Vlastníci

75%
Vlastníci
Vlastníci je česká filmová komedie, která se celá odehrává na jediné domovní schůzi. Všichni přítomní se musí na mnohém dohodnout a rozhodnout, což nebude nijak snadné, neboť každého z majitelů bytů ženou jiné motivy a dobré úmysly narážejí na lidskou vypočítavost, bezohlednost a lhostejnost.

Recenze: Vlastníci

Kinobox.cz
75%

Vlastníky lze v každém případě s chutí doporučit především milovníkům rané/české tvorby Miloše Formana (Černý Petr, Hoří, má panenko), Jaroslava Papouška (Ecce Homo Homolka) či Ivana Passera (Intimní osvětlení). Ti v období Československé nové vlny také točili filmy o obyčejných lidech a jejich všedních životech, a skvěle a přirozeně v nich kombinovali inteligentní lidový humor s hořkostí a tragikou.

Kinobox.cz
40%

Základní "twist" této nové české komedie spočívá v tom, že se téměř celá odehrává v jedné nudné místnosti a nehrají v ní skoro nikdo jiný než oněch deset vlastníků bytů. Jde tedy o čistě konverzační záležitost, která má být vtipná, satirická, a pochopitelně má vygradovat až do extrémů, při kterých všichni přítomní odhalí svá nitra a stanou se z nich zvířata. Ale pořád to má být vtipné.

29 102 bodů
7
Čekal jsem trošku víc, na druhou stranu Vlastníci vybočují z bezmyšlenkovitých komedií které jsou na nás chrleny jedna za druhou. Dobré obsazení a trošku retro komedie. I když se děj odehrává v současnosti, tak jsem se nemohl zbavit dojmu, že se je to za minulého režimu. Dojem zkazil až Notebook, který vytáhl Vojta Kotek.
22 265 bodů
6
Vlastníci jsou krásným průkazem toho, proč nemůžeme mít v Česku častěji dobré filmy - naprosto a zcela otevřeně nevěří tomu, že jejich publikum má IQ nad 5 budů a pochopí něco, co mu nebude explicitně několikrát vysvětleno. Jak může vzniknout inteligentní konverzačka, když tvůrci nevěří, že budou mít inteligentní diváky? I když to má nakročeno správným směrem, tak nakonec jen očividné karikatury (když má být někdo hloupý, chová se bez přehánění jako by trpěl diagnostikovatelnou retardací; když má být pedant, chová se jako robot; když má být někdo nedůvěryhodný, chová se jako úlisný bondovský padouch) hrají svou očividnou roli v očividném příběhu. Nemůžu tak úplně respektovat film, který otevřeně nerespektuje mě a říká mi do očí, že jsem idiot. A je to taková škoda, protože film, který se nebojí vyvolávat nepříjemné a tíživé emoce, je přesně potřeba. Bohužel na satiru to je karikované málo a na drama moc - prostě takový ten český mišmaš. Nicméně jako se Sophiině volbě zvyšuje hodnocení za výkon Meryl Streep, musíme docenit přítomnost Dáši Havlové - nemůžu dát podprůměrné hodnocení. Vůbec by jí Meryl měla dát nějakého svého Oscara. Všechny herečky by jí měly nějakého dát.
8
12 rozhněvaných nájemníků. Havelka natočil takovou malou tragikomedii v duchu Formanových raných filmů, která od úvodu šlape naplno a minimálně první půlhoďka je asi to nejvtipnější, co jsem za poslední měsíce viděl. Asi bych se sice držel příště víc toho známého "opakovaný vtip není vtipem" a asi jsem doufal i v trochu jiný závěr, ale nakonec proč ne. Je to fakt dobré.

Dodatečné informace

Původní název:
Vlastníci (více)