57%
Armáda mrtvých

Příběh nás zavede do Las Vegas, kde vypukla zombie apokalypsa a skupinka žoldáků rse ozhodne vstoupit do karanténní zóny, aby provedla tu nejodvážnější loupež v historii města.

Recenze: Armáda mrtvých

Kinobox.cz
70%

Osobně jsem si Armádu užil především kvůli konkrétním jednotlivostem. Asi úplně nejlepší věcí, co nabízí, jsou úvodní titulky koncipované velmi podobně jako ty ve Strážcích. Shrnují část děje, jsou plné výborných vizuálních momentů, nápadů a navíc podkreslené vhodně zvoleným songem. S tím pak souvisí druhé velké plus, jímž je právě písničkový soundtrack.

29 697 bodů
6.5
Volné pokračování Armády zlodějů se mi líbí více a to díky rukopisu Zaca Snydera. Stran scénáře je to bída a obyčejná zombárna, ale občasné efektní zpomalovačky, klasický teskná až temná hudba film pro oko i ucho diváka, dělají film atraktivnějším. Jako vždy tempíčko pomalejší, k tomu zpomalené scény = delší stopáž. Každému filmy Zaca Snydera sedět nemusí, já jsem i přes tu příběhovou bídu s celkovým výsledkem docela spokojen.
4
Drax nabírá superteam neznámých herců k vykosení jednoho casina plného zombíků. K ozvláštnění tady slouží fakt, že někteří zombíci se vyvinuli v lehce přemýšlivé typy, a tak už není tak snadné je sejmout. Je to takové mdlé, furt se tady sice něco děje, ale s minimem originálních nápadů. Další Úsvit mrtvých se rozhodně nekoná. 5/10
6
Dávno před tím než Zack Snyder natočil Muže z oceli nebo Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti začínal Snyder u zombie filmu. Jeho režijním debutem byl v roce 2004 konkrétně Úsvit mrtvých, předělávka snímku krále zombie filmů George A. Romera z roku 1978. Snyder od té doby ušel dlouhou cestu a nyní po ukončení adaptací ze stáje DC Comics přešel k Netflixu, kde se vrací k zombie žánru s originálním snímkem Armáda mrtvých. Ten Snyder též napsal s dvojicí Joby Harold (Král Artuš: Legenda o meči) a Shay Shatten (John Wick 3), osobně se též u své novinky stal kameramanem a snažil se dodat epickou a velkolepou podívanou plnou zombie. Podařilo se to ovšem Snyderovi? Mnoha pozitivních aspektů se Armádě mrtvých rozhodně nedá upřít. Snyder má nadále v malíku vizuální estetiku a i přes to, že Armáda mrtvých nebude patřit mezi jeho nejhezčí filmy, krásných záběrů je Armáda mrtvých celkem plná. Film je točen ve formátu 1:78:1, akční scény působí skutečně epicky a Armáda mrtvých skutečně působí jako film, který by v kinech fungoval solidně. Armáda mrtvých ovšem trvá 2 hodiny a půl! A to je prostě strašně moc. Armáda mrtvých totiž není Jih proti severu nebo Pán prstenů, který by svou délku bez problémů obhájil. Armáda mrtvých je pořád jen slušný akční výplach, který by mohl celkem slušně fungovat v rámci délky do dvou hodin. Jenže to se mu nedaří a to i přesto, že na první pohled Armáda mrtvých působí tím dojmem, že si svou délku chce obhájit například ve snaze o vývoj postav. Armáda mrtvých by kromě akční podívané chtěla být i něco víc a příliš okatě se o to snaží, ovšem velmi neúspěšně. Mnoha scén působí tím dojmem, že měli vyvolat specifický druh emoce jako smutek. Přitom to neznamená, že by v samotném základu nebyl slušný náběh. Casting je totiž velmi fajn. Dave Bautista je jako hlavní hrdina velmi fajn, Ella Purnell též. Právě tyto dvě postavy ovšem pojí komplikovaný vztah, který nefunguje tím způsobem, který byl nejspíše zamýšlen. Snyder v tomhle případě odmítá točit ryzí béčko se zombie a chce kromě epické akce skutečně dodat i nějaké ty emoce. Zrovna v tomhle ohledu se mu to ovšem skutečně moc nedaří. Na casting si