Morbius

38%

Komentáře a recenze 42

Dle počtu bodů
Pete69
Pete69
29 761 bodů
5
Morbius se u mě zařadil k samotnému dnu produkce Marvelu, ale není to zase taková katastrofa a tak hodnotím padesáti procenty. Moderní vědecká upířina si zasloužila lepší efekty, zejména když je tvůrcem špička v digitálních efektech. Scénář je také průměrný a potitulkové scény se dokonce opovažují naznačovat, že by se k Morbiusovi, nebo proti němu měl postavit Spiderman.. no uvidíme.. s mírnými obavami se nechám rád mile překvapit.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
2
Je to tak špatné, že to je skoro kouzelné. Ale jen skoro. Pořád převažuje nuda a zmatení. Je neuvěřitelné, že takhle špatný produkt jde odevzdat v systému s tolika kontrolory.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
2
Morbius ospale omílá posté ta různá upíří klišé a neumí je zábavně prodat. Hvězda za solidní Ekstrandovu muziku a za kameru, díky které ten film působí líp, než na tom ve skutečnosti je. Potitulková scéna je jedno velké wtf.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
2
Studio Sony původně mělo plán, že dvojice filmů Amazing Spider-Man vyšlape cestičku pro několik spin-offů, kdy se tak kolem Amazing Spider-Mana vytvoří jedné filmové univerzum. Jenže Amazing Spider-Man 2 v kinech zklamal a nakonec tak došlo k dohodě mezi Sony a Marvel Studios, kdy Sony aktuálně půjčuje Spider-Mana v podání Toma Hollanda pro hostovačky v Avengers, Marvel Studios zase výrazně vypomáhá na Spider-Manových sólovkách. Jenže Sony to nevzdalo a nadále chystá vytvořit vlastní filmový vesmír, jen tedy prozatím bez Spider-Mana. Započal to Venom, který se v kinech dočkal velkého finančního úspěchu a vysloužil si pokračování. Po Venomovi nyní došlo na dalšího Spider-Manova protivníka a antihrdinu, tentokrát jménem Morbius. I Morbius se stal jedním z těch filmů, který se během pandemie mnohokrát odkládal (měli jsme ho původně vidět už počátkem roku 2020), dočkal se též několika přetáček a nakonec přichází až velké události jménem Spider-Man: Bez domova. Pochopitelně by se nevyplatilo čekat nějakou zásadní událost, důvěra ovšem směřovala především k tomu, aby byl film alespoň fajn a Jared Leto měl po svém neslavném pojetí Jokera konečně v biografii zapsanou nějakou solidní komiksovou úlohu. Kde je ovšem pravda? Morbius působí jako anomálie. Jako komiksový film, který vznikal kdysi dávno na počátku 21. století, kdy komiksové filmy ještě vyloženě nebyli největšími filmovými událostmi/megahity roku. Připomene filmy jako Daredevila s Benem Affleckem, Elektry s Jennifer Garner, Punishera s Thomasem Janem či Ghost Ridera s Nicolasem Cagem. Dvě dekády nazpátek by možná Morbius mohl obstát, v dnešní zaplavě komiksové konkurence ovšem absolutně neobstojí, protože působí jako bratránek z direct-to-dvd. To samotné by ovšem nebyl problém, kdyby mohl Morbius čímkoliv zaujmout. Jenomže on nezaujme prakticky ničím. Minimálně tedy ne v tom dobrém slova smyslu. Morbius je jeden z nejhorších komiksových filmů posledních let, minimálně tedy ten nejslabší od Fantastické čtyřky z roku 2015. Neskutečně hloupý scénář, který víceméně v průběhu popírá vlastní nastavená pravidla, akce bez nápadů sázející především sem tam na zpomalené záběry, aby aspoň chvíli bylo vidět, co se to vlastně na plátně děje a především střih v podstatě ničí veškeré akční scény, vizuální efekty jsou neskutečně ošklivé (především proměňování dvou hlavních postav na upíry) a herci do svých rolí nedávají prakticky nic. Jared Leto nadále na komiksové role štěstí nemá, Matt Smith poté jako hlavní záporák Milo předvádí výkon, který snadno připomene Nicolase Cage a jeho známé cageování. Velkým otazníkem je poté obsazení Tyrese