Cliffhanger

76%

Články 32

Mark Wahlberg běží se zatoulaným psem 700 kilometrů. Dojička slz Nezlomní nezapře srdce
Recenze12. 4. 2024

Vytrvalostní závodění neboli Adventure Racing není pro otloukánky, ale co pro zatoulané a až za hrob loajální psy? Švéd Mikael Lindnord se s čtyřčlenným týmem roku 2014 v Ekvádoru účastnil jednoho takového závodu, v němž extrémně trénovaný člověk zdolává nevyzpytatelný terén na jízdních kolech, v trvalém poklusu i na kajacích. A nakrmil přitom osamělého psa, jenž na zdánlivě samozřejmý akt dobroty reagoval tak, jak to umí pouze psi. Nehleděl na vlastní zbídačený stav a Mikaelův tým doprovázel džunglí, bahnem i říčními toky až do cíle, který se proměnil v oslavu neuvěřitelného týmového a přátelského svazku. Snímek Nezlomní (Arthur the King) s Markem Wahlbergem přesunul dějiště do Dominikánské republiky, ale spoustu dojemných aspektů nechal na místě a v nastávajícím jarním dusnu publiku nachystal poctivé slzavé osvěžení.

Vyhořelá režisérská hvězda remakuje kultovní horor. První trailer odhaluje chatový teror
Filmy5. 3. 2024

Kdysi šlo o nejtalentovanějšího akčního režiséra Hollywoodu, avšak finský rodák Renny Harlin po Smrtonosné pasti 2 (Die Hard 2) a Cliffhangerovi natočil pompézní katastrofu názvem Ostrov hrdlořezů (Cutthroat Island). Od té doby sice pobavil žraločí klasikou Útok z hlubin (Deep Blue Sea), ale poslední dvě dekády křísí jednu podprůměrnou žánrovku za druhou. Hororem The Strangers: Chapter 1, který se před květnovou premiérou v tuzemských kinech představuje v první upoutávce, Harlin navazuje na dvoudílnou sérii Oni (The Strangers), jejíž úvodní část z roku 2008 postavila Liv Tayler a Scotta Speedmana proti maskovaným vetřelcům v tísnivé hře o přežití.

Sylvester Stallone ví, koho by chtěl vidět jako nového Ramba. Jeho volba mnohé překvapí
Filmy13. 2. 2024

Vietnamský veterán a drsný vykonavatel spravedlnosti John Rambo se v podání Sylvestera Stalloneho pustil do akce v pěti celovečerních filmech, a to v rozmezí sedmatřiceti let. Rambo: Poslední krev (Rambo: Last Blood) z roku 2019 nenapsal za ikonickou sérií nejlepší tečku, na šestém filmu však Stallone pracovat nechce. Sedmasedmdesátiletý představitel Rockyho nicméně v noční talkshow Jimmyho Fallona prozradil, že o případném nástupci pro filmový či televizní spinoff má celkem jasno. Bez prodlevy jmenoval Ryana Goslinga, jenž se bude v březnu ucházet o Oscara za roli Kena v miliardové Barbie.

Co nevíte o Smrtonosné pasti 2. Režisér vzpomínal na Scorseseho i hrůzostrašný výbuch
Filmy13. 1. 2024

Druhá Smrtonosná past (Die Hard 2: Die Harder) sice nedosahuje kvalit prvního dílu, přesto se jedná o bezproblémově důstojné pokračování. Více než dvojnásobný rozpočet je na něm vidět, a i když lze některé příběhové prvky kritizovat, dobové recenze reagovaly vcelku pozitivně a publikum v kinech ještě víc. Je tudíž na místě, abychom si i v chladných lednových dnech o tomto nestandardním vánočním filmu připomněli pár zajímavostí.

Cliffhanger 2 našel nového vypravěče, ujme se ho režisér drsných kriminálek
Filmy18. 12. 2023

Dlouho očekávané pokračování filmu Cliffhanger by se mělo začít natáčet v průběhu roku 2024.

Vražda, smrt, zabití. Jak Stalloneho Demolition Man bojoval s politickou korektností?
Filmy8. 10. 2023

„Nemůžete lidem sebrat právo na to, aby se chovali jako blbci,“ říká Simon Phoenix, hlavní záporák a neodolatelný šiřitel chaosu. Oblíbené akční sci-fi Demolition Man slaví 30. výročí a v něm představená sterilní antiutopická budoucnost může leckterým bojovníkům proti korektnosti připadat nadčasově prorocká. Důležitější jsou však jiné otázky, které film klade: Jak se totiž používají ony slavné tři mušličky? A kdy už se konečně postaví knihovna prezidenta Schwarzeneggera?

Stalloneho Shawshank. Kriminál byl propadák, který ukončil Slyovo triumfální období
Téma31. 8. 2023

V průběhu osmdesátých let se Sylvester Stallone spoléhal zejména na popularitu Ramba a Rockyho, kteří měli roku 1988 na kontě už tři, respektive čtyři díly. Díky nim se stal ohromnou hvězdou, jíž ročně chodil až milion fanouškovských dopisů. Jakmile však odbočil k jiným látkám, publikum zůstávalo překvapivě netečné. Tak jako v případě nejprve přehlíženého akčňáku Kriminál (1989), který zpětně nachází uznání a jehož si dnes můžete od 22 hodin pustit na Prima Cool.

Režisér Smrtonosné pasti 2 a Cliffhangera uvede do kin nečekanou trilogii
Filmy16. 8. 2023

Svého času měl Renny Harlin našlápnuto k tomu být jedním z největších akčních borců Hollywoodu. Po obstojně dynamické řezničině Noční můra v Elm Street 4: Vládce snu (1988) Harlin ohromil Smrtonosnou pastí 2 (1990) a pověst žánrového božana potvrdil našlapaným Cliffhangerem (1993).

Nikdo s nimi nepočítal, ale vrátí se. Slavní herci, kteří brzy opráší své ikonické postavy
Téma22. 7. 2023

Na první pohled se jedná o negativní téma. Hollywood nepřestává resuscitovat a prodlužovat zajeté série a po mnoha letech oživuje filmové postavy, které by se už dle selského rozumu vracet neměly. Jejich popularita však mnohdy přetrvává a chystaným projektům mohou vlít do žil novou krev. Bez nich by ostatně ani neměly valný smysl, a jak ukázal třeba Top Gun: Maverick, poctivá nálož inovativní nostalgie se nesmí podceňovat.

Cliffhanger: Sylvester Stallone se vrátí v pokračování a už si vybral i režiséra
Filmy2. 5. 2023

Dlouhá léta se mluvilo o remaku. Nakonec se do věci vložil Sylvester Stallone a nyní nás čeká přímé pokračování akční pecky z roku 1993, v níž její hrdina Gabe čelil v ledových horách teroristům.