ale opravdu nedá stěžovat. Platí to mimochodem i o Matthiasovi Schweighöferovi, který si svou scénu krade pro sebe a ještě letos by se měl dočkat vlastního spin-offu s názvem Army of the Thieves. Schweighöfer se přitom krom hlavní role má chopit i režie a i přesto, že je jeho postava jménem Ludwig Dieter opravdu fajn, nejsem si osobně úplně jist, zda tahle postava svůj vlastní film skutečně utáhne. Především i proto, že nejzábavnější je na něm právě interakce s ostatními členy týmu, který se do zombie zamořené Las Vegas vydá ukrást 200 milionů dolarů. Zajímavé je to ovšem právě se zombie. Design sice není světoborný a vzhledem k většímu rozpočtu se dal očekávat lepší vzhled, přesto se ovšem se zombie pracuje zajímavým způsobem. Zombie totiž má většina diváků zombie filmů zaznamenané jako tupé nemyslící stvoření. A to se v rámci Armáda mrtvých snaží Snyder tak trochu redefinovat. Jsou tu totiž takzvaní alfa zombie, kteří opravdu nejsou hloupí a žoldáci tak nemohou počítat s tím, že jsou zombie tupí. V tomhle ohledu se přitom dá říct, že je sice zajímavé, že Snyder se zombie pracuje tak trochu jinak, přesto ovšem velmi snadno nastane pocit, že se se zombie dalo pracovat ještě zajímavějším způsobem a šlo z toho vymlátit o poznání víc. Dost možná na to dojde právě v již dávno odklepnutém prequelu/spin-offu či plánovaném anime seriálu nebo potencionálních pokračováních, přesto se ovšem už v rámci prvního filmu dalo z téhle zajímavosti vymlátit o poznání víc. Rozpočet byl sice celkem vysoký (90 milionů dolarů), přesto se dají ve filmu najít jisté limity kvůli kterým Armáda mrtvých vlastně ani nepůsobí tak epickým způsobem, jak bylo nejspíše zamyšleno. Ke konci už navíc samotnému filmu začne tak trochu docházet dech a veškeré jeho zajímavé aspekty začnou být čím dál tím méně zajímavé. Soundtrack Junkie XL k velkému překvapení jede jen tak trochu na půl plynu. Vizuálem se Snyderova novinka řadí k horší polovině jeho kariéry, přesto se ovšem Snyderův styl velmi snadno pozná. A to nejen díky zpomalovačkám. Především se ovšem Snyder neskutečně utrhne ze řetězu. A i kvůli tomu dost možná přeci jen stojí za to Armádu mrtvých vidět. Armáda mrtvých předvádí brutální jatka, kdy se Snyder skutečně utrhl ze řetězů. Armáda mrtvých se dost možná velmi snadno zapíše do historie jako jeden z nejvíce brutálních zombie filmů, kdy skutečně dojde i k pár překvapením. Je jen škoda, že v rámci Armády mrtvých forma přeci jen tak trochu převyšuje obsah a na Netflixu pochopitelně půjde o solidní hit, který skutečně dost možná nakopne novou franšízu. Konec do jisté míry naznačuje směr, kterým by se různá navázání mohla vydat a snad tedy příště dorazí o mnohem zajímavější a celistvě fungující podívaná. Armáda mrtvých slouží jen jako slušný úvod, který ovšem v různých směrech mohl dodat přeci jen o něco víc. Snyder se v rámci Armády mrtvých k vrcholu své tvorby nevrací, přesto ovšem dodal slušnou akční jízdu, která je ovšem až příliš neopodstatněně dlouhá a o emocionální dopad a lehký přesah se pokouší tak k ničemu. V rámci zombie filmů ovšem dorazila brutální podívaná, která v rámci akčních scén skutečně stojí za zmínku a to i přesto, že o pravý akční vrchol nejde. Osobně si vlastně nejsem jist, zda jde z Armády mrtvých vykřesat nějakou zajímavou franšízu, minimálně druhou šanci si ovšem tahle franšíza zaslouží. Především i proto, že na poprvé to rozhodně nedopadlo vůbec špatně. Minimálně co se týče humoru by ovšem další film mohl rozhodně ubrat.......

Dodatečné informace

Původní název:
Army of the Dead (více)