Gibsona do role postavy Simona Strouda. Tyrese Gibson je totiž jako drsný polda jednoduše nepřesvědčivý a člověk mu tuhle polohu vůbec nemůže věřit. Problémem by ani tak nebyli povinné postavy (mentor, láska, nejlepší přítel proměněný v nepřítele), kdyby s nimi scénář dvojice Matta Sazami/Burka Sharplesse nějak zajímavě pracoval. Jenomže Morbius ve finále působí jako takový ten průměrný komiksový film, který má za úkol dát dohromady umělá inteligence. Pomáhá tomu i fakt, že režírující Daniel Espinosa vlastně se žádným zajímavým nápadem skutečně nepřijde. Především se v průběhu ukáže, že by Morbius možná mohl obstát jako protivník pro Spider-Mana nebo Bladea, tahle postava ovšem svůj film zcela utáhnout nedokáže. Především proto, že vlastně není dvakrát zajímavá. Z Morbia jde vycítit temnější pojetí než u Venoma (vtipkování ve filmu prakticky není), chvílemi to poté vyvolá pocit, že to má být celé pojaté jako taková tragédie. Jenomže vše co se na plátně děje nechává člověka zcela chladným, protože v tom filmu skutečně prakticky nic nefunguje. Není to přitom úplně toporné řemeslo. Peníze na tom jsou vidět, Oliver Wood za kamerou občas přeci jen ukáže alespoň nějaký ten hezký vizuál, hudba Jona Ekstranda nezní špatně a Morbius alespoň trvá snesitelných 100 minut a proto celkem uteče. Espinosa za kamerou sice nepřináší kdovíjak zajímavé nápady, minimálně nějaká tvůrčí zručnost tam ovšem je. Jenomže v průběhu se vlastně jen víc a víc ukazuje, jak moc nevyužitý potenciál v Morbiovi je. Je tam nějaké dilema, pochybování nad sebou samým, zhroucení osobního života a další věci, které by mohli ve funkčním dramatu fungovat. V Morbiovi se ovšem jen tak nějak dějí, vyskakují na povrch, následně se začínají tak nějak ignorovat a na konci to nejspíš od diváků chce nějakou empatii k postavám a tomu co prožívají. Jenomže to nejde, protože se nikdy nevyskytne pocit, že se o něco hraje. Nehledě na to, že ústřední konflikt mezi hlavním hrdinou a hlavním záporákem působí, že v tom filmu prostě je, aby měl film záporáka a mohlo ve finále dojít k nějaké akci. Nejhezčí jsou ve finále na celém filmu nejspíš titulky. Mají sami o sobě větší půvab než celý Morbius. Tudy cesta nevede. Sony zoufale touží po vytvoření vlastního propojeného vesmíru, kde by se za pár let měli spolu setkávat Venom, Morbius a další Spider-Manovi protivníci, i když ovšem Morbius pořád může vydělat solidní peníze (a při rozpočtu 75 milionů dolarů má velkou šanci se dostat do plusových čísel) a může se jet dál, sázka na to samé by příště diváky mohla jednoduše omrzet. Morbius působí jako tuctová záležitost, která jakoby byla vytvořená umělou inteligencí, v současné konkurenci komiksových filmů je prakticky nemožné, aby Morbius někoho zaujmul. Osobně si navíc nedovedu představit, jak by se mohlo s postavou Morbia nadále pracovat, vlastně by mi osobně nejvíc zamlouvala, že by nový Blade v podání Mahershali Aliho zneškodnil Letova Morbia v úvodní scéně svého prvního sólového filmu. Rázem by tak tahle inkarnace a celý tenhle velký omyl našel alespoň částečný smysl. Kdybych ovšem musel za Morbia z vlastní kapsy zaplatit 150 korun, nadšený bych z toho nebyl. Takový velký studiový omyl se každý den nevidí...... PS: I když jsou dvě po-titulkové scény na celém filmu to nejzajímavější, paradoxně jsou na celém filmu i nejdementnější. Absolutně nedávají ze žádného ohledu smysl (rozbor by byl výživný), popírají dříve nastavená pravidla odjinud a především jen dokazují, jak se v Sony marně snaží uplést z hovna bič. Kdo se jinak náhodou těší na výskyt graffiti se Spider-Manem, budovy Oscorp či interakce Letova Morbia s Vulturem Michaela Keatona ze Spider-Man: Homecoming, ten by měl tak trochu zchladit očekávání.
