Yesterday

67%

Komentáře a recenze 41

47 088 bodů
7.5
Pro někoho možná kalkul svést se na vlně BR,ale pro mne příjemná romantická podívaná okořeněná písněmi Brouků. Chvílemi mi to sice drhlo a hlavní hrdina moc charisma nepobral,ale Danny je natolik zkušený režisér,že si se vším nakonec poradil a ukočíroval to do zdárného konce.
29 796 bodů
7
Jak by to asi vypadalo, kdyby vlivem jakého si blackoutu zmizely některé notoricky známé věci včetně The Beatles a zrovna vy byste znali jejich songy? Na to odpoví tato lehce romantická fantasy komedie. Zajímavý scénář a spousta písní od The Beatles. Romantická stránka příběhu mě moc nezaujala, ale i tak mi vyšlo pěkných 70%.
4
Konečně nějaký film po Bohemian Rhapsody, který budu rád nesnášet. Po Lásky čas další scénář, kde zlé a sobecké postavy prožívají neštěstí, když celý svět, každý jeden člověk a každý aspekt jejich života nejsou pro jejich potřeby dokonalé, přestože samy nemají světu co dát. Ústřední morální dilema "měl bych si přisvojit ty písně?" představuje ve skutečnosti ještě ten menší problém v životě hrdiny, který je nesnesitelný, nesoběstačný člověk bez jakékoliv definovatelné charakterové vlastnosti krom svého pasivního očekávání úspěchu (navzdory Himeshi Patelovi, u nějž si umím představit, že bude ok) a v důsledku zneužije všechny lidi, kteří jeho úspěch reálně produkují. Film se samozřejmě hodně snaží, abysme na to nemysleli. (Spoilery? Svému druhému manažerovi hrdina přebere holku, ale tomu to nevadí, protože "vždy věděl, že je jen druhý", takže je to v pořádku. Třetí manažerku připraví o veškerý pravděpodobně nasmlouvaný zisk, ale to nevadí, protože ji ztělesňuje naprosto nepatřičně karikující McKinnon, takže i to je v pořádku. Přestože tohle byli lidé, kteří pro hrdinu udělali to, co on tak moc chtěl a nebyl toho schopný.) Konflikt mezi hrdinou a jeho "láskou" je naprosto umělý a nepřesvědčivý - jeho vyhraněnost a naléhavost je opět způsobena pouze neochotou postav přijmout cokoliv než absolutní spokojenost - tentokrát ze strany nejprázdnější ženské protagonistky za dlouho, která je na jednu stranu absurdně odevzdaná a na druhou absurdně sobecká a já se to ani nesnažím vstřebat (opravdu mi nebylo jasné, proč za ním přijela do Liverpoolu a co po něm chce krom potenciálu zničit svou kariéru kvůli ní "prostě proto"). Podobnou morální kocovinu mívám jen z filmu Bajgara a Vejdělka. Film v podstatě o tom, že můžete být svině tak dlouho, dokud se u toho cítíte příjemně.
4
Těšil jsem se moc, ale..nefungovalo to na mě jako romantika (žádná chemie), ani jako komedie (fungují jen situace kdy Himesh zjistí, co všechno neexistuje), a ani jako hudební film (Beatles jsou boží, ale ty songy by dneska neuspěly). Osobně si myslím, že Curtise napadl ten skvělý závěr plynoucí z alternativní časové linie a kolem něj na sílu spíchl šestákový scénář.
4.5
Curtise zbožňuji a Boylea hodně uznávám, ale tady to vypadalo, jako kdyby si jen povinně vydělávali na důchod. Film bez jiskry, bez tahu na bránu a bez zápletek, které by titulní jednoduché a průhledné schéma nějak ozvláštnily a emocionálně zvýraznily. Hlavní hrdina je úplně bez charakteru a nestojí v průběhu před žádnou fatální překážkou, nemusí se vzpírat osudu ani blízkým, prostě jen navzdory morálním pochybnostem krade cizí díla a nakonec si to rozmyslí a vše je ok. Lásky čas měl možná podobně volně uspořádáný hodnotový svět, ale diváka úplně vtáhl, emocionálně několikrát sežvýkal a své myšlenky deklamoval vkusně a originálně, tady jde o sentimentální klišé, které podává neuvěřitelnou romanci a hudbu Beatles bere jako záminku, jak na ní ploché myšlenky navěsit. Nejvtipnější je scéna prvního předvedení Let It Be před rodinou a nejkrásnější ta o setkání s Johnem Lennonem, v níž jsem Curtise poznával a zahřálo mě u srdce. Zbytek je ohromné hořké zklamání.
