Recenze Poslední souboj

Host
  • 90%
    1
    0
    14. 5. 2022
    JosefTomas (8770 bodů)

Zpočátku mírné zklamání, způsobené převážně rychlým tempem, kdy jsem postavu Jeana skutečně poznával pouze letmo, nahradil zajímavější protipól příběhu Jacquesa, který uspěchanou expozici náležitě doplňuje o spoustu další informací, jen aby to nakonec celé vyústilo v naprosto dech beroucí třetí část, z níž jsem byl úplně odrovnaný. Využití všech nahromaděných možností, které konečně vidíme v nezaujatém světle, se díky novému zásadnímu odhalení zužitkuje při onom "posledním souboji" tak dokonale, že jsem byl po dlouhé době napnutý jak struna. Nebyla k tomu přitom potřeba promyšlená choreografie, ale jen chytré vyústění propracovaného backstory. Jestli se dělá nějaká tečka filmu, tak takhle prosím.

• 90%
    0
    0
    10. 1. 2022
    Brenan88 (46226 bodů)

Tak to ten Ridley Scott opět dokázal a naservíroval mi jeden z nejlepších filmů minulého roku. Snad nikdo nedokáže do svých filmů vtisknout tolik autentičnosti jako právě Ridley. Při sledování Posledního souboje máte opravdu pocit jako by jste se přenesli v době. Náhled na příběh ze tří pohledu je zajímavým prvkem, který byl využit na výbornou. Snímek tak v podstatě nenudí a vy se těšíte až shlédnete všechny tři náhledy na události, které se staly. Poté je jen na vás k jaké verzi se přikloníte, protože v každém najdete něco co vás nějakým způsobem osloví. To vše je završeno epickým soubojem, který je pomyslnou třešničkou na tomto třípatrovém dortu.

• 95%
    0
    0
    6. 2. 2022
    Pete69 (22069 bodů)

A je to tady. Ridley Scott opět ukázal své geniální já. Příběh z pohledu tří hlavních aktérů tohoto historického příběhu byl skvělý tah. Přičteme-li skvěle trefené zpracování středověku, kostýmy, výpravu celkově, je to téměř dokonalé dílo. Dočkal jsem se i pár pěkných bitev, soubojů a skvělých výkonů všech herců v hlavních rolích. Spokojenost veliká.

• 80%
    0
    0
    21. 6. 2022
    p.a.douch (5858 bodů)

Ano, je to dobrý film. Bohužel mohl být ještě lepší (alespoň podle mě). Sledování jedné události ze tří pohledů mě moc nebavilo. Dnes už patrně nikdo nezjistí, jak to doopravdy bylo mezi Le Grisem a Marguerite de Carrouges, ale to vlastně není ani cílem tohoto filmu. Mužské postavy jsou v tomto filmu dost ploché a přitom by právě ony měly být hybatelem děje. Ať se to dnes někomu líbí nebo ne, ve 14-tém století se právo ani hybatelé moci neohlíželi na to, co ženy říkají, či co si o věcech myslí (časy Eleonory Akvitánské byly už pryč). Takže z mého hlediska lituji promarněného potenciálu.

• 85%
    0
    0
    23. 10. 2021
    marie-kolarova (2573 bodů)

Nadčasové téma ve středověkém hávu. Ačkoliv jeden příběh o znásilnění vidíme ze tří pohledů o celkové délce 152 minut, nejsou k mání praktický žádná hluchá místa. Začátek je takový fofr, že jsem obávala, zda se v tom neztratím, ale pak už to bylo dokonale přehledné. Uvěřitelně vyprávěný příběh vztahu postaršího rytíře, prostého intelektuálních ambicí, ale férového přímočarého chlapa, a mladé krásné a na tehdejší dobu velmi vzdělané Marguerite. Ona si s ním sice nepokecala o literatuře, ale respektovala jej, protože si nebál vzít dcerku tatíka, který bojoval na špatné straně. Pravda kromě té překrásné vizáže, chudá taky nebyla. On (Matt Damon) zase respektoval jaký poklad má v kočce, která se vyzná v účetní knihách a je schopná dohlédnout na hospodářství. I když se rozběsnil kvůli jejímu hlubšímu dekoltu, v klíčovém momentu jí věřil a postavil se za ní. Ridley Scott využil téma, aby vyjádřil podporu #MeToo. Le Gris je o své neodolatelnosti skálopevně přesvědčen, ona ho chtěla a jelikož si hraje na dámu, tak říká ne. Závěrečný souboj je nádherná parádní klasika, kam Scott i střihl i jeden moment z Gladiátora.