hrumsrt
hrumsrt
9 284 bodů
2
Když už Sony přijde se superhrdinským projektem, tak si dokola říkám "Proč?!" nebo "Pro koho to má být?!". I když si podobné otázky kladu i u Spideyho, tak tam to zvládnou umlátit MCU světem nebo pořád tou svojí kvalitou.. Vypadalo to nejdříve hodně dobře a já příběh o zlomeném Letovi, z nějž se stane něco jako vlkodlak vítal, s tím, že by to konečně mohlo být temnější drsnější.. Jenže tvůrci si to udělali úplně po svém, a tak Morbius je nakonec možná nejhorší superhrdinský film, jaký jsem měl možnost vidět. Snažil jsem se chvíli počkat po oné lavině negativních ohlasů, než si to sedne a až pak bych se na to podíval. Ale je to úplně jedno... Bohužel pro Morbiuse, jemu už nepomůže ani nějaké časové vystřízlivění. Působí to na mě jako superhrdinský film, jemuž podobné řádily někdy na začátku tohoto století, tedy ještě nic jako MCU tu nebylo a my byli vděční za kousky jako Hulk s Banou, nebo Daredevila s Affleckem. Vizuálně i příběhově je to přesně tenhle styl, no a tenhle návrat o 20 let zpět logicky vůbec nevychází. Působí to mimořádně levně, hnusně... Příběhově tak banální, že může být spokojená leda třída mateřské školky. Nechápu, jak se pod něco takového může upsat dvojice Léto a Smith. Oba jsou už snad dost vyhraní na to, než aby tady poskakovali s pokřivenou držkou. Každá linka, ba pak nějaký zvrat, to vše působí tak banálně. Vrcholem všeho jsou ale snad nejhorší akční scény, jaké jsem viděl... Odporné používání slow motionu, které Vám navíc zaostří nedokonalé digitálno. Nic navíc, ani jedna cool scéna, žádná okey hudební motiv, zkrátka nic! Nechápu, ale už tak odbytou práci, tímhle dokázali ještě podtrhnout. Vrcholem jsou pak potitulková scény, které jen uzavírají tenhle chaos a zoufalství. Zatím s přehledem největší zkamení... 15%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
[SPOILERY] Donedávna som považoval trilógiu Pán Prsteňov za to najlepšie, čo filmový priemysel kedy priniesol. Nedávno som, ale zašiel na premiéru Morbiusa a uvedomil som si, že Hollywood so svojimi skvostami ešte nepovedal posledné slovo. Morbius je srdcervúci príbeh o doktorovi známeho z počinu Matrix, ktorý sa rozhodne skúmať netopiere aby prostredníctvom ich sily získať naspäť svoje stratené zdravie. Hneď na úvod, musím pochváliť herecký výkon Jareda Leta, ktorý opäť ukázal, že po úžasnom House of Gucci a oscarovo skvelom výkone v roli Jokera v Suicide Squad svoj herecký um dokáže priviesť k ešte väčšej dokonalosti. Po boku mu sekunduje celkom neznámy britský herec Matt Smith, ktorý sa ukázal predtým len v menších roliach a taktiež sekundoval v zopár epizódach seriálu na motívy reálnych udalostí o vesmírnom Doktorovi, o ktorom som nikdy predtým nepočul. Jeho herecký výkon by sa dal opísať slovami skrytý talent. Už od prvej scény, kedy sa nám predstaví v roli záporáka menom Milorbius si dokázal podmaniť divákov v sále a nejeden účastník premietania vzdychol od slasti. Morbius, ale na boj s ním nepoužíva len svoje superschopnosti, ktoré nadobudol po asimilácii s netopiermi, no taktiež používa aj rôzne technické vymoženosti ako napríklad telefón, ktorý nazýva Morbil. Z celého filmu som si, najviac užil moment, kedy prvý raz zahlásil už teraz legendárnu hlášku: "It's morbin time." Celá sála sa z tejto vety išla nejedenkrát posrať. Čo sa týka Milorbia u neho som si najviac užil jeho úžasnú tanečnú scénu plnú orientálnych tanečných kreácii, do