Ježek Sonic

71%

Komentáře a recenze 29

47 088 bodů
7
Veškeré obavy jsou zažehnány. Sonic prošel transformací a i když nebyla úplně levná,tak se tvůrcům vyplatila. Přesně takto jsem si představoval,že by měl vypadat film o Sonicovi. Nechybí zábavné postavy,hlášky a situace. Tudíž jsem velmi spokojený. Sonic je sympaťák a s jeho lidským kolegou v podání Marsdena jim to klape. Za koho mám však největší radost je Jim Carrey,který zde předvedl velmi svěží a zábavný herecký výkon. Doufám,že ho to nakopne zpět do sedla a brzo ho zase někde uvidím.
29 761 bodů
6.5
Příběh Sonica mi přijde absolutně obyčejný. Postavička je celkem sympatická, pár humorných scén se objeví, ale pro mě to bylo málo. Nejvíce se mi líbil Jim Carrey, jinak kromě Sonica se nikdo z herců moc nepředvedl. Pohodová podívaná za 65% více dát nemohu.
8
Kolem hraného zpracování Ježka Sonica už toho padlo dost a já hned na začátek řeknu, že žádnej fanda Sonica nejsem a nebyl jsem ani v předškolním věku. Možná jsem viděl dvě-tři epizody původního animovaného seriálu, jinak šli ale veškeré zpracování Sonica mimo mně a to především co se týče původních videoher. Jedná se tak třeba o úplně jiný vztah než, který mám k Pokémonům- ty už jsem opravdu sice časem začal nesnášet a beru je pomalu už jen jako lépe stravitelnější nastavovanou kaši ve stylu Ulice či Ordinace, přesto jsem se ale na film Detektiv Pikachu opatrně těšil a ve finále jsem s ním byl i spokojen. U Ježka Sonica jsem se ale spíše bál- Jima Carreyho mám sice rád, posledních 4 roky jsi dal ale od herectví pauzu a dalo se spekulovat o tom jestli by právě Sonic mohl nakopnout kariéru. Dále je tu obsazení režijního debutanta Jeffa Flowlera, což sice nemusí být na škodu (Tim Miller u Deadpoola byl taky zjevení a pak ještě přinesl Terminátora 6), dalo se ale nějak obvodit, že samotný Paramount projektu kdovíjak nevěří (což se dalo zase vyčíst z jistých zdrojů). Posledním hřebíčkem do rakve poté byl totálně odfláknutý design Sonica na kterém by snad ani tak nevadilo, že nevypadá jako v původních hrách.... ale vadil fakt, že vypadal prostě příšerně! V Paramountu se ale plácli přes kapsy a dodali Sonicovi nový, hrám věrnější a především hezčí design. Naděje to sice nějak nezvyšovalo, dávalo to ale alespoň, že by mohl film lépe vypadat. A ve finále mám dost možná už do konce roku obsazenou kategorii ,, překvapení roku´´, protože jsem si Ježka Sonica upřímně užil. Nutno ale opět dodat, že jsem nedostal žádnou filmařskou pecku, nýbrž jen zábavnou jednohubku, která je pouze zábavná, slušně natočená s funkčními akčními scénami a především slušnou dávkou popkulturních odkazů a zábavných hlášek, přičemž je hlavní hvězdou nakonec hlavně fakt ten Jim Carrey. Ježek Sonic je slušným rodinným filmem, protože by mohl bavit děti i dospělé. Ježek Sonic je sympaťák, který má ve svém hlasu Bena Schwartze navíc parádní hlášky. Sonic tu odkazuje na Star Wars či Flashe a funguje přitom jako zábavná postava i hlavní hrdina. Palec nahoru si také zaslouží James Mardsen jako lidský parťák Sonica. Mardsen se po Hopovi opět paktuje s digitálním hrdinou, na rozdíl od Hopa má ale Ježek Sonic nosnou hlavní zápletku, velmi funkčního digitálního protagonistu a i přátelství mezi Sonicem a šerifem Tomem se buduje výrazně lépe. Především je Mardsen ve finále sympaťák a má ve scénáři smysl, není to jen pouhá lidská postava, která tam musí být aby nějak spojila Sonica se světem lidí. A to bohužel u podobných projektů není pravidlem. Jak už ale bylo řečeno tak je hlavní hvězda právě Jim Carrey. Carrey furt nepřišel o svůj talent aby si každou scénu kradl pro sebe a je ve finále na Ježku Sonicovi to nejzajímavější- Jeho motivace proč jsem zlý dává s přimhouřením obou oček smysl, především