Stockholmský syndrom

70%

Komentáře a recenze 6

29 697 bodů
6
Film, či minisérii bych rozdělil pocitově přesně do dvou částí, stejně jako tvůrci. Ta první za 80%, druhá za 40%. První část se rýsovala, jako skvělá detektivka se zajímavým tématem a skvělými herci hlavně na straně dobra, na straně zla už to tedy moc velký herecký koncert není. Druhá polovina je překombinovaná zpatlanina snad všech možných variant vývoje příběhu a... bolely mě z toho oči i uši. Stačilo to lehce zkrátit, vyhnout se zbytečným zvratům za každou cenu, dát tomu 90 minut, jako jeden celovečerní film a dopadlo by to dle mého názoru o mnoho lépe.
6
Dobrá žánrová práce. První díl o dost lepší toho druhého, hlavně to vyústění celého případu bylo takové až moc "české". Každopádně Svátek se začíná profilovat v kvalitního řemeslníka, očividně si hodně oblíbil Davida Švehlíka a ČT si připisuje první (2020) zajímavější tv zářez.
8
Velice dobře vybraný casting a zajímavý příběh, jehož největší potíž je naprosto nesmyslné rozdělení do dvou filmů. Kdyby to byl jeden a vystříhala by se z toho zbytečná vata, naprosto v klidu bych to pustil do kin a bylo by plno. Padouši jsou správní hajzlové, ty dobří nejsou černobílí Mirkové Dušínové a příběh je realistický a nikoli upocený a vylhaný, jak jsme si zvykli u Novácké Expozitury nebo podobných ubohostí Pepíka Klímy.
limeta
limeta
5 177 bodů
9
Zas jednou fajn česká detektivka. První díl mě nadchl, poutavý, dobré obsazení, gradující děj s uvěřitelným a neohraným příběhem. Druhý díl má pozvolný start, děj se nejprve vleče, ale postupně se vrací do tempa první části minisérie, která celkově působí svěže a atraktivně. Za zmínku stojí určitě výkon představitelky oběti Elizavety Maximové, ač úsporný, je přesvědčivý.
Floridsky
4 376 bodů
8