc cool špionská technika). Závěrečná bitva poté skoro budí dojem, že tvůrci ani neměli chuť upravovat hrubý sestřih. Při zpětném pohledu tak jedinou předností tohoto dílu může být fakt, že zde opravdu znatelně cítíte přechod k přístupu, jenž bude v následujících letech reprezentovat Roger Moore. Tak či onak jsem našel, po A VIEW TO A KILL, jednoznačně svou druhou nejméně oblíbenou bondovku.