• 70%
    0
    0
    13. 1. 2022
    kknk2 (2397 bodů)

Navzdory tomu, že Poslední souboj se může zdát jako velkolepé dílo reflektující stále přetrvávající sociální problém z dávných dob, neoznačila bych jej za zvlášť výjimečný. Nálada je jaksepatří ponurá a výkony herců vynikající, avšak zasazení do Francie mi připadalo slabé, nevýrazné a oba rivalové nezajímaví. Vzhledem k opakování děje se divák snaží od sebe odlišovat všechny pravdy, což ve výsledku vede k podezřívavosti vůči úplně všemu.

• 100%
    0
    0
    6. 12. 2021
    Temný Pán ze Sithu (1882 bodů)

Po dlouhé době jsem opravdu nadšen..a to z této filmové lahůdky.Uz před asi 2ma měsíci jsem viděl prvních 5 minut filmu a přesné sem věděl že tohle bude přesně pro mě.. nejdřív mě trochu zarazila délka,ale musím říct,že mě to mile překvapilo,ani na chvíli během 2a půl hodiny sem se nenudil.velice příjemné pro mě bylo odvypráveni stejného příběhů ze třech různých pohledů..v každém se lišili sice detaily,ale ve výsledku velmi důležité a pěkně zpracované detaily.herecky výkon všech tří hlavních postav byl famózní,Damon byl velmi přesvědčivý,Drivera znám pouze ze Star wars,a i on mi padl do oka tímto snímkem,a corner velice přesvědčivá a navíc i sexy.Filk měl vše co chci od tohoto snímku,dialogy napětí i akci, Scott krásně napíná a závěrečný souboj je opravdu lahůdka..jen jsem zhusen tím jak dřív ženy měli Vlastne žádná práva,a i to Scott krásně přednesl .Když tam Corner říkali co se jí stane když manžel prohraje (kvůli Bohu samozřejmě) tam mi skoro vystrikli slzy do očí...Naprosto nádherný film ke kterému se budu rád vracet

• 100%
    0
    0
    5. 12. 2021
    naineko (657 bodů)

Po přešlapech typu Covenant a omylech jako Marťan se Scott zas pro jednou vrací v plné síle. Je s podivem, jak historické spíše až komorní drama, dokáže tak krásně pointovat svět kolem nás. Skvělé zvládnuté role ve velmi nadprůměrně odvedeném scénáři podané kvalitní a solidní kamerou. Ano, má to dvě a půl hodiny - na konci jsem to ještě kontroloval - uteče to jako voda. Jako bonus velká dávka deromatizace rytířství, které překrývá přízemnost a špinavost boje (Karel IV. by mohl vyprávět).

• 90%
    0
    0
    24. 10. 2021
    ob_ver (556 bodů)

Děkujme Bohu za to, že Scott se na publikum nevycákal nějakým dalším překombinovaným scífkem, které by ke všemu snažně operovalo s motivem vyvolenosti pro slabomyslné. Výslednice celého toho idealizovaného vyprávění mi může být sebevíce protivná, jenže… Stačil jsem si všimnout jen vteřinového diskutabilního zakolísání kamery někde na začátku. Na perspektivy vyprávění, motivy a charaktery je radost koukat. Vykašlete se na Dunu, tohle je ohromná porce poctivé řemeslné práce, kterou si nesmíte nechat ujít. A doufejme, že Scott tímto ještě svou práci neuzavírá. Tak tedy, může být lež milosrdná?

• 50%
    0
    1