Kobra

64%

Komentáře a recenze 10

47 084 bodů
7
Tentokrát to pro Slye nedopadla tak dobře jak doufal. Napsal si další drsnou roli,ale tentokrát příliš nepochodil. Cobretti je maximálně zajímavý v tom,že nosí kožené rukavice a žužle párátko. Námět je taková ta klasická akční zápletka ve které zaujmou snad jen trefné dialogy.
28 393 bodů
9
Nestárnoucí akční osmdesátková klasika s drsným policejním týpkem, jakého jsme v akčním žánru vždy měli nejraději. A tady stačí asi deset úvodních minut k poznání, s kým máme tu čest. Přepadení v obchodě potravin šílencem se také stal v akčním žánru nepsaným standardem. Kobra se drsnému policejnímu týpkovi neříká jen tak náhodou či pro legraci. Zajímavostí je, že se pro design takového poldy Sly inspiroval u Chow Yun-Fata, známého především z akčních snímků Johna Woo. Tmavé brýle, sirku v puse, tmavé oblečení včetně tmavého kabátu. Jen pistoli má jednu, což je asi jediný rozdíl. Kobrovi se v tomto příběhu největšími protivníky stane podivný kult neberouc si s nikým a s ničím servítky. Dějová zápletka je však jednodušší, než by si kdo mohl představit. Kobra před kultem chrání modelku, která se jim náhodou postaví do cesty, vlivem čehož se dostala do smrtelného nebezpečí. Je to v podstatě jedna velká honička, po divácké stránce dnes již s výjimečným nostalgickým nádechem. Do role modelky Sly angažoval v té tobě svou manželku Brigitte Nielsen, což je v mnoha scénách vidět dle jistého jiskření mezi nimi. Snímek je pojat v osvědčeném stylu žánru, což znamená, že není nouze o pořádnou akci, drsné hlášky a to vše za pomoci ostrého střihu. Dobová kritika tvrdí, že Sly tímto snímkem naprosto trumfl své oponenty akčních hrdinů, neboť tam, kde své činy vysvětlují, on přímo koná. Kobra je svým způsobem charakterově hodně podobný komiksovému soudci Dreedovi, kterého si ostatně v roce 1995 Sly také střihl. Své konání nijak nepotřebuje ospravedlňovat, čímž se jeho výroky právě podobají výrokům samozvaným soudcům a katům. Suma sumárum, jedná se o skutečnou akční klasiku, ke které se dá stále vracet a touž z toho důvodu, že u jednoduchého dějství není potřeba přemýšlet a akční fanoušek si jen plně vychutnává danou akci. A to za podpory výborného soundtracku, který vytváří dokonalou akčně zábavnou atmosféru. Snad jedna moralita řečená hned na začátku po akci v obchodě stojí za zváženou. Mají mít vražední zločinci nějaká práva? Pokud ano, nechť to jde takový zastánce vysvětlit pozůstalým oběti vraha.
muzz
muzz
18 035 bodů
6.5
65% dostal film za to krásné auto (http://www.amcarguide.com/wp-content/uploads/2009/12/mercury-monterey-from-cobra-2.jpg) a Sly dělal taky co mohl, toho mám taky rád. Jinak je to neskutečná ....vina
6.5
Po všech stránkách směšný film, který s realitou nemá nic společného, což nutně nemusí být na škodu, ale Sly jako Cobretti je takovým taliánským seladonem, který si ego dohání dvoumetrovou blonďatou Brigittou. Padouch s tou podivnou čelistí a nožem je jak z jiného vesmíru a každý vám řekne, že v kožených rukavicích se nedá střílet. Parodie na Hitchcocka. Ale jako sranda to funguje:-)
6.5
Správna Slyova role. Rebelácký, drsný a neústupný. Na vše má své metody a je jako pittbul, zakousne se a nepustí.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
dosť veľká hovadina, ktorá sa vydáva za akčný film. scénar je úplne o ničom (stallone), réžia (cosmatos) je úplne nudná a nevýrazná, herci (hlavne stallone) sú až trápny. niektoré scény pôsobia až hrozne smiešne (cinganie sekier), ale čo je zaujímavé nezaspal som pri tom aj keď som to sledoval neskoro v noci.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 385 bodů
8
Klasika z pirátských jednohlasých VHS, plakátů z pouťových střelnic a hraní na osmibitech. Dokonalá esence osmdesátých let, ovšem s odstupem času už prakticky nesledovatelná.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
8
Překrásně tupý film, který bych rád vyslal v nějaké sondě do vesmíru, aby mimozemské civilizace pochopily, co to byla hollywoodská 80. léta.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7.5
Viděl jsem to už dávno (dvacet let), ale musím říct, že ve mě zůstal pocit, že to byl fajnový akční výplach. Drsný Stallone, šeredný Brian Thompson, spousta střílení a mrtvol a jedno fajnové černé auto, co vypadá ještě lépe s vymlácenými světly.Možná to nebylo tak dobré jak si pamatuju, přeci jen, bylo mi asi deset a čuměl jsem na to jak péro z gauče, ale nemám z toho o nic horší pocit než třeba z tolik protěžovaného Cliffhangeru.
Romanp
Romanp
11 bodů