Noční můry z temnot

60%

Komentáře a recenze 21

6
Slušná hororová jednohubka,kterou v pohodě snese i mladší diváci.Straší se,ale jen v určitých mezí. Navíc jsou v hlavní roli děti a těm se buď neubližuje,nebo maximálně jen trošku (IT je výjimka :) ). Každopádně jsou jednotlivé "noční můry" zajímavé a zábavně natočené.
sabule
14 227 bodů
8
Po zhlédnutí ukázky jsem byl dosti natěšený,protože to vypadalo na solidní lekačku.Bohužel film není tou hororovou vyjímkou,která se zapíše mezi klasiku a snad se nedočkáme nějakého pokračování .Ten film celkově není nejhorší,ale to křesla mě to nepřibylo a všechno už tu kdysi bylo !
6
Pokud někdo začne tvrdit, že jsou Noční můry z temnot novým filmem čerstvě Oscarového režiséra Guillerma del Tora, je tím pádem trochu mimo. Toro tento film jenom produkuje a režíruje nor André Øvredal s jehož předchozí tvorbou jsem ještě neměl tu čest. Scénář si jinak vzali na starost bratři Dan a Kevin Hagemanovi, kteří už psali scénář k animovanému seriálu od Tora Trollhunters a k seriálovému Ninjau (Dan poté psal i scénář k filmovému Lego Ninjago, tedy nejslabšímu lego filmu za posledních 5 let) . A celé je to na motivy jakési sbírky horrových pohádek pro děti. Jenže údajně prý velmi volně. A to je možná ve finále ten hlavní problém. Oněch povídek Scary Stories to Tell in the Dark je celkem 102. Tudíž od začátku nastupují 2 hlavní problémy: 1) jen těžko dostanete všech 102 povídek do jednoho filmu (i když si aspoň můžete nechat podklady pro pokračování) 2) Je hodně těžké kolem těchle volných povídek postavit smysluplný děj, které by oné povídky spojoval. Celý námět/děj Noční můry z temnot je vlastně hrozně těžce slepené WTF. Problém je navíc ten ,že je film PG-13 a tudíž si nemůžete dovolit být příliš drsný/děsivý/krvavý. A je pak jedno, že se občas hodně vystaví slušná atmosféra a dorazí několik originálních lekaček. Ve finále to totiž extra nefunguje. U horrorů je hrozně důležité mít sympatické charaktery. Je sice fajn mít fajn bubáka/strašidlo/zabijáka, zároveň to ale chce protagonisty, kteří jsou divákovy snadno sympatičtí, člověk jim přeje aby vydrželi co nejdéle a když dojde na konfrontaci s osudem, při hodu mince jste na jejich straně. Tohle si Noční můry z temnot dovolit nemůžou. Celkem tu máme 5+- hlavních postav+ pár vedlejších figurek. Žádná z nich není sympatická a to je hlavní problém. Některé postavy sice mají své konflikty, své tajemství a někdo asi chtěl aby s nimi diváci cítili a fandili dál...... ale nefunguje to. Hezky se tu hraje s retro atmosférou. Celé se to odehrává v roce 1968, v době kdy zuří Válka ve Vietnamu, zrovna je další volební období, atentát v Dallasu se odehrál pár let zpátky... tahle retro amosféra plná šedesátkovejch aut, šedesátkovejch obchodů a šedesátkovýho maloměsta je prostě fajn a i když se Abramsovo Super 8 odehrávalo na konci sedmdesátek, hodně částo jsem si vzpomněl právě na Super 8. Problém je v tom, že je Super 8 mnohem lepší film! Osobně mě moc nechytl vizuál, konkrétně vzhled jednotlivých monster nebo několika lokací. Občas je to bolestivě šedivý a jednoduše ošklivý. A je to fakt škoda. Celou dobu jsem měl navíc pocit, že to celé svěřuje k nevyhnutelnému dějovému zvratu... na který ve finále stejně nedojde! A ono přísloví méně je někdy více by zde pravděpodobně lépe