Syn temnoty

59%

Komentáře a recenze 18

28 387 bodů
9
Co když na Zemi dopadne dítě z jiného světa a místo toho, aby se stal hrdinou lidstva, se naopak stane ohromnou hrozbou? Klasický a velmi známý příběh Supermana z období jeho dětství, avšak z opačné stránky jeho charakteru. A tak tu máme v podstatě ten samý příběh, jen s drobnými úpravami. Ano, děj lze tak relativně snadno předvídat již od samého začátku právě vlivem znalosti původního příběhu, ale jakmile se začne vyvíjet směrem do zcela jiných obzorů, vytvoří se zábavný dojem dané děsivosti. Snímek se tak stává výborným předvojem televizního seriálu 'The Boys' (2019), který se známými hrdiny, coby naopak antihrdiny, jen hemží. Samozřejmě i včetně Supermana. A tak tu máme překvapivou a dá se říci přímo podvratnou vizi radikálního nového žánru: Teror superhrdiny. Roli zlosyna dostal patnáctiletý Jackson A. Dubna, kterého lze spatřit i ve snímku 'Avengers: Endgame' (2019), a rozhodně překvapil. Svoji démoničnost zahrál impozantně a s přesvědčením. Film má dokonalou atmosféru a napětí držící se od začátku do samotného konce. Další výjimečností snímku je fakt, že si příběh vystačil bez nadměrného použití CGI efektů. Samozřejmě že tu jsou, ale ne za každou cenu. Snímek údajně stál sedm milionů dolarů, což je překvapení asi největší. Námět je zpracován precizně a to do sebemenšího detailu. Koncept, s patřičným protikladem všeho dobrého dle superhrdinské modelu, je povedený a bez skrupulí bourá daný superhrdinský stereotyp.
6
Co v tom filmu je, není špatné, ale je až příliš očividné, že v tom filmu něco chybí. Netuším, jestli z něj z nějakého důvodu bylo něco vystříháno, nebo jde o organičtější omyl, ale působí to jako funkční kostra děje, ve které chybí všechny scény, které by nějak prohlubovaly charaktery a mezi těmi dějovými body tvořily něco, na co by se dalo napojit. Je to obrovsky promarněný potenciál, protože hodně věcí se mi tu líbilo, ale nakonec je to podivně hluché. Je to skoro až bizarní - v tom filmu je tak moc očividně něco špatně.
6
Vlastně jsem s tím, i díky nulovým očekáváním, neměl zas tak velký problém. Trošku jenom zamrzí, že ten námět zní fakt skvěle, ale ve výsledku se to až tak moc neliší od různých "Sitrotků" atd. Prostě další malý kluk, který má v hlavě vymeteno.
4
Hned na začátek si ujasněme, že Syn temnoty není nový alternativní origin Supermana. Minimálně oficiálně není nový alternativní origin Supermana . A taky si ujasněme, že i když některé internetové zdroje hlásí, že jde o film Jamese Gunna, režiséra obou dílů Strážců Galaxie (brzy od něj uvidíme nejen Sebevražedný oddíl 2 ale nakonec i ty Strážce Galaxie 3), Gunn ve skutečnosti jenom produkuje, scénář mají společně na starost jeho bratr Brian a bratranec Mark a režíruje David Yarovensky (klip Guardians Inferno). Ve finále v tom pravděpodobně tkví celý problém, protože i přesto, že je James Gunn geniálním tvůrcem, jeho bratr, bratranec i Yarovensky očividně nejsou tak schopnými tvůrci a bohužel se na tom podepsal i celý Syn temnoty. I přesto, že toto oficiálně není nový Superman, jen těžko se v tom ten Superman nevidí a i když se hlavní hrdina jmenuje Brandon Breyer, pořád vám hlavou bude prolítat Clark Kent a jeho rodiče Kyle i Tori pro vás budou Joseph a Marta (!) Kentovi. Syn temnoty si v rámci námětu ukousl opravdu neskutečně velký sousto, které se mohlo ve správných otěžích proměnit v naprostou pecku bourající superhrdinský žánr, podobně jako první X-Meni nebo Vyvolený si se žánrem pohraje trochu jinak. Syn temnoty je ale ve finále bohužel jen promarněnou příležitostí. A to hodně! V tom filmu nefunguje téměř nic- Atmosféra je vesměs nulová, postavy jsou nezajímavé, hloupé a předvídatelné a skrz dialogy je to poté přímé utrpení. Elizabeth Banks se jako matka sice snaží i když jí scénář nedává tolik prostoru zazářit, třeba takový Jackson A. Dunn je jako Brandon oukey ale jeho problém opět tkví v tom, že nemá co hrát, respektive, že Brandon není tak úplně skvěle vykreslená postava. Stačilo by málo a Brandon by mohl být charismatickou postavou jejíž osud nás bude dál zajímat. I přesto, že Dunn odvedl dobrou práci je ale problém v tom, že se stane zlým až příliš rychle a celkově je děj tak urychlený, že