8
Scénárista Richard Curtis stojí za jedněmi z nejznámějších romantik žánru jako Notting Hill a Láska nebeská. Režisér Danny Boyle je zase režisér, který je zajímavý v tom, že střídá žánry a především v roce 2009 dostal Oscara za režii Milionáře z chatrče. A právě spojení jmén Curtis a Boyle znělo lákavě, protože i přesto, že Curtis nerežíruje vůbec špatně (Lásku nebeskou si i natočil a ten film je natočen výborně), především u jeho posledního režijního snímku Lásky čas se ukázalo, že je Curtisova režie už tak trochu nevýrazná a nezajímavá i když si pohrává se sebezajavějším námětem. Právě najmutí Boyleho mohlo znamenat, že bude Yesterday výrazně dobře napsaný film a zároveň výrazně dobře natočený film. Curtis přišel se zajímavým námětem a Boyle ho může výrazně natočit. Vyšlo to? Yesterday je rozhodně dobře natočený film, hodně fajn film a v rámci žánru i hodně slušná romantická komedie, která sice nějak nebourá základní stavidla žánru a ničím zas tak výrazně nepřekvapí, celé je to ale rozhodně natočené slušně, protože Boyle umí natočit, na rozdíl od většiny jeho filmů bych si ale dovolil tvrdit, že zde má opravdu dobrý scénář s kterým se mu navíc dobře pracuje. Je otázka jak moc je Boyle fanda Beetles, vsadil bych si ale, že rozhodně je. Curtis opět přichází se zajímavou zápletkou- Jack se nehodě najednou probudí ve světě kde nikdo nezná Beatles. Beatles se nikdy nestali slavnými. Nikdo z nich. Johna Lennona nezabil Mark Chapman. Paul McCartney s Michaelem Jacksonem nenazpíval duet The Girl is Mine (díky bohu, jedná se asi o nejhorší song v Jacksonově kariéře). Curtis očividně má v Beatles znalost, jestli by ale někdo automaticky čekal příliš silné tlačení nostalgie, příliš moc easter eggů na Sgt. Peppera nebo tlačení původních Beatles do děje musí být zklamán. Yesterday není jako Bohemian Rhapsody nebo Rocketman. Není to biografie skupiny Beatles. Je to film o jejich písničkách, které použije jeden z jejich největších fandů ne jen proto aby konečně zažil úspěch ale především zařídil, že ty písně se budou znát i v nové alternativní realitě. Let It Be, Hard Day's Night, He Jude.... Jedny z nejlepších songů, které kdy vznikli a svět by na ně měl zapomenout? Ovšem, že ne! Yesterday mi přijde na rozdíl od takové Curtisovy Lásky čas výrazně domyšlenější, chytřejší, vtipnější i dojemnější film. Má zároveň tu Boyleovu hyperaktivní režii, který občas kamerou hýbe z různých stran a třeba celé koncerty mají neskutečnou šťávu. Je tam především plno humoru tlačeného přes fakt, že Jackovy songy nejsou jeho a také pár slušných vtipů o tom co vše už neexistuje (ne, Beatles nebyli jediní!) Yesterday má i sympatického hrdinu, tedy Jacka tedy debutujícího Himeshe Patele. Pro Boylea jde jinak po Devu Patelovi v Milionáři z chatrče už o druhého indického talentovaného debutujícího herce s příjmením Patel a Boyle má na ně očividně štěstí. Patel je sympatický, umí prodat humor i emoce, má skvělou mymiku a především umí zpívat (za předpokladu, že opravdu zpíval ale řekl bych, že jo) Jeho nejlepší kamarádku, která by s ním hrozně chtěla být něco víc hraje jinak Lily James. Původná sympatická herečka, která zazářila jako Popelka, zazářila v Baby Driverovi a zaujmula jako mladší verze Meryl Streep v Mamma Mia 2. Takhle holka je talentovaná, dokáže uhrát několik emotivních scén a má s Patelem funkční chemii, jen jsem měl občas problém, že celá ta zápletka o tom jak ho ona miluje a on miluje ji ale není si jistej si možná bere až příliš času pro sebe a nikam se výrazně nevyvíjí. Respektive se místo jedné živější scény, která trvá asi 5 minut její příběh více posune během jednoho telefonátu a pár vět. Především celý osvětlení jejich finálního vztahu bylo ve finále celkem zvláštní a celkově bylo možná až příliš happy ending našroubované. To už je ale problém celkové začátku s touto dějovou linií. Curtis sice napsal slušně fungující ženskou postavu, ve finále jí ale přece jen tolik prostoru nedal. Rozhodně ale potěšil Ed Sheeran jako..... Ed Sheeran. Sheeran hraje sám solidně a překvapivě funguje, působí přirozeně, umí hrát a dokáže prodat několik vtipných scén. Pořád jsem spíš fanda toho Eda Sheerana ze Hry o trůny, tenhle Sheeran ale moc neztrácí. Solidní