ktorých hrala pesnička, ktorej text odkazuje na vážne problémy spoločnosti (bezdomovci na území zvrchovanej Doneckej ľudovej republiky v tomto prípade) vetami ako: "poop my tent". Táto scéna taktiež textom: "Have sex" odkazuje na určité pohyby Matta Smitha, ktoré sú viditeľnou inšpiráciu pohybu Dropa fúzatého v období párenia, keď si hľadá svoju vytúženú samičku. Za toto tvorcom palec hore, je vždy skvelé vidieť ľudí, ktorí nepremýšľajú jednotvárne a nesnažia sa splácať snímku pre masy puberťákov bez citu a duše, ktorá by aj tak nikomu nič nepovedala. A ešte väčší palec hore pre divákov, ktorí sa v sále nebáli vstať z kresla a pridať sa k jeho ladným pohybom. Finále deja bolo úžasne nabité skvelými akčnými scénami, (no aj zaujímavými scénami ako takými) ale aj jednou z najdojímavejších viet, akú som pri premietaní mal tú česť počuť: "It is not about morbi-me, it is about morbi-us". Jedinou vadou na kráse by som mohol označiť povrchné odsunutie filmov zo strany SONY z premietania tesne po premiére, čo spôsobilo, že som na film stihol ísť sotva dvanásťkrát. Aby som to teda zhrnul, Morbius bol sakramentsky dobre strávený čas v kine, na ktorý budem ešte roky spomínať a dokým máte možnosť na film zájsť, môžem vám to rozhodne odporučiť. Nebudete ľutovať. Koľkokrát sa za život stalo, že bol film tak dokonalý, že ho producenti uviedli behom roka v knihe hneď dva razy? Na záver ešte musím dodať, že ak ste sa dostali až na úplný záver mojej recenzie, pevne verím v to, že viete čítať medzi riadkami, lebo ak nie tak vám musím pogratulovať k vyhodenému času. Dúfam, že ste si seriózne užili čítanie môjho komentáru viac než ja pozeranie filmu. Nadmerná dávka sarkazmu ešte nikdy nikoho nezabila ;)
Toren
Toren
5 155 bodů
4
4/10. Trápení pokračuje a Sony naplno dokazuje, že netuší, co dělá a svým projektům absolutně nevěří. Trailerová kampaň se tak skládala s příslibů, které se samozřejmě nenaplnili (hraničí to až s podvodem) a Morbius je jednu ku jedné dalším promarněným projektem jako dřívější Venomové. Jde o film, jenž je natočen bez jakýchkoliv ambicí a podle manuálu "udělejme to rychle, levně a hlavně zaměnitelně". Je to jako se vrátit 15 let do minulosti a sledovat komiksové bijáky, které nemilosrdně rozprášil čas. Leto se může snažit jak chce... ale pokud nemá co hrát, tak neobstojí. Matt Smith si svou roli užívá... ale je jednookým králem mezi slepými. Struktura příběhu je přímočará a brutálním způsobem předvídatelná, jakékoliv témata jsou okamžitě smeteny ze stolu a výsledek připomíná ohlodanou kost, která ve střižně nechala většinu materiálu. Finále tragické. Fakt tragické a těch pár zajímavých nápadů (vizualizace schopností, pár gagů či "vztah" úhlavního dua) nezachrání skutečnost, že Morbius nenabízí nic... co by divák (v rámci gigantické konkurence) mohl ocenit. Opravdu fascinující prohra, kterou mi hlava nebere. A ty potitulkové scény jsou nešťastná tečka za tímhle nezvládnutým a unylým chaosem. Ach jo. Více: ZDE
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Achjo, achjo, achjo. Možná asi není potřeba to víc komentovat. Tohle se smolně nepovedlo, je to velká škoda. Morbius mohl jít zajímavou vlastní cestou a do Marvel universa před příchodem Bladea přinést zajímavou story upírů. Nakonec z toho vznikl CGI myš maš z kterého tě začne akorát bolet hlava. Postavy absolutně nezajímavé a Marvel přivedl toho nejhoršího záporáka, kterého kdy stvořil.