vlastně skoro na nic není čas- Brandonovu první lásku, Brandonovu startující pubertu a jisté úchylky při masturbaci, Brandonův vztah s tetou a jejím manželem, Brandonův vztah se spolužáky.... a především fakt, že je Brandon dítětem dvou světů, tudíž by měl být tak trochu rozpolcený mezi svou dobrou a zlou stranou. Když si vzpomenu na takového 6-let starého Muže z oceli a několik scén z mládí Clarka Kenta, říkám si, že by tyto scény skvěle seděli právě do Syna temnoty. Syn temnoty se prostě až příliš žene a přitom nedává vůbec nic. Postavy tohoto filmu jsou poté kapitola sama o sobě- Chovají se nelogicky, několikrát během filmu změní svůj charakter, který předtím projevili a především si přímo nahrávají proto aby umřeli bolestivou smrtí. Nikoho vám ani reálně nebude líto a především když se filmaři snaží aby působila smrt nějaké postavy dojemně, působí to bohužel spíše směšně. Syn temnoty není ani zajímavě natočený, ten film celkově působí jako by byl znuděný sám sebou. Z námětu ze kterého se klidně mohl stát film bořící žánr se bohužel stal foů, hloupý a velice podprůměrný. Ani producentská ruka Jamese Gunna bohužel Syna temnoty nespasila a Syn temnoty tak bude bolestivě rychle zapomenut. Škoda převeliká, v Sony svého temného Supermana jednoduše nenakopli... a snad se s ním nepokusí nějak dál pracovat!
8 584 bodů
0
Jak dobrý námět pohřbít naprostou neschopností udělat cokoliv dobře. Je to plytká aamatérská sračka, na kterou nestojí za to koukat. Myslím, že jsem to tehdy proklikal během 10 minut. Snažil jsem se tam rychle najít něco dobrého, ale nic tam není. Opravdu nic.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Myslím, že z toho šlo vytřískat mnohem víc. Škoda. Ovšem vyvražďování je docela cool.
Toren
Toren
5 155 bodů
6
6/10. Je to hloupý, plný klišé a nelogičností. Ale taky to má šťavnaté fatality a solidního alternativního supráka. Těch nápadů možná není tolik, kolik bych si úplně přál, ale jako zábavná jednohubka to funguje slušně. A technicky je to fakt dobře ošetřený. Více: https://www.youtube.com/watch?v=Z19ylUprLf4
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Co takhle vzít příběh o Supermanovi a udělat z toho horror a udělat z něho záporáka. O ničem jiném tento film není. Trochu té snahy vyprávět příběh, tak aby se rodiče snažili s dítětem vypořádat tam je. Bohůžel, velmi brzy to s ním vzdají a radši o chtějí zabít. Tak sakra zavolám armádu a nesnažím se to vyřešit se vzduchovkou sám.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
2
Tfuj, tohle nebrat! Vypálit, než se to rozmnoží! Mít doma Dobrého synka ve stylu Satana Juniora se nemusí vždy vyplatit. Sice nemám žhavé sperma a moje šlapka nemá žhavé vaječníky, aby jsme si doma udělali teplého synátora, který by byl ta největší buzna, kterou svět ještě neviděl. Dát mu ještě růžový brejličky a tangáče natáhnutý až po pytel, ale ne kurvadrát, ta teplá homokláda si chce zachraňovat svět! Chce pomáhat starým a bezmocným babičkám a zapochcaných dědečkům přes ulici, chce zachraňovat kočky uvízlé na stromě, chce přispívat na charitu dětem, postihnutým aidsem.. doprdele, já nechci dalšího supergaye. Tyhle myšlenky mě straší každý den ve snech, brrr. Lacoidní mechasračka, která pořád nepochopila, o čem chce být. Jeblý děcko s maskou mravenečníka, kterému z očí vyřazuje lasery a dává přes čuňu hodným lidem, nezní úplně špatně, ale opět jsem se nechal nachytat od těch distributorů ďábelského Bontonfilmu. Místo toho skvělého nápadu, jsem dostal zas tuctovou sračku. Žádný násilí ve stylu Dredda, žádný inteligentní scénář a žádný herec, kterého bych nemusel nenávidět už od začátku. Nejvíc jsem si to užil na konci, kdy nebyl žádný happyend. To byla taková třešnička na dortu, ale zase jsem si to užíval víc než Ligu spravedlnosti, jestli mě chápete.. říkám vám, kdyby byli ty létající homokládové psychopatický padouši, koukalo by se na to o dost líp!
kery-
kery-
3 671 bodů
6
Určitě je třeba ocenit to, s jakou ladností zvládnul rejža natočit téma, které bylo již několikrát hodně zprzněno. Taky jsem rád, že to nedopadlo happyendem (čehož jsme se mohli obávat už od počáteční scény ve stodole. Akčních scén není moc, ale atmosféra je super a nevypadá to vůbec zle.