Země na zcestí

59%
Země na zcestí

V blízké budoucnosti hrozí Zemi pohlcení rozpínajícím se Sluncem. Lidstvo vybuduje systém obřích pohonných turbín, které planetu vychýlí z oběžné dráhy a nesměrují ji do nové vesmírné destinace. Po 17 letech putování hrozí srážka s Jupiterem a je na skupině odvážných, aby Zemi a lidstvo zachránili.

Režie:
Scénář:

Recenze: Země na zcestí

Kinobox.cz
55%

Každopádně tu máme netradiční sci-fi zápletku, která si minimálně o to jedno zhlédnutí hlasitě říká. Kvalitativně sice The Wandering Earth v hollywoodské konkurenci příliš neobstojí a schází mu výrazný moment překvapení a pevnější režijní vedení, ale zase velmi slušně vypadá, je parádně ozvučen a chrlí jednu atrakci za druhou...

28 428 bodů
9
Čínská kinematografie se pustila do sci-fi žánru a přinesla velkolepé popcornové dobrodružství nemající se zač stydět. Naopak, science fiction (vědecký výmysl) je přesně v takovém žánrovém měřítku, jaký má správně být. Slunce se rozpíná, čímž je Země ohrožena a tak lidstvo vybuduje ohromné tryskové motory s úmyslem matičku Zemi odklonil následně za pomoci Jupiterovy gravitace ze své přirozené oběžné dráhy do bezpečí. A bez problémů to samozřejmě nepůjde. Jedná se o film, který si rozhodně zaslouží velké plátno. Tvůrci neponechali nic náhodě a na sebemenším detailu si dali záležet. Divák znající především hollywoodské sci-fi blockbustery předešlých let si určitě všimne ohromné inspirace amerických snímků, jako je: Armageddon (1998), Interstellar (2014) a mnohých dalších, takže hollywoodský rukopis je nemálo znát. Naškodu to však ale v žádném případě kupodivu není. Sice z toho vyniká určitá předvídatelnost v určitých aspektech vývoje děje, ale v jádru věci si to jde přeci jen svou cestou. Pro Čínu samozřejmě naprostá pecka, pro ostatní jen obyčejný konkurenční film, který však má co do sebe.  Diváka nechává proplouvat ve spektru představivostí a naděje v nedosažitelných možností. Jako obvykle neuchvátí každého, avšak pro fanoušky science fiction naprostá povinnost.
5.5
Asijská blockbusterová třaskavina, která se toho nebojí a sype na diváka od začátku jednu atrakci za druhou. Bohužel sama sobě občas nestačí ve kvalitě triků a hlavně se bere smrtelně vážně, takže naší planetu na procházce kolem Jupiteru má divák opravdu vztahovat k možným budoucím scénářům. Vypravěčsky přeplácané a užívající úsměvné zkratky (voiceovery trhají uši), ale zase natočené se zápalem a dostatečně vynalézavě, aby se ty dvě hodiny daly ve zdraví snést. Pro jednou zajímavé východní zpestření..
ZaS
ZaS
632 bodů
8
Film natočený podle starší povídky Liu Cixina, mj. i autora trilogie Vzpomínka na Zemi. Dobře natočená akční sci-fi s triky na špičkové úrovni. To jediné s čím se musí středoevropský divák/čtenář vyrovnat je východní mentalita, která je nám přece jen trochu cizí. Pokud si ale na tento rozdíl zvyknete, film si určitě užijete.

Dodatečné informace

Původní název:
The Wandering Earth (více)