martin-mickey-stusak
28 428 bodů •
7
Filmové adaptace videoher jsou určeny převážně pro jejich hráče a to z čirého fanouškovství. Jenomže zachytit stejnou atmosféru je obtížnější než by jsi kdo myslel. A že to není žádná prča dokládá i tento snímek, který se v samotných základech herní podstaty velice snaží, ale na kolena celý koncept sráží opětovné kopírování již několikrát obehrané dějové šablony. Mix snímků 'Vetřelec' (1979) a hlavně 'Vetřelci' (1986) nebyl v tomto případě zrovna ten nejlepší nápad. Anebo se jen jedná o zoufalou z nouze ctnost v rámci nutnosti do příběhu naroubovat akční hrdinku, jak je v současnosti zvykem? Skutečně se tak nestalo poprvé a jako příklad by se dal uvést italský hororový snímek 'Zombie: Začátek' (2007), kde byl původní scénář snímku 'Vetřelci' použít na plné čáře. V případě snímku 'Doom: Annihilation' je to bohužel obdobné. Scénáristé mají tvůrčí krizi? Na druhou stranu ale když si nebudeme všímat videoherní a 'vetřelčí' předlohy a snímek pojmeme jako čiré akční sci-fi, nedopadá zase až tak špatně. Démoni vypadají tak nějak akorát, zbraně jsou dle dané sci-fi fantazie a akce se nese v plném průměru. Zároveň snímek obsahuje spoustu odkazů na danou hru, kterých si všimnou pouze samotní hráči. Vtom to je oproti předchozímu filmovému pokusu rozhodně vidět vývoj k lepšímu. Vizuální efekty jsou takové jaké jsou. I přes zmíněný nízký rozpočet vypadají dobře, takže něco jako u snímků studia Asylum rozhodně nelze očekávat. Po filmové stránce se jedná o solidní béčkový film. Jen je škoda, že po dějové stránce nesrší originálními nápady.