Floridsky
4 376 bodů
2
Dva roky odkladů a nakonec nám Sony vyflusne do kin tenhle béčkovej (skoro až céčkovej) brak. Celkem je obdivuju, protože poslat tohle do světa chce fakt obrovský koule. Nejde jen o ten klišovitý scénář, tady se nepovedla ani režie a technická stránka filmu taky za moc nestojí. Andy Serkis dokázal z hrozného scénáře druhého Venoma udělat aspoň trochu zábavnou podívanou, ovšem zde Espinosa (režisér skvělých kousků jako Life, Child 44 nebo Snadný Prachy) dopomohl k tomu, aby se film stal nudným cringe béčkem, které jakoby vypadlo z filmotéky na počátku tohoto milénia. Díky zbytečným a hrozně vypadajícím slowmotion momentům se mi vybavila například Elektra. Ani se nejedná o horor, jak bylo slibováno. Nejděsivější tedy zůstavá jen fakt, že je někdo schopen takhle zbabrat film. Chápu, že ani z komiksů se nedá o moc opírat, ale stačilo se inspirovat třeba Mouchou, posadit na režisérskou židli někoho zkušenějšího v hororovém žánru (nejlépe Cronenberga – ať už seniora nebo juniora nechám na Vás) a byl by z toho úžasný zážitek, který tu na poli komiksáren ještě nebyl. Ten potenciál tady je, jenže proč být invenční, když můžu natočit všechno podle nejjednodušší formule, svézt se na slávě MCU, oklamat fanoušky trailerem a úspěch mám jasnej. Jenže po tomhle failu vám to už příště nikdo nesežere. Upřímně je mi líto Jareda Leta, po tom co se jako Joker vykoupil v ZSJL, má teď na krku další špatnou komiksovou adaptaci.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
2
Ano, ano, jak jsme všichni očekáváli, v napětí, v upocenosti, a nevytřenou prdelí, Morbius je opravdu velký adept na nejlepší komiksový film roku.. možná tak na spláchnutí do hajzlu. Černá stolice aka Venom, mi tu po minulém dvojitém řádění, společně s krvavým průjmem, obdařil víc než jednu ušpiněnou mísu. Zatímco Žervé té krve měl až na rozdávání. Žervé Leto si zahrál na Drákulu, Edwarda a Badmana zároveň, nebo ještě v odhlehčeném slova smyslu, pro ty mentálně zaostalé, zahrál si na Robertka Patizóna. Každý nadčlověk, co dokáže fixnout kyslíkový inhalátor jen pružinkou od pera, je předurčen stát se geniálním padoušskym Sithem, kterého by New York neměl už tři prdele, ale to má na starost zase Spajdy, po kterém není ani pavučinka, ale všechny asi vymřeli v No Way Home. Morbidní Blius, je lajcky definován jako hlubokomyšlenářský (čti, pro děcka), blockbuster, co svou genialitou po zakončení neuvěříte, že se nedá už po sto padesáté natočit, ta samá paradajka, která pořád jen hnije a hnije, ale stejně jí někdo s jiskrou v oku připraví jako salát Krypléze. Cení se tu aspoň koule celému Sony, že svým špatným filmům, dokážou dát takový ten nádech jarního vánku, aby se pak později zjistilo, že to smrdí možná tak jako vlhká kunda. A taky, že se Žerárd docela svižně houpe, jako šimpanz v laboratoři. Tak si nezapomeňte k filmu přibalit česnekové brambůrky, svěcenou vodu na spláchnutí a na krk kříž, místo 3D brýlí, aby Vás taky Lato, nezblajznul jako Plato malin.