The Silence

57%
The Silence

Poté, co je z jeskynního komplexu vypuštěno na svobodu nespočet zástupců nového a krvelačného druhu netopýrů s obzvláště vyvinutým sluchem, začíná pro obyvatele západního pobřeží USA doba temna. O přežití musí bojovat i Andrewsova rodina, přičemž pravidlo k úspěchu je jasné - zůstat potichu.

Recenze: The Silence

Kinobox.cz
65%

The Silence z vás nevyždímá poslední kapičku strachu a ve výsledku není nijak podnětným nebo dokonce originálním hororem, ale přece dokáže nastolit podmanivou atmosféru a vykreslit věrohodný portrét společenského kolapsu. Závěr na jednu stranu přichází moc náhle, avšak krátká stopáž vyprávění svědčí a divák se nejenže nebude nudit, ale pravděpodobně si zvládne k postavám a jejich situaci také najít potřebnou cestu.

28 422 bodů
8
Z jeskyně vylétnou jakési potvory útočící na vše, co vytváří hluk. A apokalypse je okamžitě učiněno za dost. Snímek se striktně drží zavedené šablony postapokalyptických snímků poslední doby, a tak máme možnost sledovat rodinu snažící se dostat do nějakého útočiště. A jak už to bývá, jednoduché to mít nebudou. Zajímavým motivem je, že se tu také nachází 16. leté děvče, které tři roky před touto událostí přišla o sluch. Pro ní nedělat hluk je tedy obzvlášť těžké. Atmosféra snímku je přesně taková, jako u podobných apokalyptických filmů. Ponurá atmosféra, ve které neustále hrozí z jakékoliv strany nebezpečí, mírnější napětí a pro odlehčení sem tam nějaký ten humor. Vadou na kráse je, že takovýchto filmů už je opravdu hodně, tudíž ani tento již nemá čím by překvapil. Všichni se vzájemně už jen recyklují. Snímek se také vyznačuje ne zrovna oslnivými CGI efekty. Ale nebuďme zase až tak moc rozmazlení z různých blockbusterů. Na takový obyčejný a jednoduchý film, to zase tak, jak je to uděláno, bohatě stačí. Tento německý počin logicky námětově čelí nepříjemnému srovnávání s americkým snímkem z roku 2018 'Tiché místo'. Který z nich je lepší? Ani jeden. Každý má své pro i proti a tím i svůj potenciál.
6.5
Cortesz
Cortesz