je ale jeho Robotnik šílený jak jen to ve spojením s Jimem Carreyem jde. A jestli právě tohle bude klíč ke znovuzrození kariéry Jima Carreyho, bude mít Ježek Sonic v historii kinematografie přece jen jednu menší důležitou pozici. Je to sice rodinná blbina, v rámci rodinné blbiny je ale tenhle film prostě skutečně zábavná jednohubka. Tvůrci si uvědomují na čem pracují, přesto se snaží v rámci možností dodat co nejlepší zážitek. A dodávají tak ve finále skutečně možná jednu z nejlepších videoherních adaptací všech dob (což svým způsobem jen dokládá fakt, že jsou na tom videoherní adaptace přece jen špatné, čímž opět podotýkám, že tenhle film je fakt zábava). Ježek Sonic (snad) nikdy neměl ambice stát se filmovým masterpiecem a přesto je z toho velmi solidní zábava. Žádná velká pecka, která se zapíše do análů kinematografie a bude se na konci roku řešit jako jeden z vrcholů roku (i když letos bude konkurence fakt slabá), přesto zábavná jednohubka, která ukazuje, že na tom Jim Carrey má a že i debutant může hned napoprvé přijít s nějakými těmi super nápady, které ve finále udělají z látky co sama o sobě nemá zas takový potenciál alespoň tu fajn zábavu. Pokud tvůrci u dvojky dodrží alespoň podobné schéma, uvidím to rád....
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
/JEMNÉ SPOILERY!/ |Nenachádzam slov. Jednoducho mi Sonic vyrazil dych. Nehovorím ,že bol až tak super ,ale dopadol nad rámec mojich očakávaní. Filmový Sonic to už od začiatku nemal jednoduché. Spackaný trailer, kde Sonicovi zničili vzhľad, efekty nanič a celková vizuálna podpriemernosť túto značku len ťahali ešte viac do záhuby ako to za posledné roky zvládla SEGA s hrami. Ale jedného krásneho dňa filmárom svitlo, čo za paškvil práve vytvárajú, rozhodli sa film celý pretvoriť ( vrátane dizajnu Sonica ) a vznikol tento finálny update. OK, priznávam, že to bola skôr rada fanúšikov, ktorú si zobrali k srdcu, ale stále je to úctyhodné.| |A ty kokos, je to dobré! Je pravda že film spolieha na podobnú béčkovosť a výstrednosť ako Andersonov Mortal Kombat, ale práve v tom je jeho čaro. Je to zábavné béčko so všetkými dobrými vlastnosťami díky čomu snímke odpustíte totálne všetko. Ako napríklad vychrtlého Dr Robotnika v podaní Jima Carreyho ( mimochodom po dlhej dobe konečne super zahraná rola, gratulujem ) . No i keď to zaváňa maximálne tak podpriemernosťou nie je tomu tak. Je to zábavné akčné scífo skrížené s trochu inakším road tripom na aký nie sú bežní diváci zvyknutí. Narozdiel ale od Andersenových výstredností je Sonic omnoho sofistikovanejší, dá sa brať aj vážne a smiech je dodaný humorom a nie absurdnosťou ( ale ani to filmu nechýba ) | |VERDIKT: Ak do filmu o modrom ježkovi dáte Jima Carreyho a nedáte mu stopku ( a poviete mu nech hrá ako za mlada ), vytvoria sa vám perfektní nepriatelia ,ktorý každý má svoju dušu a svoju osobnosť ( scéna ako Jim tancuje ma dostáva doteraz ). Čiže aby som to zhrnul filmový Sonic je naozaj podarená poprocnovka s dobrými postavami, výborným klaďasom a záporákom a efektami alá Tim Miller. Sám za seba dávam 75% a Známku: B- ...Naozaj milé prekvapenie ,ktoré sa môže radiť k dobrým videoherným adaptáciám. Plus bonusové body za to, že počúvať skalných fanúšikov a komunitu sa vyplatí....|
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Možná o něco lepší než https://www.csfd.cz/film/546268-pokemon-detektiv-pikachu/komentare/ ...., ale bodově na stejno. Není to tak vážné, je to vážně jen dobrodružná komedie, Carrey mi přišel v některých momentech až moc přehrávající, ale pravděpodobně to byl účel. Cílovka jsou stejně mladší diváci a těm se to líbit bude a určitě to pro ně bude mnohem stravitelnější než již zmíněný "pikachu", který byl chvílemi depresivní.
