
Nejlepší italský film 90. let, nejextrémnější a nejradikálnější dílo od dob filmu Salò, aneb 120 dnů Sodomy. Nemilosrdné zobrazení, v surreálně-metaforickém klíči, civilizace odsouzené k uctívání vlastní slepoty. Dvojice sicilských režisérů používá jazyk bez kompromisů a tradičních pravidel vyprávění: film je natočen v ostrém a velmi kontrastním černobílém provedení, bez líbivé hudby a postrádá logický příběh. Nejsou zde žádné ženy (ty, které vidíme, jsou ve skutečnosti muži) a jazykem je striktní sicilský dialekt. Režijní styl se vyznačuje dlouhými statickými záběry na post-atomový svět, kterým je ve skutečnosti současné Palermo, obývané tlustými lidmi v ponožkách a spodním prádle, kteří krkají a prdí, zatímco se potulují smrdutými uličkami a skládkami odpadu.
Herci a tvůrci 19
Scénář:
Dodatečné informace
Původní název:
Lo zio di Brooklyn (více)
Lo Zio di Brooklyn
Lo zio di Brooklyn
Der Onkel aus Brooklyn
L'oncle de Brooklyn
L'Oncle de Brooklyn
The Uncle from Brooklyn
Uncle from Brooklyn, The
Země původu:
Itálie
Ocenění:
Žádná ocenění