Botostroj

43%

Komentáře a recenze 6

28 422 bodů
5
"Úkol dělníka je   dřít a Váš úkol je   hromadit zisky" Velice   drsný agitační snímek,   který je poplatný době a   který měl za úkol hlavně   znemožnit Baťův obuvnický   průmysl. Pan -šéf- je tu   prezentován jako šílenec,   který se neštítí vůbec   ničeho. Ani lidské   důstojnosti. Tyranie a   šikana na pracovišti v   kapitalismu je zcela   normální věc. Jsou tu   omezovány i vztahy mezi   lidmi. "Komu se to   nelíbí, prosím, tady jsou   dveře!" Komunisti tu   jsou vyzdvihováni až do   nebes a předkládáni jako   jediná spása. Vyprávění   je trochu kostrbaté a   neuvěřitelné. Téměř bych   řekl, že se jedná o horor.   Nojo, ale při hlubším   zkoumání určitých   dějových zvráceností, jsem   našel věci, se kterými se   lze setkat i v dnešní době.   Bohužel. Které to jsou,   nechť posoudí sami diváci.   Nebudu vychvalovat film,   který, jak se říká, dělá   z komára velblouda a který   tu svou štvanost   neuvěřitelně přehání.   Tento snímek by měl sloužit   jako ukázka toho, jak   komunistický režim   zneužíval film k   ovlivňování veřejnosti a   propagaci své ideologie.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 398 bodů
8
Zlý kapitalista likvidující návrh záchodku pro dělníky? Kde jinde to můžete vidět?
kawa
3 388 bodů
6.5
Jaro 1932: Obuvnické továrny přijímají nové zaměstnance i za krize. Mladý agitátor Joska se snaží odhalit pravou tvář všemocného šéfa, vykořisťovatele pracujících. První vydání románu Svatopluka v 30. letech provázela soudní žaloba ze strany Baťova koncernu, proti jemuž je směřována. Filmové verzi se v 50. letech vytýkalo, že předvádí "matné a nepřesvědčivé" postavy bojujících komunistů. Byl by to docela zdařilý filmový kousek (nehledě na ideologii), kdyby autoři nezkazili posledních 20 minut. Za zmínku stojí především výkon Vejražky. Rudolf Hrušínský v roli šéfova bitkaře je pouhou epizodní postavou.
miza
miza
2 336 bodů
5.5
kdy se objeví někde i tento film?
pesrex3
291 bodů
6.5
Jsou filmy, které zapomenete za týden,rok, ale tento film jsem viděl jako dítě a Baďovy některé obchodnické momenty si pamatuji dodnes.Tehdy pro nás krutý fabrikant, dnes normální jednání.Je to dobře či špatně?
SeXena
18 bodů
10