Toren
Toren
5 155 bodů
8
7/10. Sonic je velké překvápko. Oproti loňskému Pikačuovi si totiž je vědom, na koho míří, jaké jsou jeho ambice a především hravě využívá své předlohy. Hrozně to připomíná devadesátkové rodinné filmy s mluvícím roztomilým zvířátkem v ústřední roli. Jen s tím rozdílem, že Sonic má solidní porci popkulturních gagů, fenomenálního zlosyna (šílený Jim Carrey si to neskutečně užívá) a na rozpočet i slušnej vizuál. Kolem a kolem - příjemná věc, u které mi přijde, že půlka diváků poslouchala slovní přestřelky zadnicí a ne ušima - páč jinak by netvrdili, že v nich zazní jen fórky pro děti. Ty dialogy jsou (v daném žánru) nesmírně kreativní, plné dvojsmyslů, odkazů a slovních hříček - což mě šokovalo a příjemně potěšilo! Logicky, kdo čeká filmové umění... může hledat dál, ale ve své kategorii je Sonic moc fajn! Více: https://www.youtube.com/watch?v=MueLoeabqRE
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Kdo by čekal, že tohle nakonec bude fajn podívaná. Neškodná rodinná podívaná. Sonic tady zaválel a věřím že spousta hyperaktivních děti se s ním dokáží ztotožnit. Stejně jako se spousta rodičů ztotožní s policajtem co se o tohle hyperaktivní dítě musí postarat. Jim Carrey se podle předlohy naprosto našel v roli záporáka a všechno pro mě fungovalo naprosto skvěle.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
8
Do kina jsem šel připraven na naprostou katastrofu a z kina jsem šel velmi mile překvapen. Neřekl bych, ře je to úplně vhodné pro děti pod cca 10 let, jak uvádí kina, ale jinak film nadchne snad každou věkovou kategorii až tedy na seniory (ale některé z nich by mohl určitě taky). Jim Carrey jako vždy odvedl perfektní výkon a je asi jen škoda, že nebyl ve filmu více. Jako zápory bych vytkl asi jen scénu v titulkách. Pokud váháte jestli jít nebo ne, tak určitě doporučuji.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
7
Po mnoha kraších a víceméně zdařilém elektrickém myšákovi se dostalo i na modrého ježka, který k videoherní adaptaci přichází o něco opatrněji. Pokud nepočítáme potitulkovou scénu, máme zde pouze dvě herní postavy, tedy Sonica a jeho úhlavního nepřítele Dr. Robotnika. Zlaté kroužky jsou pak využity taktéž trochu jinak a už od trailerů si z nich fanoušci tak trochu dělali legraci. Co se týká zápletky, jde o klasický rodinný film, kdy se velký dobrák s velkými sny zaplete do potíží někoho jiného. James Marsden je samozřejmě sympatický herec, ale tématiku trapných policistů z vidlákova si tvůrci možná mohli odpustit. Jim Carrey je jako Robotnik samozřejmě super, ale tradičně do role možná dává až moc ze sebe a původní postava se v tom tak nějak ztrácí. Jako herní adaptace je to tedy celkem decentní a jsem zvědavý, co tvůrci předvedou příště. 70%
2 481 bodů
7
7/10