81%
Král

Historický snímek inspirovaný divadelní hrou Williama Shakespearea. V hlavní roli se představí herec Timothée Chalamet coby anglický panovník Jindřich V.

Recenze: Král

Kinobox.cz
80%

Nestalo se tak, a přestože se v kreativitě zpracování nekoná žádná výjimečná událost, považuji Krále za vítané rozvíření historických rozprávek, které se poslední dobou zaměřovaly spíše na stylistické oblbnutí, nežli na poctivou vypravěčskou práci s divákem.

29 851 bodů
8.5
Krásný historický snímek. Užijí si příznivci bitev i příznivci dialogů a politických machinací ve středověku.. ve filmu se vyváženě střídá obojí. Krásné kostýmy i interiéry. Brnění středověkých rytířů jsou skvěle zpracované. O životě Jindřich V. jsem toho tolik nevěděl ( že dobýval Francii ano ) a tak jsem rád, že jsem se prostřednictvím filmu dozvěděl něco nového z historie. Celkově na mě film udělal velmi dobrý dojem. 85%.
8
Dost oldschool historický velkofilm s výborným Chalametem. Historickou přesnost si hodnotit nedovolím, ale je to parádně vtahující i přes tu zdánlivou diváckou nevstřícnost. Takové filmy se už fakt netočí.
8
Sympaticky usedlý hybrid Shakespearovských dramat a středověké rytířské epopeje, který by se na velkých plátnech býval hezky vyjímal. Všichni si dali na všem obdivuhodně záležet - herci se do svých rolí absolutně převtělili (kromě výborného Chalameta stojí za vyzdvihnutí bodrý opilec Edgerton, nevyzpytatelný Harris a na pár minut úchvatně úlisný Mendelsohn), kostyméři a rekvizitáři perfektně oživili dobové reálie, kameraman vždy hledal ten správný úhel a nasvícení a režisér se snažil nepodléhat stylistickým manýrům a přenést diváka přímo k jednomu stolu, popřípadě na jedno bojiště vedle postav. A vlastně to všechno funguje moc dobře a o to víc mě mrzí, že se místy uhýbalo z podmanivé starosvětské noty jen z obavy, že film začne moderní publikum nudit - kdyby se scénář ještě více ponořil do myšlenek hlavní postavy a občas neměnil jeho náhledy jen v průběhu jediného rozhovoru, mohlo jít o fantastický příspěvek k půlstoletí starým výpravným velkofilmům. Takhle je to "jen" báječně natočené a vzácně autentické historické drama.

Dodatečné informace

Původní název:
The King (více)