
![]()
95 minut
|
|
Žánry: |
Horor, Komedie, Thriller |
---|---|
Obsah: |
Mladá nevěsta má ženicha z bohaté, ale poněkud podivínské rodiny, která ctí letitou a velice zvláštní svatební tradici. Každý nový člen si musí zahrát více »« méně |
Režie: |
Matt Bettinelli-Olpin Tyler Gillett |
Scénář: |
Guy Busick Ryan Murphy |
Herci: |
Samara Weaving Andie MacDowell Mark O'Brien Adam Brody Henry Czerny ... |
Premiéra: | 22. 8. 2019 |
---|---|
Distributor: | Cinemart |
Přístupnost: | MP-15 |
Od dob Živého terče s Van Dammem jsem na podobně laděný koncept vyvražďovačky zřejmě dost útlocitný a představa sledování podobně laděného filmu v notně krvavém kabátě s tím, že se navíc jedná o komedii mě příliš nelákalo. Nakonec mě přemluvila kámoška a bylo to úplně takové, jaké jsem si myslel, že to bude. V tom filmu není absolutně nic, co bychom dříve neviděli a bohužel lépe. Lepší průměr.
Dokud sám nejsem bohatý, nemám problém s touhle vybíjecí svéráznou pohádkou sympatizovat. Zábavně oživený koncept honu na člověka, který se zvrhává v morbidní vyvražďovačku v oblíbených kulisách velkého barokního sídla. Sice tomu občas podráží nohy lacině oddalované vyvrcholení a s tím spojená nemohoucnost lovců, ale divák se pořád může upínat k výborné a fuckující hlavní postavě (Samara Weaving je pro tyhle role fakt jako zrozená) a ve finále se může naštěstí spolehnout na nepředvídatelnou vlnu nadhledu, díky níž to lze celé akceptovat jako zvrhle a otevřeně zábavný brak v áčkovém provedení. Víc takhle kvalitních vymývačů mozku do kin, a klidně všechny se Samarou..
Černohumorná vyvražďovačka přičemž mně vůbec nevadilo, že některé ze smrtí jsou výsledkem čisté souhry okolností anebo diletantství útočníka. Jednotlivé postavy jsou solidně zahrané a mají vlastní charakter. Občas se tvůrci pokusili i jistý přesah co se týká soudržnosti rodiny versus vztah mezi ústřední dvojici. A zachovali solidní balanc mezi nadsázkou a jemně seriózními myšlenkami s podtextem lehkého opovržení zvrhlými zbohatlíky. Jo zaprodat duši není zase nakonec taková sranda.
Jednoduchá myšlenka se díky mysteriózní stylizaci a nadlehčenosti vytáhla na napínavou podívanou. „Normální“ hrdinka – mimochodem skvěle zahraná – hezky kontrastuje s ujetou zlounskou rodinou, do které se přivdá. Krvavá nevěsta se přibližuje k hororu i komedii, avšak nenazývala bych ji pouze jedním.
Víte, co na hororech nesnáším ze všeho nejvíc? Že žije tak málo lidí v mém okolí, kteří by horory žralo tak jako já! Nechápu, když tohle jsou ty nejlepší filmy vůbec! Pravda, kdybych zažíval horor v ulicích města (a že v centru Plzně toho žažívám dost), možná bych na takové filmy měl jiný pohled. Ale proč ksakru někdo odmítá vidět zrovna tento film??? Kombinace hororu a komedie byla vážně unášející v oblacích! Ty paradoxy byly vážně skvělé - bílá vraždící nevěsta, svatební noc v jatkách, komedie, u které se smějete! Zamiloval jsem se do tohoto filmu!
Snímek, který mi potvrdil jednu věc - hororových komedií je setsakramentsky málo a potřebujeme jich mnohem víc. Ready or Not sice není mistrem ani v jednom žánru, napětí je málo, plus lekačky tam jsou laciné, stejně tak s onou komediální vložkou se taky vyloženě nepřetrhl, nicméně do sebe je to zkombinovaný vcelku dost obstojně. Tvůrci evidentně od diváka nevyžadují, aby jejich film bral příliš vážně, je tam mnoho nadsázky, WTF momentů, plus i samotný námět je takový připitomnělý, ale to neva. Protože prdel je tak jako tak. Vlastně si říkám, že kdyby se jednalo pouze o horor, kde se nebohá blondýnečka snaží vyváznout z domu hrůzy plného členů rodiny jejího manžela, kteří ji chtějí zabít, ztratilo by to na svém trhlém kouzlu. Svým způsobem mi to vlastně připomínalo kombinaci snímků Chata v lesích a Happy Death Day, hlavně kvůli onomu humoru. Není to žádné umění, žádný Bergman nebo Lynch, ale zábavné to bylo náramně. Jen škoda těch několika nudnějších a nelogických pasáží zejména ve druhé třetině. Hlavní herečka, která je btw neteř Elronda/Agenta Smithe, byla skvělá. A cywe, ty oči!
Nekomplikovaná, přímočará jednohubka, ve které režisér nemohl pracovat s okamžiky překvapení (trailer obsahuje všechno zásadní z děje) a místo toho prostě vsadil na akci a relativně střídmé rozhovory. Motivace obou stran vyhrát hru byly, jak se ukáže, poměrně značné, palce bude každý solidní divák držet nevěstě, takže hlavním úkolem tvůrců je nedopustit, aby se divák nezačal nudit a neodešel z kina (od TV).A to se, alespon u mě, povedlo.
Film pracuje s postupným odkrýváním informací, ovšem sekvence, ve kterých se tak děje, jsou inscenovány toporně a uměle, postavy odříkávají naučené repliky bez špetky důvěryhodnosti a autenticty. Alegorie na nedotknutelnost bohatých a mocných, je leckdy dovedena do přepjatého extrému, viz scény odkrývající infantilitu postav, když jsou konfrontovány s rolemi dospělých, jež jim očividně nepřísluší. Tehdy se naplno rozehrává černá, komediální rovina příběhu, nicméně satirická podstata jí spíše škodí a ubírá na působivosti. Odlehčení střídají krvavé momenty, ve kterých se často noříme do žánrových klišé, ale zároveň nabízí zajímavé, symbolické výklady, kdy např. penetrování hlavní hrdinky hřebíky lze vykládat jak psychologicky (freudiánsky), tak nábožensky (odkaz na ukřižování Ježíše Krista, popř. obecně utrpení jako životní princip a lidský úděl). Ke konci film trochu ztrácí tempo a hlavně nápady, jak děj vyprávět dál, aniž by nezabředl do předvídatelné, narativní struktury, ale naštěstí to netrvá příliš dlouho. V samotném závěru pak dojde na celkem zábavnou hru s diváckými očekáváními a úplné finále nabídne tak vynikající vtip, že jsem se otřásal smíchem ještě dlouho poté.