
Železnice mezi Aberdeenem a Invernessem byla vybudována společnostmi Great North of Scotland Railway, Inverness and Aberdeen Junction a Inverness and Nairn. První dvě jmenované společnosti se setkaly v Keithu. Z padesáti stanic, které se v průběhu let objevily a zanikly, jich dnes zůstává otevřených deset. Na něco málo přes sto milích se setkáváme s šestnácti existujícími nebo bývalými železničními křižovatkami – v průměru jednou za sedm mil – což je pozoruhodné svědectví komerční rivality a dvojakosti mezi společnostmi Highland a GNSR v druhé polovině 19. století. Dnes je trasa provozována soupravami First Scotrail třídy 158 "Express Sprinters". Trať je převážně jednokolejná a využívá beztokenové blokové i elektrické klíčové tokenové úseky řízené z manuálních stavědel se semaforovými návěstidly. Tato malebná trasa byla natáčena za slunného nebo dobrého počasí z kabiny strojvedoucího, zpoza trati a ze vzduchu. Většina fascinující historie je k nalezení v komentáři, který odborně přednesla Sally Magnusson.
Herci a tvůrci 2
Dodatečné informace
Země původu:
USA, Velká Británie
Ocenění:
Žádná ocenění