Špatné vychování

67%

Komentáře a recenze 5

29 697 bodů
6.5
Pomalu, ale jistě se rozvíjející příběh o jednom z největších, nebo dokonce největším odhaleném podvodu v Americkém školství. Mě tam například chybí to, jak bouřlivě podvodníci utráceli, pomohlo by to více pochopit hlavní postavy. Hugh Jackman zahrál dobře, film je to dobrý - 65%.
10
Nenápadně vytříbený film, který dokáže s pomocí ostrého osvětlení a několika chytře zvolených nápadů vykomunikovat komplexní příběh muže, o jehož svatozář nechceme přijít, i když se hroutí před našima očima. Vyjadřuje se to ale i k důvěře v systém, dokonce se najdou i nějaká intimnější témata, Jackmanova postava je svojí neuchopitelností hypnotizující a vynikající práce filmařů s dávkováním informací to hodně buduje - v tomhle ohledu je v tom filmu několik velmi nečekaných voleb, které pro mě dělaly sledování nesmírně zábavným a zneklidňujícím zároveň. Vešlo se toho dovnitř celkem moc a já to rozhodně nečekal, protože s Finleym nemám nejlepší zkušenost. Tenhle film ale nemůžu dostat z hlavy. PS (spoiler): Ten moment, kdy Jackman nonšalantně přijde v půlce filmu domů a ukáže se, že žije se stálým partnerem, který doposud pro diváka neexistoval a jeho přítomnost tedy obrací na ruby vše, co jsme o Jackmanově postavě věděli, je absolutně geniální vypravěčský okamžik, který rozbíjí jakoukoliv diváckou jistotu a představu o možnosti poznání Jackmana jako člověka. Je to tak jednoduché a přitom naprosto zdrcující. Je to jeden z těch filmových okamžiků jako roztažení obrazu v Mommy, kdy jsem úplně zahlcený. PPS: Myslím, že důvod celkem nemastného přijetí ze strany širšího publika je očekávání komedie, kterou evokují i trailery. V tom filmu je hodně cynicky úsměvných momentů, ale rozhodně to není komedie. Převládající emoce jsou negativní, konflikt zakomplexovaného antihrdiny místy vyvolává až existenciální tíseň. Naprosto chápu, že někdo, kdo si ten film pustil na základě kampaně s představou, že se bude smát a bavit, je z toho zmatený a zklamaný, ale samozřejmě to není chyba toho filmu - je ale asi dobré na to upozornit. Někdy je hodně těžké opustit škatulku, kterou jsme pro film připravili, a když do ní nepasuje, vnímáme to jako chybu. Proto je lepší dopředu si přerovnat očekávání. PPPS: Baví mě, kolik lidí propadlo tomu, jak moc je Jackmanova postava chudák a v právu, a že krádež 200 milionů kč na osobní účty byla adekvátní odměna za dobře odvedenou práci - ten film je natočený tak dobře, že dovoluje sociopaticky narcisisnímu patologickému lháři oblbnout část publika.
6
Krást se dá prostě všude. Přesní Jackman a Janney, dost nápaditá režie, škoda jen že to téma není ve finále trošku víc vtahující. 7/10
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
7
Na první pohled se může zdát, že Bad Education bude jen další z mnoha průměrných komedií, ale nakonec z toho vylezl poměrně zajímavý film o finančních podvodech a intrikách ze školního prostředí, který má slušné dialogy a herecké výkony. Obzvlášť zde zářil šedivějící Wolverine, který je patrně tím nejsympatičtějším podvodným říďou, co jsem kdy v nějakým filmu viděl. Je tu ale jeden problém... osobně mě ten děj příliš nechytnul. V první řadě za to možná může i fakt, že film je ze začátku poněkud zmatečný, přičemž divákovi může trvat celou jednu třetinu stopáže, během které bude krapet ztracený, než se konečně pořádně chytne. Ovšem i po řádném pochopení zápletky nemusí každému člověku sedět. I přestože mě bavil Jackmanův výkon, dialogy, plus i celkově onen styl, kterým byl film pojatý, přesto jsem se na jeho děj nedokázal pořádně chytnout. Je ale dost možné, že u jiných lidí (například ti, co působí ve školním prostředí, které zajímají finance, atd.) to bude rezonovat daleko lépe. Pro mě to tím pádem byl zkrátka jenom "Ok" film. Byť určitě nezpochybňuju jeho kvality, které jsem od komediálního dramatu takového ražení nečekal.