je i Kate McKinnon jako americká manažerka, která tu prodává jednu solidní hlášku za druhou a funguje snad nejlíp od posledních Krotitelů duchů. Jen toho prostoru má ve finále snad až příliš málo. Hezky se to celé taky dějově vyvíjí, objevují se nové dějové zákruty, nové vtipy, nové songy.... Vyvíjí se to celé očekávaným směrem, zároveň ale Curtis a Boyle občas dokážou překvapit. Jenom je možná pravda, že celá ta linka s tím, že najednou existuje svět ve kterém aktuálně neexistují Beatles (a nějaké ty nápoje nebo slavné literární postavy) je ve finále nepříliš důležitá a bylo by fajn vědět co vše je ještě jinak. Během filmu se navíc ještě ukáže, že Jack dost možná není poslední kdo si pamatuje Beatles. I rozřešení týhle podzápletky je ve finále celkem překvapivé v tom dobrém i špatném smyslu. Emotivní poselství v ní funguje, jinak se ale kolem toho možná dělal až příliš velký bugr. Bourání žánru nebo přelomovou věc tak úplně nečekejte, jinak je tu ale neskutečně pohodový letní film, který hezký zní, hezky vypadá a ve finále i hezky funguje na duši. Natočené solidně, veškeré role odehraný znamenitě a především to ve finále fakt funguje i jako hezká pocta Beatles. John Lennon a George Harrison můžou být v afterlifeu spokojeni, Paul McCartney a Ringo Starr si zase můžou v Liverpoolu zajít na pivo a říct si jak moc fajn film se o jejich písničkách natočil. A to tak moc fajn film, že je člověk schopen překousnout fakt, že byla Ana de Armas ve finále vystřižena! Hey Dude!
9 284 bodů
6
Ono těch hudebních filmů není zase tolik.. Ruku v ruce s takovým filmem jde i "lovestory", čímž se pak z filmu velmi jednoduše stává klišé. Celý svět zapomene na všechny ty pecky od The Beatles a jediný, kdo je zná je Jack Malik. Nejsem fanoušek téhle hudby, takže jediné co tomu uznávám je ten status, nic víc. Uvedu možná nepříliš korektní názor, ale na mě by to fungovalo několikrát lépe, kdyby Jack nebyl Ind, anebo možná někdo více charismatický, jako Dev Patel, nebo tak.. K němu je tady roztomilá, kouzelná Lily James, která pokud Vás už nedostane tím britským přízvukem, tak už ničím. Na ni se mi opravdu dobře dívalo. První půle je super, bylo to vtipný hravý a neměl jsem s tím sebemenší problém. Jenže pak ve zbytku filmu už je to jen o té cestě ke slávě pod rouškou lovestory, což je ohrané. Navíc, vůbec bych se nebál pořádně ubrat na humoru a dát tomu daleko větší kouzlo a dojit toho fanouška této hudby, co to jde. Pokud jste fanouškem The Beatles, nebo jste na jejich hudbě vyrůstali, tak to pro vás bude poctivý nenucený fans service. Avšak i tak jde o originální good feel movie. 65%
9 025 bodů
7.5
Velmi příjemný film, který nesází ani tak na songy od Beatles, jako spíš na neuvěřitelnou zápletku, která funguje dobře, ale v některých ohledech by nebylo marné jí trochu více "vytěžit". Herecky je to ale úžasné, scénář je v rámci možností funkční a ve většině momentů i předvídatelný, což mu ale dává výhodu párkrát překvapit. Boyle opět předvádí áčkovou režii a hlavní postavy se vám ihned zaryjí pod kůži, přičemž Jackovi (Himesh Patel) přejete úspěch (jakýkoliv) a do Lily James se okamžitě zamilujete. Pokud vám tedy vyhovuje trochu střelená zápletka a máte rádi romantické komedie, tak Yesterday můžete s klidem vidět.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Pokud jsem v něčem zvláštní tak je hudba. Na hudbu musím mít fakt chuť a je jedno jestli čistě písničky nebo hudební filmy. Řekněme, že jsem vyrostl a přejedl jsem se filmů jako High school musical a podobně. Nakonec jsem dal šanci této hudební komedii, s zajímavě napsaným příběhem. Když však běželi finální titulky, tak jsem si řekl ne tohle byla fakt blbost a nebylo to zajímavý a bylo to divný. Jakože fakt nevím co si myslet. Respekt k The Beatles a jejich hudbě, která také není můj šálek kávy, ale pořád respekt. film fajn, ale nic pro mě.
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
5
Podle traileru jsem od toho očekávala asi trochu víc - minimálně víc zábavy a ne tak předvídatelný děj. Herecky mně to taky nijak nezasáhlo. Za mně tedy celkem zklamání a snadno zapomenutelný film. Ale zase abych jim nekřivdila, pár vtipných scén tam je (i když většinu ukázal už trailer).