Černí baroni

79%

Komentáře a recenze 23

47 088 bodů
7.5
Výborná česká komedie,která vychází z neméně dobré knižní klasiky od Miloslava Švandrlíka. Velmi zde zafungoval faktor - casting kde se výborně povedlo vybrat herce pro dané postavy. Nechybí zde tak nouze o zábavné scény a povedené hlášky typu: Prečo má súdruh Žižka v ruke len takú vyrezávanú halúzku? Veď to něbol volajaký kapelmajster či farár. Dajtě mu do ruky aspoň lahký gulomet!
29 761 bodů
10
Pro mě je to nejlepší porevoluční český film. Tolik hlášek jako je v tomto filmu skoro nikde nenajdu. Major Halůzka je naprosto fenomenální, stejně tak všichni důstojnící. Dobře zahrál i Dan Landa, který ale vlastně hrál ve své době sám sebe :) Pro mě jedinečný a srdcový film.
8
Šílené příběhy ze Zelené hory. Vždycky se u nich bavím, ale vždycky mi u nich k maximu něco chybí. Asi to až moc působí jen jako takový výcuc něčeho mnohem obsáhlejšího.
8
Knižní klasika převedená na plátno s málo vídanou přesností a dokonalostí. Skvělé herecké výkony dominují příběhu z řad české lidové armády, který nešetří trefným humorem a výborně odlehčuje tehdejší nenáviděnou socialistickou společnost. "Co se stane se samopalem, když ho necháme na dešti?" - "Zrezaví, vole!"
7.5
Výborný film. Čo bolo, to bolo. Terazky palec hore.
9 284 bodů
7
I přesto, že se dobově příběh odehrává možná v nejdramatičtějším období dějin československého státu, tedy v paranoidních padesátých letech minulého století, nedělal si Miroslav Švandrlík s tíhou doby žádnou hlavu a zpracoval sérii minipříběhů z prostředí tzv. Pétépáků zvaných taky jako Černí baroni.. Příběh dává dohromady skupinku postav společně sloužících v "lidové" armádě, kteří se společně vyznačovali tím, že podstatnou část služby trávili manuální prací.. Každý člen vybrané námi sledované skupinky militantů by si zasloužil vlastní odbočku, jelikož vlastně žádný z nich nemá chybu a ve správné chvíli dokáže strhnout pozornost. Za zmínku ale přece jen stojí Pavel Landovský v nesmrtelné roli majora Halušky, který právě svojí zvučnou slovenštinou dal za vznik naprosté většině hlášek, a když k němu ještě přihodím mě ještě více po chuti ambiciózního šišlala Miroslava Donutila jako poručíka Troníka možná je chyba si tuhle typicky českou podívanou upírat.. I přesto na jak depresivním tepu doby se příběh odehrává je tolikrát tak nadčasový, že ještě dnes se najde mezi mladší generací někdo citující ony ikonické repliky.. Čo bolo to bolo a citově zabarveně vzpomínající Švandrlík se zcela záměrnou ignorací všech negativ mě s touhle partou dokázal hravě rozesmát.. A přitom se na to celou tu dobu stačí podívat tak nějak politicky, není lepší rady.. 75%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
"Zase se mi chce zvracet."
9 025 bodů
5.5
Asi dobrý, ale asi ne pro mě. Pár hlášek ujde, některé vážně pobaví (zkoušení soudruhů "kdejaká hodnost" mě přímo dostalo), ale jinak jsem asi čekal víc. Zápletku bych tam rád uvítal, protože jsem se neměl jak a čeho chytit, takže nakonec zůstala jen směs gagů a bohužel ne vždy dostatečně úderných. Naštěstí to zachraňují perfektně zvolený herci a bez nich by byl film stěží poloviční.
avenis
avenis
8 067 bodů
7
Poprvé to byla fakt sranda. Ještě možná podruhé, potřetí... ale všechny vtipné dialogy už jsou až příliš chronicky známé, takže pobavit se může snad jen ten, kdo současně zná historické pozadí a ještě to ani neviděl ani nečetl. V každém případě se jedná o výbornou komedii.
Arthur Logoff
Arthur Logoff
7 771 bodů
6
Film byl natočen v dobrém obsazení a zřejmě v dobré konstelaci. Švadrlíkova předloha je výborná a herecké výkony také, dá se říct, že režisér Sirový měl velké štěstí a podařil se mu film, který patří do pokladnice českého filmu. Velká sranda, když se to nevidí každý rok :)