fungovalo obráceně. On ten konec není nějak extra špatnej, jenom se pak prostě objeví pocit, že to vůbec nikam nesměřovalo. Pokud chcete jít na nějaký horror, dejte radši přednost Slunovratu. Ten je ve všech ohledech propracovanější a především smysluplnější. Člověk, který toto bude brát jako horror roku pravděpodobně přišel právě o Slunovrat a My a to je velká škoda. Já už se jen nemůžu dočkat toho To 2, které si diváky sice najde ale především by dle posledních měla opravdu dorazit ta pravá hororová pecka! Ono menší trpění u Nočních můr z temnot mi snad návrat Pennywise náležitě vykoupí...
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
No nevím, takové nic, má to sice pár fakt pěkných hororových momentů, režisér je šikula, horory mu jdou, ale zkuste raději jeho předešlý horor https://www.csfd.cz/film/360385-tajemstvi-smrti-slecny-nezname/komentare/
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Tak, zase jsme se tu po týdnu sešli, abychom zhodnotili, ani ne nejnovější horor o skupince mladých a tupých jelit ze zámoří, a let kdy moje máma byla ještě chtivá diva, a měla bobr až po pupek, ba že v té době, se na to sralo.. a taky kde se sralo, nebylo do hajzlu, ale do huby hipísáků. Těm květinovým dětem, bys měl dát i ty přes tipec! Takže, prokletá knížka malého Bobeše, smradlavý pavouci z ještě víc hnusné hajzlbáby, a nakládané prstíky do guláše, mňamka! Tak mladý Pepa se dozvěděl, že hovno hoří, a jelikož dostat hořícím hovnem, není moc uspokojivé, tak se chce pomstít mladým idolescentům, a třeba jim to hovno vrátit, ale co se určitě nevrátilo, byla má erekce..teda určitě náš mladý Pepa nevěděl, že se VRÁTÍ strašidelný slaměný strašák a místo krve mu bude z vnitřností stékat, ehm.. sláma? Okey, proč ne, přeci jenom pohádka, pardon "hororůrek", je přístupný pro děti od 12 let, takže krev tam nedáme! Nechceme udělat trauma dětem. Oni sice viděli ještě horší věci, v ložnici svý mámy a jejího ex, ale krev nenene! No, a nakonec to zase všechno dopadlo, a ta zlá temnota nebo nějaká bába z Kauflandu, zdechla a vrátila se zpět do hrobu, se svou umělou placentou a umělými zuby.
tomlery
tomlery
2 141 bodů
9
Film jsem viděl v kině a teď znovu v obýváku. Samozřejmě v kině to má naprosto jinou atmosféru, ale i doma to bylo fajn. Bohužel lekaček nic moc, spíš nic než moc, abych to upřesnil. Efekty byly úžasné a nestvůra, která se postupně slátala z několika částí svého těla, bylo vážně famózní. A ta sláma, co prošpekovala Tommyho? Super! Já bych toto nevymyslel ani náhodou. Do takového filmu by se lekačky neskutečně hodily. Každopádně jsem se bavil.
Lípa
Lípa
470 bodů
3
Jediné čeho se ve filmu bojíte je že ten film nikdy neskončí.
nikol-jankovicova
nikol-jankovicova
448 bodů
9
Za mě to tak úplně horror nebyl, přestože se zde objevily hororové prvky. Nicméně si myslím, že film je velmi dobře zpracovaný a skvěle vymyšlený. Jednotlivé " noční můry " byly velmi originální, tak jako příběh příběh samotný.
YTTEB
YTTEB
18 bodů
8
Horor který není moc strašidelný, je vhodnější pro diváky kteří nepotřebují mnoho k tomu aby se báli. Mně osobně se film velmi líbil, příběh mi přišel velmi zajímavý, jednotlivé „noční můry“ byly hezky zpracované, pro mě strašidelné tak akorát. Pro někoho kdo má rád opravdu strašidelné horory, může být tento film nudný.